Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Lauantaina, 24.04.2010 klo 11:11

Vakuutus koiralle?

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6

Hessuhopo

Hessuhopo
Viestimäärä: 7

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Maanantaina, 12.12.2011 klo 22:33  
+
0
Kiitos kaikille keskutelijoille. Minulle tämä keskustelu antoi paljon vinkkejä ja "suuntaa" mistä vakuutusyhtiöstä vakuutus kannattaa kysellä. :kumarrus:
T: Tuore Irlanninsetterin omistaja

Hessuhopo

Hessuhopo
Viestimäärä: 7

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Tiistaina, 13.12.2011 klo 16:51  
+
0
Meidän koiralla on nyt vakuutus lähivakuutuksesta. (myös muut kodin vakuutukset siellä niin oli järkevin vaihtoehto.)
Tapiola olisi ollut hieman edullisempi, mutta koska koiralle ei ole ollut vakuutusta ennen 4kk ikää, niin vakuuttaminen Tapiolassa olisi sulkenut paljon lonkka,kyynärjuttuja pois. Tapiolan vuosi maksu olisi ollut n.138€ vuosi (mutta siis korvattavuus huonompi)
Lähivakuutuksessa maksimi korvauskatto vuodessa 1500€ ,mutta Tapiolassa se olisi ollut n1670€
Otimme itse nyt 1000€ max. vuodessa korvattaviin eläinlääkärik.
Siis koiran vastuuvakuutus, ell.kulu vakuutus ja vakuutus kuolemanvaralle tuolla 1000€ vuosi "korvauskatolla" maksaa n.189€ vuodessa. (1500€ max korvauksella n.230€ siis selkeästi Tapiolaa kallimpi)
Lähivakuutus ei sulje pois mitään esim. jummankumman vanhemma C-lonkkaisuuden vuoksi tai kun koira vakuutetaan vasta 10kk iässä.
Vakuutuksen ottamisessa karensssi aika molemmilla yhtiöillö. Tapiolassa se on 20vrk ja Lähivakuutuksella 14vrk.
Kiitos kaikille!

sampo

sampo
Viestimäärä: 97

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Keskiviikkona, 14.12.2011 klo 23:13  
+
0
Itsekin rupesin harkitsemaan tuota vakuutusta... Kaverin pentukoiralta nimittäin napsahti leikkiessä jalka poikki, leikkaus ja muut makso sitten 2000€. Niillä korvas vakuutus 1600€ asti, mutta siis olisi kova hinta omasta pussista maksaa.

Mutta onko tosiaan niin, että vakuutukset saa aina koiran ostohinnan perusteella? Jos näin on, niin sitten ei kyllä kannata sekarotuista vakuuttaa, kun joka tapauksessa jää lähes kaikki itse maksettavaksi, jos jotain vähänkään suurempaa tulee.. Vai onko tämä käytäntö vain joillain vakuutusyhtiöillä?

Aliiina

Aliiina
Viestimäärä: 220

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Torstaina, 15.12.2011 klo 21:40  
+
0
Aloin selailemaan meidän Tapiola vakuutusta vähän tarkemmin kun olen ollut huolestunut koirani nivelistä. Empä ollut vakuutusta ottaessani perehtynyt ihan riittävän hyvin siihen mitä vakuutus ei korvaa. Kun luin tota listaa alkoi tuntua, ettei se korvaa mitään mikä voisi potentiaalisesti tapahtua. Ei esim. noita niveljuttuja ainakaan meidän kohdalla korvaa.

Sampo: Ei se taida korvata sekarotuisille ainakaan niin hyvin kuin muuten. Vakuutusmäärä voi olla max 336e. Ikävää ja kummallista koska useinkaan lemmikkiä ei käytetä eläinlääkärillä siksi, että sillä oli kallis ostohinta ja urbaanilegendan mukaan sekarotuiset ovat terveempiä.
saksanpaimenkoira 2010
dobberi 2013
seropi 2011-2013

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Torstaina, 15.12.2011 klo 22:20  
+
0

sampo kirjoitti:

Mutta onko tosiaan niin, että vakuutukset saa aina koiran ostohinnan perusteella? Jos näin on, niin sitten ei kyllä kannata sekarotuista vakuuttaa, kun joka tapauksessa jää lähes kaikki itse maksettavaksi, jos jotain vähänkään suurempaa tulee.. Vai onko tämä käytäntö vain joillain vakuutusyhtiöillä?


Jostain syystä ostohintaa kysyttiin, mikä meillä oli kolmesataa euroa, mutta vakuutus korvaa yhtälailla kuin rotukoirilla sen ~1600 € (tjsp) eläinlääkärikuluja vuodessa.

Taitaa vaikuttaa tuo ostohinta vain siihen, mitä korvataan koiran kuollessa tapaturmassa tms., jos semmoinen vakuutus on. Mutta tuskin eläinlääkärikuluvakuutuksissa tuo koiran ostohinta mitään merkkaa. Lähinnä se merkitsee, minkä rotuinen koira on, eli vakuutus on toisilla roduilla halvempi, toisilla kalliimpi. Ja seropit ei tosiaankaan kuulu siihen halvimpaan luokkaan. Meillä vakuutus siis Tapiolassa.

