Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 18:46

Yötyöläisiä?

molmol

molmol
Viestimäärä: 84

YöTYöLäISIä? - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 18:46  
+
0
Yritin hakea mutten löytänyt. Eli onko täällä paljon yövuoroja tekeviä? Meille on tulossa shelttipienokainen, ja mies reissaa aika paljon. Kesätöihin ja tulevaan ammattiinkin muutaman vuoden päästä kuuluu enemmän tai vähemmän yövuoroja ja päivystyksiä, joten ajattelin kysellä, miten muut ovat koiran kanssa pärjäilleet? Oletko vienyt koiran hoitoon siksi aikaa? Pentuaikana yritän tosin öitä vältellä ainakin silloin ku mies on liesussa.
Shetlanninlammaskoira Tippa s. 6.4.2011
Blogi

Comapq

Comapq
Viestimäärä: 16

VS: YöTYöLäISIä? - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 19:03  
+
0

molmol kirjoitti:

Yritin hakea mutten löytänyt. Eli onko täällä paljon yövuoroja tekeviä? Meille on tulossa shelttipienokainen, ja mies reissaa aika paljon. Kesätöihin ja tulevaan ammattiinkin muutaman vuoden päästä kuuluu enemmän tai vähemmän yövuoroja ja päivystyksiä, joten ajattelin kysellä, miten muut ovat koiran kanssa pärjäilleet? Oletko vienyt koiran hoitoon siksi aikaa? Pentuaikana yritän tosin öitä vältellä ainakin silloin ku mies on liesussa.



Minä ainakin aktiivisesti teen yövuoroja, olen aina tehnytkin. 6 vkossa noin nelisen yötä joten sinäänsä määrällisesti ei paljoa. Koira yleensä on yksin, eipä se päivä tai yö meidän koiralle ainakaan kummenpia merkitse :) Käytän aina vaan ennen töitä ja sen jälkeen koiran pitkillä ulkoilu sessioilla ja jätän luita tms muuta touhuttavaa kotio. Yleensä tosin nukkuu kun olen yöt töissä.
Bullmastiffi neiti N
Pitti herra A

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: YöTYöLäISIä? - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 19:14  
+
0
^ Komppaan.
Yövuoroja tulee tehtyy epäsäännöllisensäännöllisesti. Samallalailla ne koiralla menee kuin päivä tai iltavuorotkin. Lenkille ennen ja jälkeen töiden sekä tekemistä siks aikaa ku oot töissä.
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.

mamma77

mamma77
Viestimäärä: 77

VS: YöTYöLäISIä? - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 19:26  
+
0
Meen yleensä neljään töihin ja meidän koirat on niin aamu unisia et käyvät vaan äkkiä pisulla ja takas nukkuu,päivällä kun tulen nukkuuvat kun nukun päikkärit,illalla sit riehutaan...nopeasti tottuivat rytmiin kun työt aloitin ja viikonloppuna nukkuuvat yhtä pitkään kuin itsekkin.
Ahkerat äidit kasvattaa laiskoja tyttäriä.

molmol

molmol
Viestimäärä: 84

VS: YöTYöLäISIä? - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 20:20  
+
0
Kiitti vastauksista, eiköhän me sit pärjätä kanssa :) mietin vaan sitä ku esim edellisessä työpaikassa yövuoro oli 20.45-7.45 niin siinä tulee vähän enempi yksinolotunteja ku aamu- tai päivävuoroissa jotka on max 8h pätkiä. Mutta ei kai se sitten ongelma ole jos koira vaan tajuaa nukkua öisin :P
Shetlanninlammaskoira Tippa s. 6.4.2011
Blogi

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: YöTYöLäISIä? - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 23:51  
+
0
Yötyöläinen täällä tservuska haidis! :heiluti: Teen sekä respavuoroja 23-07 että pubivuoroja 03 asti. Respassa ollessa Rebekka on töissä mukana, loikoilee takahuoneessa ja käytän sen yöllä pihalla siinä neljän persiissä kun meen laittamaan aamupalaa esille. En oo tainnut jättää Rebekkaa kotiin yövuoron ajaksi koko sinä aikana, kun ollaan Seinäjoella asuttu (helmikuun alusta lähtien). Aamulla käppäillään kotiin, annan ruoan, käytän vielä ulkona ja sit mennään koisimaan.

Pubiin kun meen vuoroon, niin Rebekka jää kotiin ja käytän sen sitten yöllä ulkona ja mennään sit nukkumaan. Eikä siinä sen kummempia, onneksi mua on siunattu koiralla, jolla on yhtä hyvät unenlahjat kuin mulla. :hymy:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

molmol

molmol
Viestimäärä: 84

VS: YöTYöLäISIä? - Torstaina, 14.04.2011 klo 16:01  
+
0
Kivan näppärää jos pystyt ottaan koiran mukaan töihin! :) omalla alalla se ei vaan oikein onnistu, kun terveysala kyseessä :/
Shetlanninlammaskoira Tippa s. 6.4.2011
Blogi

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: YöTYöLäISIä? - Torstaina, 14.04.2011 klo 19:29  
+
0
Tääläkin yövuoroja tekevä, ja eipä ne meillä ainakaan vaikuta koiraan mitenkään. Olin minä kotona tai en öisin, ni se nukkuu. Aamulla sitten ku pääsen töistä vähän riehutaan ja käydään ulkona, ruoka ja voi alkaa nukkumaan. Mulla kyllä on avo kotona öisin, mut vaikkei ois, ni en usko että se mitenkään koiraan vaikuttais, se kun ei muutenkaan taho toimia ku mun kans..

