Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Lauantaina, 24.04.2010 klo 11:11

Vakuutus koiralle?

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

NutJaRudi

NutJaRudi
Viestimäärä: 1

VAKUUTUS KOIRALLE? - Lauantaina, 24.04.2010 klo 11:11  
+
0
Sain vasta ihanan 8-vuotiaan uroskoiran, ja olen miettinyt, että pitäisiköhän sille hommata vakuutus.. poika on aina ollut hyvin terve, mutta entäs jos vanhuus alkaa vaivata ja pitää lähteä ell:lle?

Millaisia kokemuksia teillä on, kannattaako vakuuttaa koiraa, jolla ei ole rahallista arvoa? Saa myös suositella hyvää vakuutusta, jos semmoisen on koiralleen löytänyt :)
Kaksikon elämää voit nuuhkia blogissamme http://nutella-talesandtails.blogspot.com.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.06.2017 klo 14:51)

whisperd

whisperd
Viestimäärä: 83

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Lauantaina, 24.04.2010 klo 12:26  
+
0
Tässä pätkä Tapiolan eläinvakuutusehtoja

Agria koiran henkivakuutus, Agria käyttökoiran va-
kuutus ja Agria koiran tapaturmavakuutus päätty-
vät sen vakuutuskauden lopussa jonka aikana koira
täyttää 10 vuotta. Seuraavien rotujen kohdalta Agria
koiran henkivakuutus ja Agria käyttökoiran vakuutus
päättyy jo sen vakuutuskauden lopussa, jonka aika-
na koira täyttää 8 vuotta: cane corso, espanjanmas-
tiffi, landseer, anatolianpaimenkoira, kaukasianpai-
menkoira, keskiaasianpaimenkoira, leonberginkoi-
ra, mastiffi, napolinmastiffi, newfoundlandinkoira,
perro de presa mallorquin, vihikoira, bernhardinkoi-
ra lyhyt- ja pitkäkarvainen, berninpaimenkoira, bull-
mastiffi, englanninbuldoggi, irlanninsusikoira, isos-
veitsinpaimenkoira, skotlanninhirvikoira ja tanskan-
doggi.
Agria jalostuskoiran vakuutus ja Agria jalostuskoiran
eläinlääkärikuluvakuutus päättyvät sen vakuutus-
kauden lopussa jonka aikana koira täyttää 8 vuotta.
Agria koiran eläinlääkärikuluvakuutus ja vastuuva-
kuutus voidaan pitää voimassa koiran koko eliniän.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Lauantaina, 24.04.2010 klo 13:50  
+
0
Eli siis henkivakuutusta et sille enää ainakaan Tapiolasta saa. Mutta niinkuin tuossa luki, "Agria koiran vastuuvakuutusta ja eläinlääkärikuluvakuutusta voidaan pitää voimassa koko koiran eliniän" nimenomaan tuon hoitokuluvakuutuksen sille saat. (oletan siis että koirasi on ihan kotikoirana, ei jalostustarkoituksessa tai työ-/metsästyskoirana).

Meillä on Tapiolan vakuutukset ja suosittelen. Varsinkin tuota eläinlääkärikuluvakuutusta. Vastuuvakuutus on mielestäni myös hyvä, vaikka moni ei sitä tarpeelliseksi koekaan. Se ei maksa juuri mitään, mutta korvaa koiran toiselle aiheuttamia vahinkoja kymmenillä tuhansilla euroilla. Esim. jos koira juoksee irtiollessaan auton alle ja kuski väistää ojaan -> auto ruttuun -> kuuden tonni lasku -> vakuutus korvaa. Vastuuvakuutuksessa ei muistaakseni edes ole omavastuuta...tai ainakin se on joku ihan mitätön.

MUOKKAUS! Saathan sä sille pariks vuodeks henkivakuutuksenkin vielä, ellei kuulu tuohon rotulistaukseen. Anteeksi lukutaidottomuuteni :)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 13:52)

whisperd

whisperd
Viestimäärä: 83

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Lauantaina, 24.04.2010 klo 17:02  
+
0
Niin tosiaan itselläkin on Tapiolan vakuutus ja näppärästi toimii eläinlääkärissä tuo suoraveloitus. Ei tarvitse itse lähettää papereita vaan homma hoituu 15min odotuksella :hymy:

Krysantem

Krysantem
Viestimäärä: 13

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 27.04.2010 klo 12:07  
+
0
Mutta onko kokemuksia vakuutuksista, kun koiria onkin paljon? Eli onko järkevää vakuuttaa, vai tuleeko halvemmaksi maksella itse kaikki ell-laskut?

