Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Maanantaina, 26.03.2012 klo 20:35

Paimennus ja eroahdistus

lartuska

lartuska
Viestimäärä: 215

PAIMENNUS JA EROAHDISTUS - Maanantaina, 26.03.2012 klo 20:35  
+
0
Täällä 1v. uros belgianpaimenkoira.
Täällä mietityttää, kun haukku huutaa, juoksee ikkunasta toiseen tai pyrkii ovesta perääni kun lähden ja jää yksin.
Olen tätä pitänyt eroahdistuksena, mutta nyttemmin huomannut, että hyvin paimenviettisenä käytös voisi olla sitä kun "lauma" hajoaa ja yrittää sitä pitää kasassa joka aiheuttaa sitten suurta turhautumista ja ahdistusta.
Mitä minun sitten kannattaisi tämän helpottamiseksi tehdä? Kaikki mahdollinen mitä vain olen keksinyt ja lukenut on tämän eteen yritetty tehdä. Kerran jo osittain huuto-ongelman takia olemme joutuneet muuttamaankin. Koiran pois antaminen, kun ei tässä tule siis edes mieleenkään! Ehkä jonkinlainen hoitojakso toisessa perheessä, mutta se voisi sitten muuttaa koiran muutakin käytöstä ja mahd ei poista tätä viettiä (eihän se nyt ole mahdollista!), ellei se sitten ajan kanssa sammu tai saada jotenkin uudelleen suunnattua.
Kyselisinkin siis neuvoja lähinnä tuon paimentamisen uudelleen suuntaamiseen tai mikä muu käytökseni tai rutiini sitä voisi "vaimentaa"?

Ja sitten. Olisi kiva kuulla kokemuksia paimennuksesta harrastuksena ja missä sitä pääsisi "kokeilemaan"?

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PAIMENNUS JA EROAHDISTUS - Maanantaina, 26.03.2012 klo 20:58  
+
0
Hei :) Et tainnut huomata selailla palstaa, koska paimennuksesta löytyy jo parikin aloitusta. Tarkoitushan on, että omat kysymykset laitetaan niihin jo olemassa oleviin keskusteluihin.
Tästä linkistä löytyy keskustelu pallopaimennuksesta ja tämän linkin takaa löytyy keskustelu paimennuksesta

Eroahdistuksesta taas löytyy useitakin keskusteluja koulutus -palstalta
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.03.2012 klo 20:59)

 
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28199
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6334
Viestejä yhteensä545716
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265849
(Tilastot päivitetty viimeksi 01.05.2024 klo 00:00)