Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Maanantaina, 27.12.2010 klo 21:07

Elämän arvojärjestys ja sen pohdinta

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

ELäMäN ARVOJäRJESTYS JA SEN POHDINTA - Maanantaina, 27.12.2010 klo 21:07  
+
0
Aikuisten palstalla joku sanoi, että elävien olentojen välillä olisi hyvä olla jonkinlainen yhteys, joka laittaisi toisen tuntemaan sen, mitä itse tekee toiselle. Tämä liittyen siis nyt pinnalla olleisiin eläinrääkkäystapauksiin.

Noh, pienessä mielessäni aloin miettiä tuota juttua ja olen nyt vähän sekaisin ajatuksineni.

Lasketaanko eläviin eliöihin kaikki kasveista ja koralleista alkaen vai pelkästään vain eläimet? Millä perusteella toisen voi asettaa toisen yläpuolelle?

Entä pitäisikö hyttysen tappamisesta joutua itse kokemaan se, kun kaikki luut ja kudokset räiskäytettäisiin kerralla rikki? Onko hyttynen yhtä arvokas kuin ihminen? Jos ei, niin millä perusteella?
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Haukeroinen

Haukeroinen
Viestimäärä: 1057

VS: ELäMäN ARVOJäRJESTYS JA SEN POHDINTA - Keskiviikkona, 29.12.2010 klo 09:54  
+
0
Mä oon mielestäni aika sympaattinen ihminen, enkä mä haluu tahallaan vahingoittaa muita ihmisiä tai eläimiä, ja jos mä nään vaikka telkkarista, et jotakuta oikeesti sattuu, nii mulle tulee hirmu paha mieli. Mut en mä jotenkaa osaa esimerkiks ötököistä ajatella taas näin.. Kyllä mä ihan ilman omantunnon tuskia voin litistää kärpäsen tai hyttysen.
Jos nyt vaikka ajatellaan meijän mökkiä, joka on pohjois-karjalassa päin, nii siellä on hyttysiä aivan järjettömästi. Joka kesä mä olen siellä tappanu lukemattomia hyttysiä, mut eipä ne sieltä ainakaan kesken lopu. Ja uskoisin et kuolema on yleensä ollu melko kivuton, kun mä ne jollain kämmenellä isken pöytään.

Mä en kuitenkaan ihan osaa vastata tohon, että onko se OIKEESTI niin että hyttysen elämänarvo ois jotenki alempana ku omani, tai et kuuluisko mun saada kokea se ku joka hakkaa mut pöytään kuoliaaks. Niin se vaan kumminkin tuntuu olevan, ettei ötököitä ja hyönteisiä pidetä oikeastaan missään arvossa, ainakaan niitä ärsyttävimpiä, esimerkiks paarmaa tai hyttystä..
I want to be your favourite hello and hardest goodbye.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 06:00)