Joskus vakuutusmyyjän kanssa nimittäin päädyttiin siihen, että tulee niin super kalliiksi vakuuttaa useampi koira, ettei siinä ole järkeä. Mutta ehkä asiat on nyt toisin?

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:01  
+
0
Mulla kahden koiran vakuutusmaksut maksaa vuodessa vähän päälle 300 euroa yhteensä. Annista maksamani summan olen saanut joka vuosi lähes kymmenkertaisesti takaisin, sillä koiralla on aina jotain kremppaa ja olisin vararikossa jos vakuutusta ei olisi. Nellille otin vakuutuksen ihan siitäkin syystä, että esim. nyt kun Annin varvas on murtunut, eläinlääkärikulut ovat tähän mennessä olleet noin 500 euroa ja vielä hoito jatkuu. Itse olen maksanut summasta noin 100 euroa. Jo ihan tämmöisestö syystä, että sattuu joku onnettomuus mistä tulee paljon jatkokäyntejä, vakuutus on kultaakin kalliimpi. Jos koira esim. joutuu jäämään Viikin eläinsairaalaan pariksi yöksi ja sille tehdään siellä erinäisiä toimepiteitä, hintaa kertyykin sitte jo nelinumeroinen summa...
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Todia

Todia
Viestimäärä: 10

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 27.04.2010 klo 21:44  
+
0
Mun mielestä tärkein on myös nimenomaan se vastuuvakuutus. Kuten edellä jo mainittiinkin, voi tulla isoja laskuja koiran aiheuttamista vahingoista muille ihmisille. Pahimmassa tapauksessa jollekin ihmiselle pitää ruveta esim. työkyvyttömyyseläkettä maksamaan, jos oikein ikävästi käy.

Voisiko joku vielä selostaa, mikä tuon eläinlääkärikulu- ja tapaturmavakuutuksen ero on? Tarkoitan nimenomaan, että eikös tuo tapaturmavakuutuskin korvaa tapaturmasta aiheutuneet eläinlääkärikulut?
Rekku (s. 10.01.2010; labbis-mastiffi-pumi-mix)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Torstaina, 29.04.2010 klo 12:30  
+
0
Mä oon tässä aktiivisesti kilpailuttanu lemmikkivakuutuksia ja kovasti on jääny häiritsemään yks asia. Usein kysellään et onko koira sairastanut niin minkälaisista sairauksista tässä nyt puhutaan? Lasketaanko pissatulehdus sairaudeksi vai tarkoitetaanko tässä yhteydessä esim. sydänvaivaa? :mietiskel: :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 04.05.2010 klo 12:45  
+
0
Koska koiralle voi ottaa vakuutuksen? Eli voinko jo tällä viikolla käydä vakuutusyhtiössä sen ottamassa, vaikka koira kotiutuu "vasta" lauantaina?

Mitä papereita tulee olla mukana? Rekisteripaperi, ell lausunto?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 04.05.2010 klo 12:52  
+
0
Itse kävin vakuutuksen pennulle ottamassa päivä kotiutumisen jälkeen. Vakuutusyhtiössä ei varsinaisesti mitään papereita tarvittu, sanallinen tieto kelpasi hyvin. Viralliset reknrot yms toimitin vakuutusyhtiölle myöhemmin, kun olin itse tiedot kennelliitosta saanut.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 04.05.2010 klo 12:54  
+
0
^^Vakuutuksen voi yleisesti ottaen ottaa seitsemän viikkoa vanhalle koiralle. Vakuutuksen alkamisajankohdan voi määrittää käytännössä siihen hetkeen kun ko. ikä täyttyy. Rekkarit kannattaa ottaa mukaan käytännössä vaan "rekkarinumeron" takia. Muita vakuutusyhtiön tarvitsemia tietoja on koiran hinta, käyttötarkoitus, rotu, nimi/kutsumanimi. Käytännöt voi toki vaihdella vakuutusyhtiöstä riippuen.

