Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Tiistaina, 11.06.2013 klo 21:33

Taakanveto / Weightpulling

lunahauva

lunahauva
Viestimäärä: 309

TAAKANVETO / WEIGHTPULLING - Tiistaina, 11.06.2013 klo 21:33  
+
0
Löytyykö KC:sta yhtään tämän lajin harrastajia tai lajista kiinnostuneita?

Itse olen lajiin perehtynyt ja siitä kiinnostunut vasta ihan hiljakkoin, mutta nyt jo oon ihan innoissani kyseisestä lajista. Weightpulling on alkujaan peräisin Pohjois-Amerikasta, valjakkourheilusta kehitetty koiraroduille soveltuva vetolaji jolla mitataan yksilötasolla koiran voimaa sekä kestävyyttä.

Lajin harrastajat koostuvat pääasiassa bulltyyppisistä roduista, mutta laji on avoin kuitenkin ihan kaikille rodusta riippumatta. Taakanveto kuitenkin vaatii koiralta voiman lisäksi erittäin hyvää kuntoa ja pitkäjänteisyyttä, sekä ennenkaikkea halua vetää. Joten kaikista pehmeimmille koirille laji ei ehkä ole omiaan.

Lisää lajista voi lukea Finnis Weightpulling association ry:n sivuilta

Me ollaan siis Bettyn kanssa vielä ihan aloittelijoita kyseisen lajin suhteen ja kunnolliset taakanvetovaljaat on vasta pistetty tilaukseen. Tarkoitus olisi nyt kesän aikana sitten käydä treenailemassa 1-2 kertaa viikossa vetoja tuon meidän neidin kanssa. Kerran käytiin lajia kokeilemassa ja Betty innoistui heti saamastaan tehtävästä ja selkeästi nautti kun sille annettiin hieman haastetta. Lajin myötä toivon koiran löytävän itseltään "uusia" lihaksia ja saavani kalenteriini taas yhden uuden lajin lisäämän minun ja koiran välistä yhteistyötä :hymy:
kääpiöpinseri Betty
dalmatiankoira Mersu

Bettyn ja Mersun matkassa

work75

work75
Viestimäärä: 1

VS: TAAKANVETO / WEIGHTPULLING - Keskiviikkona, 14.08.2013 klo 14:01  
+
0
Pistän tähän jatkoksi: Jos Pohjois-karjalan alueella on taakanvedosta kiinostuneita niin viestiä work75@luukku.com katsotaan mitä saadaan aikaiseksi

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 18:00)