Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 06.08.2014 klo 11:30

Sopiva laji ?

MiukeM

MiukeM
Viestimäärä: 1

SOPIVA LAJI ? - Keskiviikkona, 06.08.2014 klo 11:30  
+
0
Mitä kannattaisi alkaa harrastamaan ( toko alkeiden jälkeen ) sekarotuisen yliaktiitivisen ja riehakkaan pennun kanssa, joka on kova etsimään, penkomaan ja pääse pienestä koostaan huolimatta kiipeilemään aivan uskomattomiin paikkoihin?

Pentu on nyt puolivuotias seropi jossa ( huom, luultavasti ) Jackrusselia, mäyräkoiraa sekä beaglea.

Kiitos jo etukäteen ideoista : )

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SOPIVA LAJI ? - Maanantaina, 01.09.2014 klo 17:10  
+
0
Siirretty:

Bigielma kirjoitti:

Hei
Mikä laji sopisi mun aktiiviselle sekarotuiselle,isolle 70cm koiralle. Koira on käynyt Tokon alkeet ja sitä jatkamme. Joku uusi Laji mutta koira on ääniherkkä eli ei sellaista missä kuuluu laukauksia. Muuten koira on oppivainen ja innokas oppimaan uutta. Itse olen 11v ja minä koirani kanssa harrastaisin. Kiitos vastauksista etukäteen (:

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Sesset

Sesset
Viestimäärä: 210

VS: SOPIVA LAJI ? - Maanantaina, 01.09.2014 klo 18:48  
+
0

griffon kirjoitti:

Siirretty:

[quote=Bigielma]Hei
Mikä laji sopisi mun aktiiviselle sekarotuiselle,isolle 70cm koiralle. Koira on käynyt Tokon alkeet ja sitä jatkamme. Joku uusi Laji mutta koira on ääniherkkä eli ei sellaista missä kuuluu laukauksia. Muuten koira on oppivainen ja innokas oppimaan uutta. Itse olen 11v ja minä koirani kanssa harrastaisin. Kiitos vastauksista etukäteen (:

[/quote]

Näistä joku voisi olla sopiva, riippuen toki vähän ison koiran fysiikastakin: rallytoko, koiratanssi, koirafrisbee tai tokoagi. Myös flyball voisi olla kivaa, mutta mahdetaanko sitä nykyään enää kovin aktiivisesti harrastaa missään...? Agility on tietysti hyvä perinteinen vaihtoehto, mutta nuo ekaksi mainitut voisivat olla vähän "leppoisampia" ja vaihtelevampia kuin se. Tarjonta myös vaihtelee paikkakunnittain, kannattaa tarkistaa oman seutukuntansa yhdistysten tarjontaa vaikkapa netistä.

Bigielma

Bigielma
Viestimäärä: 30

VS: SOPIVA LAJI ? - Maanantaina, 01.09.2014 klo 22:07  
+
0
Näistä joku voisi olla sopiva, riippuen toki vähän ison koiran fysiikastakin: rallytoko, koiratanssi, koirafrisbee tai tokoagi. Myös flyball voisi olla kivaa, mutta mahdetaanko sitä nykyään enää kovin aktiivisesti harrastaa missään...? Agility on tietysti hyvä perinteinen vaihtoehto, mutta nuo ekaksi mainitut voisivat olla vähän "leppoisampia" ja vaihtelevampia kuin se. Tarjonta myös vaihtelee paikkakunnittain, kannattaa tarkistaa oman seutukuntansa yhdistysten tarjontaa vaikkapa netistä.[/quote]





noi lajit olisivat kivoja (: Agilityä harrastetaan omalla pihalla. Koiratanssia täällä ei ole mahdollista missään ryhmissä harrastaa harmi :c Mitäs tuo tokoagi on? olis varmaan kiva laji.
Moi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 01.09.2014 klo 22:07)

Lukas

Lukas
Viestimäärä: 109

VS: SOPIVA LAJI ? - Torstaina, 11.09.2014 klo 19:51  
+
0
Vaihda takapiha-agility johonkin "oikeaan" harrastukseen - siitä ei ole pidemmän päälle kuin haittaa ja se rikkoo koiran helposti. Rallytokoa, tokoa ynnämuita voi treenata vaikka omassa porukassakin, jos ryhmään ei pääse eikä ole ihan hirveän tavoitteellinen (kokeneempien kanssa on hyvä treenailla), eli rahaakaan ei tarvitse upottaa ellei sitten halua juuri jossain kisoissa tai valmennuksissa pyöriä.

Bigielma

Bigielma
Viestimäärä: 30

VS: SOPIVA LAJI ? - Maanantaina, 05.01.2015 klo 11:45  
+
0

MiukeM kirjoitti:

Mitä kannattaisi alkaa harrastamaan ( toko alkeiden jälkeen ) sekarotuisen yliaktiitivisen ja riehakkaan pennun kanssa, joka on kova etsimään, penkomaan ja pääse pienestä koostaan huolimatta kiipeilemään aivan uskomattomiin paikkoihin?

Pentu on nyt puolivuotias seropi jossa ( huom, luultavasti ) Jackrusselia, mäyräkoiraa sekä beaglea.

Kiitos jo etukäteen ideoista : )



Suosittelisin ehkä jotain etsintä juttuja ja jälkeä.
Moi

GSD

GSD
Viestimäärä: 6

VS: SOPIVA LAJI ? - Sunnuntaina, 24.01.2016 klo 12:20  
+
0
Jälki voisi olla hyvä, kannattaa kokeilla ainakin. Mene kurssille tai katsoa ohjeita netistä, löytyy paljon kattavaa tietoa. On peltojälkeä, metsäjälkeä ja verijälkeä, mikä vaan tuntuu omalta. Esineruutukin on kivaa aktivointia.

SiljaSiili

SiljaSiili
Viestimäärä: 398

VS: SOPIVA LAJI ? - Maanantaina, 25.01.2016 klo 10:17  
+
0
Koirassa olevat rodut huomioiden suosittelisin minäkin jotakin jälki- tai hajutyötä. Koiran voi opettaa etsimään eläimiä tai ihmisiä maastosta, raunioilta tai huoneistoista, esineitä tai hajuja, oikeastaan mitä vain! Löytyisikö paikkakunnaltasi keväälle tai kesälle jälkikurssi?
Toko, rallytoko, jos koira tykkää kaksin tekemisestä. Joillekin koirille pelkkä tyhjä kenttä ja omistajan käskytys on vähän tylsää. :D Toiset taas syttyy, kun koulutukseen liittyy lelupalkkaa, yhdessä leikkimistä ja kehuja. Toiset koirat tykkää enemmän agista, mutta kuten yllä jo sanottiin, kannattaa ehkä hakeutua johonkin kurssille tai seuraan -agi on haastava laji, jossa ei pääse kovin pitkälle omalla takapihalla yksinään, ainakaan ellei ole jo kokemusta.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: SOPIVA LAJI ? - Maanantaina, 25.01.2016 klo 16:52  
+
0
Huomatkaa, että tämä on puolitoista vuotta vanha aloitus eli aihe ei ehkä ole enää ajankohtainen.
Rise to reset the world.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 04:45)