muoks. Väkänen lisää
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu tiistaina, 04.05.2010 klo 12:55)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 04.05.2010 klo 13:00  
+
0
Ok. Kiitos.
Taidan sit perjantaina jo painella asiaa kyselemään. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 04.05.2010 klo 14:30  
+
0

Todia kirjoitti:

Voisiko joku vielä selostaa, mikä tuon eläinlääkärikulu- ja tapaturmavakuutuksen ero on? Tarkoitan nimenomaan, että eikös tuo tapaturmavakuutuskin korvaa tapaturmasta aiheutuneet eläinlääkärikulut?



Tapaturmavakuutus korvaa:
Koiran tapaturmaisen kuoleman ja tapaturmista aiheutuneita välittömiä hoitokuluja,
kun eläinlääkäri on hoitanut koiraa 3 vuorokauden sisällä tapaturmasta.

Eläinlääkärikuluvakuutus korvaa:
Eläinlääkärin suorittamia sairauden ja tapaturman tutkimus- ja hoitokuluja koiran
eliniän.

Eli siis pelkällä tapaturmavakuutuksella vakuutus korvaa esim. auton alle jääneen koiran välttämättömät hoitokulut. Sellaiset, millä koira jää henkiin. Ja loput maksat itse. Eläinlääkärikuluvakuutus taas korvaa sitä eläinlääkärillä käyntiä ylipäätään, oli syy sitten sairaus tai tapaturma. Ja nyt kun oikein tästä maalaisjärjellä yritän miettiä, näitä ei kannata ottaa päällekäin. Kai. Silti meillä vissiin on molemmat.. :P

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Maanantaina, 14.06.2010 klo 14:12  
+
0

juulia kirjoitti:

Mulla kahden koiran vakuutusmaksut maksaa vuodessa vähän päälle 300 euroa yhteensä. Annista maksamani summan olen saanut joka vuosi lähes kymmenkertaisesti takaisin, sillä koiralla on aina jotain kremppaa ja olisin vararikossa jos vakuutusta ei olisi. Nellille otin vakuutuksen ihan siitäkin syystä, että esim. nyt kun Annin varvas on murtunut, eläinlääkärikulut ovat tähän mennessä olleet noin 500 euroa ja vielä hoito jatkuu. Itse olen maksanut summasta noin 100 euroa. Jo ihan tämmöisestö syystä, että sattuu joku onnettomuus mistä tulee paljon jatkokäyntejä, vakuutus on kultaakin kalliimpi. Jos koira esim. joutuu jäämään Viikin eläinsairaalaan pariksi yöksi ja sille tehdään siellä erinäisiä toimepiteitä, hintaa kertyykin sitte jo nelinumeroinen summa...



Mistä noin edullinen vakuutus? Mitä mä oon näitä hintoja katellut, niin päälle 300 maksaa yleensä yhden koiran vakuutus. Saako toisesta sitten reilusti alennusta?

muoks1. Niin no varmaan koiran rotu vaikuttaa asiaan?..
muoks2. Agrian ehtoihin vilkaistuna voisin todeta että todellakin vaikuttaa, eläilääkärikuluvakuutusmaksu esim. luokka 1. suomenlapinkoira 147€, luokka 2. berninpaimenkoira 309€

:/
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu maanantaina, 14.06.2010 klo 14:48)

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Maanantaina, 14.06.2010 klo 19:06  
+
0
Tänään tuli käytä koiravakuutuksen tienoilta If, Lähivakuutus, Pohjantähti, Fennia ja Turva. Muut vakuutukset eli koti ja auto meillä on Pohjolassa, siellä ei vielä keretty käymään. Mutta tosiaan, näistä mistään ei ainakaan saanut pelkkää koiravakuutusta, siinä mukana pitää olla samasta yhtiöstä kotivakuutus. Siinä sitten otettiin tarjouksia kotivakuutuksesta ja koiravakuutuksesta yhdessä. Näistä paras oli Fennia. Systeemi kun on, että kotivakuutus pitää ottaa samasta yhtiöstä niin meillä ainakin toimitaan niin, ettei sokeasti marssita vaan Pohjolaan ja oteta sieltä vaan katsotaan missä yhtiössä kaikki meidän vakuutukset yhdessä olisi halvin ja järkevin (koska noissa koiravakuutuksissakin näytti olevan ihmeellisiä eroja eri paikoissa).
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Poker