visko

visko
Viestimäärä: 138

VS: YöTYöLäISIä? - Perjantaina, 15.04.2011 klo 00:07  
+
0
Olen ollut töissä varhaisjakelussa nyt puolisen vuotta, eipä tainnut koira edes ihmetellä vuorokausirytmin vaihdosta... Käytännössähän homma menee vain niin, että sen ajan minkä ennen nukuin olen nyt töissä, ja toisinpäin. Koira joka tapauksessa nukkuu sen ajan, en usko sen tekevän asialle kummoistakaan eroa. Omassa tapauksessani tosin päivittäinen poissaoloaikakin on nyt entistä lyhyempi, eiköhän se ole koirastakin ihan jees... Neva on mulla myös ollut muutaman kerran jaossa mukana, mutta otan sen vain kiireettöminä öinä, koska se kuitenkin hitusen hidastaa matkaa, pitää päästää ovista jne.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: YöTYöLäISIä? - Perjantaina, 15.04.2011 klo 10:53  
+
0
Minä teen töitä periaatteessa vuorokauden ympäri, oikeastaan silloin kun kerkeän.
Pystyn kotona tekemään lähes kaikki työt, joten voi jakaa töitä aina siihen vuorokauden aikaan kuin ne saan mahdutettua. Yleensä teen töitä aamulla ja aamupäivällä ja sitten myöhään illalla ja yöllä. Päivät menee ihan muissa hommissa. Että yö(ja ilta)työläinen täälläkin.
Tekeekö muuten kukaan muu kotona töitään? Ja jos tekee, miten saatte sovitettua isot paperipinot arkeen?

evvk

evvk
Viestimäärä: 186

VS: YöTYöLäISIä? - Perjantaina, 15.04.2011 klo 13:30  
+
0
Täällä yksi vuorotyöläinen lisää. Minulla on koira yksin kotona yövuoron ajan eikä ole ollut mitään ongelmaa sen kanssa. Yövuoro on normaalia työvuoroa pidempi, mutta hyvin on koiralla uni riittänyt eikä pissalammikoita ole sisällä ollut. Edellinen koirani oli niin laiskanpulskea ja kova nukkumaan, että 12 tunnin yövuorotkaan eivät olleet mikään ongelma. Ongelma koiralle oli ennemminkin aamuvuoroni, jolloin koiran piti nousta aamupissalle jo kuuden aikaan. :nauru: Nykyinen koira on paljon virkumpi tapaus ja 12 tunnin työvuorojen ajaksi koitan saada koiran joko hoitoon tai jonkun käyttämään sitä lenkillä. Onneksi sisarukset ja vanhemmat asuvat lähellä ja ovat koiraihmisiä, joten koiralle on aina hoitaja löytynyt.

SatuF

SatuF
Viestimäärä: 47

VS: YöTYöLäISIä? - Perjantaina, 15.04.2011 klo 15:10  
+
0
Täälläkin vuorotyöläinen! :heiluti:

Yövuoroja teen kolmessa viikossa 3-6 kpl. Esimerkiksi ensi viikolla alkaa uusi lista ja siinä on kuusi yötä yhteensä ja teen ne "kahdessa osassa" eli kolme yötä putkeen.
Kotona on siinä mielessä hyvä tilanne, että toinen osapuoli on kotona yöt ja suurimman osan päivästä. Joskus on kuitenkin ollu tilanteita, että koiruus on pitänyt jättää yöksi/12 tunnin työvuoroksi yksin kotiin ja hyvin se on niistä selvinnyt. Meikäläinen taisi kärsiä enemmän eroahdistuksesta ja huonosta omasta tunnosta. :wink:

Haaveissa olisi ottaa nyt keväällä/kesällä pentu kasvamaan Manun kaveriksi. Jos näin onnellisesti käy, aion kysyä pomolta josko voisin tehdä enemmän öitä edes muutaman viikon ajan.
Satu ja ess pojat Hayzehill´s Ideal Man "Manu" & Ocean Pitfal Kir Royale "Uljas"

Röttönen

Röttönen
Viestimäärä: 40

VS: YöTYöLäISIä? - Lauantaina, 23.04.2011 klo 17:06  
+
0

molmol kirjoitti:

Kivan näppärää jos pystyt ottaan koiran mukaan töihin! :) omalla alalla se ei vaan oikein onnistu, kun terveysala kyseessä :/



On noita terveysalankin puolella koiria nähty yövuorossa :) Kannattaa sitä toki tiedustella työpaikan johdoilta mikä on heidän kantansa. Tokikaan sairaalaan koiraa ei voi mukaan ottaa, mutta jos työpaikkana toimii esim vanhainkoti tai asumispalvelu niin miksi ei mukaan voisi ottaa jos johtoportaasta näytetään vihreää valoa :)

Itse myös terveysalan ammattilainen (mutta lisää opiskeleva :D) olen, mutta mies löytyy kotoa joten tuon pienokaisen kanssa ei ole ongelmaa vaikka itse yövuoroja teenkin :) Myös (työ)kaveripiiristä löytyy koiria ja hienosti yön pärjäävät kotosalla :)
Seropi Ronja 3/2011
Kissit Nasu & Nyytti 2008

Comapq

Comapq
Viestimäärä: 16

VS: YöTYöLäISIä? - Torstaina, 26.05.2011 klo 04:44  
+
0
^^

Meillä töissä ollaan tosi ymmärtäväisiä jos joskus koiran töihin otan mukaan :) Kuitenkin kun yöt täällä on aika lepposia. Tosiaan terveydenhuolto alalla vaikutan (tälläkin sekunnilla olen yötöissä)
Bullmastiffi neiti N
Pitti herra A

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545737
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265904
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 14:45)