Muoks. Ja kun vielä tarkemmin aattelee, nii eihän hullukaan maksais vakuutuksesta sitä likimain paria sataa vuodessa, jos korvauksia olis mahdollista saada vain kolmisensataa. :nauru:
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.12.2011 klo 22:23)

Aliiina

Aliiina
Viestimäärä: 220

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Torstaina, 15.12.2011 klo 23:06  
+
0
Joo aivan :) Mun logiikka teki johtopäätoksen, ettei seropit saa ell kuluista ollenkaan korvausta esim. siksi, ettei niiden juurista voida tietää. Tossa nivelasiassa täytyy esim. tietää meidän kohdalla, että vanhemmilla on ollut 0/0 lonkat ennenkuin vakuutus korvaa ja pitää olla kennelliiton jäsen.
saksanpaimenkoira 2010
dobberi 2013
seropi 2011-2013

sampo

sampo
Viestimäärä: 97

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Perjantaina, 16.12.2011 klo 15:34  
+
0
No aattelin kans, että eihän tosiaan seropia oo sitten mitään järkee vakuuttaa :D Ja yhtä lailla mä vien mun seropini siihen 2000€ leikkaukseen, jos tarvii, ni ei oikein kävis järkeen ettei sitä saa vakuuttaa.. Ei siihen vaikuta onko vanhemmat tutkittu tai kuinka terve koira on, jos sattuu joku tapaturma.

No koitimpas sitten kattoo Iffistä, että paljonko tolle maksais, kun meillä on muitakin vakuutuksia Iffissä. No ilmeisesti ei saa koiralle vakuutusta, jos ei ole kotivakuutusta... Meillähän on siis jo kotivakuutus Iffistä, mutta se on mun miehen nimissä.. Voishan sitä laittaa koiran vakuutuksen miehen nimiin, mutta sit jäis taas mun Kennelliiton jäsenen 20% alennus saamatta, on nyt sitte fiksusti tuokin! :D Pitää ehkä soittaa sinne ja vinkua, että on tyhmä järjestely teillä :D


edit. Soitin ja sen sitten sai miehen kotivakuutuksen kylkeen, mutta mun Kennelliiton alennuksilla. Vakuutin sitte! Jotain 155€ tais sanoa hinnaksi ja 1700€ asti korvaa hoitokuluja (84 € omavastuu+ylimenevistä kustannuksista 25%). Kai tosta nyt sit jotain iloo on :D
(Viestiä on muokattu perjantaina, 16.12.2011 klo 18:02)

Turre

Turre
Viestimäärä: 1

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Torstaina, 05.04.2012 klo 19:38  
+
0
Osaisiko joku sanoa suoralta kädeltä, minkä yhtiön vakuutus korvaisi patellaluksaation, kun vakuutus on otettu n. vuoden ikäiselle koiralla?

Mulla on aina ollut koirien vakuutukset Tapiolassa ja nytkin viime vuonna vakuutin siellä kaksi koiraa (6 kk iässä). Multa meni vain aivan ohi, että viime vuoden alusta Tapiolan käytäntö patellaluksaation korvaamisessa on muuttunut (vakuutus tulee ottaa alle 4 kk ikäiselle koiralle). Tätähän ei ollut ennen.

Nyt olen karmeassa tilanteessa, kun koiran polvi on hajonnut, eikä vakuutus ilmeisestikään korvaa. Olen miettinyt, että pitäisikö tälle toiselle viime vuonna vakuutetulle (ja ainakin toistaiseksi terveelle) ottaa uusi vakuutus jostain toisesta yhtiöstä, joka mahdollisesti korvaisi myös patellaluksaation.

Musta on tullut vähän vainoharhainen juuri tämän vaivan suhteen (jonka hoito on todella kallista), koska toisella vanhemmista koirista meni yksi polvi syksyllä ja toinen nyt keväällä. (Tämän koiran osalta vakuutus korvaa, koska vakuutuksen ottamisesta on jo muutama vuosi.) Ja vain muutaman kuukauden kuluttua tämän juniorin polvi on hajalla. Odotan kauhulla toisen polven mahdollista hajoamista.

Ja osaako joku kertoa (kokemuksia?), korvaako Tapiola patellaluksaatiota, jos vaiva on tullut tapaturman myötä? Näin kävi mulla nyt. (Pelkään, että ei, koska jos polvi hajoaa, vaikkakin tapaturmaisesti, alttius siihen on yleensä olemassa.)

Ibux

Ibux
Viestimäärä: 125

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Sunnuntaina, 07.10.2012 klo 08:44  
+
0
Onkos kellään kokemuksia Pohjantähden eläinvakuutuksista? Sivuilta löytyi jotenkin tosi nihkeästi tietoa. Pitää varmaankin ensi viikolla raahautua johnkin toimistoon (vihaan puhelimessa puhumista). Meillehän tosiaan tulee mopsi eli mahdollisuuksia silmien ja hengitysteiden ongelmiin. Onkohan nuo mahdollisesti rajattu pois? Jos tuo Fennia tuntuu sitten paremmalta niin siirretään sinne.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: VAKUUTUS KOIRALLE? - Sunnuntaina, 07.10.2012 klo 12:04  
+
0
10 vuotta vanhaa tietoa, eikä vastaa kysymykseen, mutta greyhoundeissa vakuutuksia siirrettiin aika paljon Pohjantähteen, koska antoivat aika hyviä etuja halvemmilla hinnoilla. Kaksi vuotta siitä eteenpäin melkein kaikki olivat poissa Pohjantähdestä. He irtisanoivat järjestään vakuutukset, joissa oli heidän mielestään maksettu liikaa takaisin päin.

Mutta kuten sanottua, vanhaa kokemusta eikä siitä sen suurempia johtopäätöksiä kannata vetää. Meillä ei kuitenkaan ole (enää) vakuutukset Pohjantähdessä ;)
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 01:30)