Poker
Viestimäärä: 32

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Maanantaina, 14.06.2010 klo 20:41  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Mä oon tässä aktiivisesti kilpailuttanu lemmikkivakuutuksia ja kovasti on jääny häiritsemään yks asia. Usein kysellään et onko koira sairastanut niin minkälaisista sairauksista tässä nyt puhutaan? Lasketaanko pissatulehdus sairaudeksi vai tarkoitetaanko tässä yhteydessä esim. sydänvaivaa? :mietiskel: :nauru:


Jos sä tuon pissatulehduksen siellä mainitset niin sen jälkeen vakuutus ei korvaa virtsatiesairauksien hoitoa tms. Kyllä ne sen verran kieroja ovat todennäköisesti. Itsellä on tapaturmavakuutuksesta hoidetusta vammasta (terveen paperit saanut) kokemusta, eläimelle ei onneksi vielä.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 15.06.2010 klo 09:53  
+
0
Meillä kerkes olla korvatulehdus pentuna ennen vakuutuksen voimaantuloa ja kiltisti sen sinne kerroin, joten vuoden karenssi pärähti korvatulehdusten (ja kaikkien korvavaivojen) suhteen. Jos olisi vuoden sisään tullut korvatulehdus, niin se olisi ollut sitten kokonaan vakuutuskorvausten ulkopuolella koiran koko loppuelämän. Nyt kun ei tullut, niin se vuoden jälkeen palasi ihan normaalisti korvattavien sairauksien listalle, kun tein ilmoituksen ettei sairauksia ole ollut.

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 15.06.2010 klo 10:58  
+
0

Eevus kirjoitti:

Tänään tuli käytä koiravakuutuksen tienoilta If, Lähivakuutus, Pohjantähti, Fennia ja Turva. Muut vakuutukset eli koti ja auto meillä on Pohjolassa, siellä ei vielä keretty käymään. Mutta tosiaan, näistä mistään ei ainakaan saanut pelkkää koiravakuutusta, siinä mukana pitää olla samasta yhtiöstä kotivakuutus. Siinä sitten otettiin tarjouksia kotivakuutuksesta ja koiravakuutuksesta yhdessä. Näistä paras oli Fennia. Systeemi kun on, että kotivakuutus pitää ottaa samasta yhtiöstä niin meillä ainakin toimitaan niin, ettei sokeasti marssita vaan Pohjolaan ja oteta sieltä vaan katsotaan missä yhtiössä kaikki meidän vakuutukset yhdessä olisi halvin ja järkevin (koska noissa koiravakuutuksissakin näytti olevan ihmeellisiä eroja eri paikoissa).



Kun vertailin koira (+kotivakuutuksia) niin paras näyttäisi olevan Tapiolassa (henkivakuutus, eläinlääkärikulu, ja vastuuvakuutus bernille 317€/vuosi), joka on samalla niitä harvoja (ellei ainoa) josta ei tarvitse ottaa samalla kotivakuutusta.

Vertailussa tuli ilmi että nykyinen kotivakuutus Pohjolasta on kyllä kalleimmasta päästä, joten se ainakin menee vaihtoon. HAH! (meille tarjottiin koiravakuutusta Bernille Pohjolasta hintaan 430€/vuosi :eek:).

Fenniassa (sairausvak. bernille 239e) on muuten korvauskatto eläinlääkärikuluissa koiran ostohinnan verran/vakuutuskausi. Eli meillä korvattaisiin vain 800e asti/vak.kausi ja ylimenevä osa omasta pussista (omavastuu 30e). Vakuutusmäärä alenee 15% joka vuosi enintään 300e asti. Eli ensi vuonna korvataan vain 680e asti...

Tapiolassa (sairausvak. bernille 317e) se on 1682€/vak.kausi. (50e omavastuu + 25%hoitokuluista).

Pohjolassa korvataan 800e asti/180 pvää (60e omavastuu + 25%hoitokuluista).

