Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Perjantaina, 23.01.2015 klo 11:25

Yhtäkkinen käytöksen muutos ja ristiriitaiset viestit / nuori koira

bonothedog78

bonothedog78
Viestimäärä: 1

YHTäKKINEN KäYTöKSEN MUUTOS JA RISTIRIITAI... - Perjantaina, 23.01.2015 klo 11:25  
+
0
Moikka,
kirjoittelen tänne jos jollakin olisi sattunut olemaan samanlaisia kokemuksia. Olen jo varannut eläinlääkärin huomiselle, joten lähinnä vertaistukea/ajatuksia etsimässä. Minulla on kohta 3-vuotias venäjänspanieli mix (leikkaamaton uros). Todella kiltti ja pehmeä happy go lucky perhespanieli. Eilen köllöttelin olohuoneen lattialla ja tuli siliteltäväksi. Yhtäkkiä alkoi tasainen murina, enkä edes ehtinyt ymmärtää mitä tapahtui, kuin hampaat tulivat esiin ja yritti purra. Sen jälkeen tärisi, kuin haavan lehti näytteli vielä hampaita. Koiralla häntä koipien välissä, joten en räyhännyt enkä rankaissut.
(Ihan kuin olisi koira samalla pelännyt henkensä edestä. Koiran kanssa ei ikinä ole mitään traumaattista tapahtunut. Meillä ei koskaan ole lyöty, huudettu tai muuten koiraa kaltoin kohdeltu.)

Roikutti päätä ja häntää alhaalla ja halusi tulla lähelle, mutta murisi samalla ja jos koski niin alkoi rähinä. Söi, joi ja teki tarpeensa normaalisti. Ulkona meni niinkuin ei mitään.

Aamulla kaikki oli normaalisti ja koira normaali. Kunnes yhtäkkiä taas kun kävelin silittelemään sitä painuivat korvat päätä pitkin ja sama murina. Jos leikittää, leikkii ihan normaalisti häntä heiluen ja riehuu iloisesti. Ulkona menee niinkuin ennenkin sekä syö, nuuhkii jne. normaalisti. Tulee häntä heiluen luokse ja hyppää etutassut polvelle, mutta samalla alkaa murista ja jos silittää niin murina muuttuu agressiiviseksi.

Koiralla on ollut omituisia iltamurinoita pari kolme kk joskus. Eli jos on vetäytynyt jos nukkumaan ja sattuu silittämään ohi menessään saattaa murista. Mutta olen katsonut sen ihan ymmärrettäväksi jos haluaa olla rauhassa. Koska tämän ulkopuolella hyvin tottelevainen, sosiaalinen ja kiltti.

Olisiko täällä kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia. Tietysti kova pelko aivokasvaimesta tms.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: YHTäKKINEN KäYTöKSEN MUUTOS JA RISTIRIITAI... - Sunnuntaina, 25.01.2015 klo 12:02  
+
0
^Mun mielestä kuulostaa että koiralla ois kipuja? Selvisikö lääkärissä mitään?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265825
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 16:45)