Nää on kyllä tosi kirjavia... Eli jos koira sairastaa vähän ja harvoin, niin Fennia olisi katsomistani paras. Mutta sitähän ei voi oikein tietää.. Tossa työkaveri selitti, että koiran varpaan murtumisen hoitokustannukset oli tonneissa, ja onneksi oli vakuutus.. Sentään 3/4 kuluista sai takaisin...

Voinko kysyä, mitä ne tarjosi teille IF:stä ja minkärotuinen koirus teillä on? Sieltä unohdin kysyä tarjousta..

muoks. lisäsin ja tarkensin
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.06.2010 klo 11:27)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 15.06.2010 klo 12:15  
+
0
En usko että yksi kusitulehdus karsisi kokonaan ko vaivan hoidon vakuutuksesta. Se että se uusii just esim, vuoden sisään voi olla poissulkeva ehto. Meillä koiralla oli korvatulehdus ja kun meinattiin vakuutusyhtiötä vaihtaa niin ei olisi enää vaikuttanut kun siitä oli puoli vuotta.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 15.06.2010 klo 12:44  
+
0

MissFields kirjoitti:

Kun vertailin koira (+kotivakuutuksia) niin paras näyttäisi olevan Tapiolassa (henkivakuutus, eläinlääkärikulu, ja vastuuvakuutus bernille 317€/vuosi), joka on samalla niitä harvoja (ellei ainoa) josta ei tarvitse ottaa samalla kotivakuutusta.

Vertailussa tuli ilmi että nykyinen kotivakuutus Pohjolasta on kyllä kalleimmasta päästä, joten se ainakin menee vaihtoon. HAH! (meille tarjottiin koiravakuutusta Bernille Pohjolasta hintaan 430€/vuosi :eek:).

Fenniassa (sairausvak. bernille 239e) on muuten korvauskatto eläinlääkärikuluissa koiran ostohinnan verran/vakuutuskausi. Eli meillä korvattaisiin vain 800e asti/vak.kausi ja ylimenevä osa omasta pussista (omavastuu 30e). Vakuutusmäärä alenee 15% joka vuosi enintään 300e asti. Eli ensi vuonna korvataan vain 680e asti...

Tapiolassa (sairausvak. bernille 317e) se on 1682€/vak.kausi. (50e omavastuu + 25%hoitokuluista).

Pohjolassa korvataan 800e asti/180 pvää (60e omavastuu + 25%hoitokuluista).

Nää on kyllä tosi kirjavia... Eli jos koira sairastaa vähän ja harvoin, niin Fennia olisi katsomistani paras. Mutta sitähän ei voi oikein tietää.. Tossa työkaveri selitti, että koiran varpaan murtumisen hoitokustannukset oli tonneissa, ja onneksi oli vakuutus.. Sentään 3/4 kuluista sai takaisin...

Voinko kysyä, mitä ne tarjosi teille IF:stä ja minkärotuinen koirus teillä on? Sieltä unohdin kysyä tarjousta..

muoks. lisäsin ja tarkensin



Niin, tossa ilmeisesti Tapiolassa olet säätänyt ton korvausmäärä/vakuutuskausi itse tonne 1682€ asti (siellä voi kai itse päättää?). Fenniassakin voi itse korottaa sitä hoitokulua ainakin 2000 asti, sitten hinta nousee (esitteessä lukee, että korvaus voi olla koiran ostohinta/itse valittavissa. Meiltä se kysy kummin halutaan ja otettiin se ostohinta siihen tarjoukseen).

Kai se menee sitten, että miten tahtoo? Jos pelkää, että jotain isoa tulee niin korottaa sen ylös ja maksaa joka vuosi enemmän rahaa. Me pyydettiin joka paikasta tarjoukseen kotivakuutus+koiravakuutus, jossa koira on vakuutettu 1200 (eli meidän ostohinnasta). Me ei oteta semmosta missä joutuu maksamaan jonkun prosentuaalisen määrän itse.

If: ssä kotivakuutus+koira 373€/vuosi, enimmäisvakuutusmäärä 1700€(omavastuu 84€+25%).

Meille on tulossa kahden viikon päästä shetlanninlammaskoira. (Rotukin viissiin vaikuttaa hinnassa, kai?)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.06.2010 klo 12:55)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 15:45)