Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Sunnuntaina, 02.01.2011 klo 17:08

Kennelliiton koiraleirit

sukkax

sukkax
Viestimäärä: 10

KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Sunnuntaina, 02.01.2011 klo 17:08  
+
0
Ootteko olleet kennelliiton koiraleireillä? Aiotteko joskus mennä? Millasta oli sielä leirillä? Täälä voitte puhua kennelliiton kesäleireistä.

Hypnotic

Hypnotic
Viestimäärä: 353

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Maanantaina, 03.01.2011 klo 11:03  
+
0
Startti-leirillä oon kävässy. (; Olihan siellä ihan hauskaa, hyvä yhteishenki ja näin, mut myös miinuksia tuli. Nyt käyn oikeastaan vaan kennelpiirien leireillä ja kennelliiton leirit on jääny sikseen.
"Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa,
ei voi olla kauhean vaarallinen."

sukkax

sukkax
Viestimäärä: 10

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 20:29  
+
0
jos mä meen koiraleirille, niin ehkä mäkin starttileirille suuntaan. :D ois kiva pääsä sinne, mut oon vaan 40% varma että pääsen. voiko sieltä leiriltä muuten vuokrata häkin, vai pitääkö olla oma häkki mukana ? ku mitä jos ei oo häkkiä.. :o
mut mun pitää ruveta vaan kouluttaan tota mun koiraa, niin, ja toivottavasti se ei just ennen leiriä taio jostain juoksuja.. jos leirille meen. jos meen. ;)

Lavinia

Lavinia
Viestimäärä: 56

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Perjantaina, 07.01.2011 klo 16:38  
+
0
Meen ite varmaa tän vuoden kesänä koiraleirille,kennelliiton. Tuli mieleen,että voiko rekisteröimättömän koiran kanssa liittyä kennelliittoon? Ja siis mitä kaikkea leirille tarvitaan mukaan? Mut joo,ihmetyttää miks jotai häkkii tarvii leirille O_o Tarkoittaako se että koirat laitetaan häkkeihin siksi aikaa kun omistaja on jossain muualla? Vai joutuuko koira nukkua häkissä yöt :o

Kilppari

Kilppari
Viestimäärä: 802

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Sunnuntaina, 06.02.2011 klo 00:22  
+
0
Lavinia: Kun omistajat ovat koirattomissa ohjelmissa tai muuten vaan poissa mökeistä/huoneista niin koiran tulee olla häkissä niin, ettei se sieltä pois pääse. Tämä johtuu varmasti pitkälti siitä, ettei kenenkään koira pääse karkailemaan tai tuhoamaan paikkoja, koska kennelliitto ei leiritiloja kuitenkaan omista. Omalla leirilläni koirat saivat ainakin nukkua öisin siellä missä huvitti.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 06.02.2011 klo 00:23)

appenzelli

appenzelli
Viestimäärä: 277

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Sunnuntaina, 06.02.2011 klo 10:11  
+
0
Itse olin toissa kesänä (yhteen vai erikseen? :mietiskel: ) GouHau-leirillä, ja kyllähän se ihan mukava kokemus oli. Leirillä oli erilaisia koulutuksia, joissa jakaannuttiin koirakkojen tason mukaan kahdesta kolmeen pienempään ryhmään. Koulutuksissa oli vain sellainen leiristä täysin riippumaton ongelma että oli järkyttävän kuuma... Siispä koirien motivointi oli hiukan haastavaa.

Ohjelmaa oli monenlaista, koirien kanssa ja ilman. Uimaankin päästiin ja saunomaan, sekä mukavaa illanviettoa isolla porukalla. Valvojat olivat suurin osa mukavia ja avuliaita. Mukavaa oli että leiriltä sai lainakoiran jos omaa ei löytynyt, mutta toisaalta varjopuoli oli ettei sitä saanut mukana pitää koko ajan, vaan yleensä se annettiin käteen juuri ennen koulutuksen alkamista.

Ja joo tosiaan koirat on häkeissä jos joutuvat keskenään olemaan mökissä. Systeemi on hyvä JOS kaikki ovat totuttaneet etukäteen olemaan häkissä, kuten kehotetaan. Rekisteröimättömän koiran kanssa voi osallistua kunhan rokotukset ovat kunnossa.

Viesti on mahdollisesti vähän sekava, mutta ei voi mitään. :viheltel:

Lavinia

Lavinia
Viestimäärä: 56

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Maanantaina, 28.02.2011 klo 11:49  
+
0
Jälkeenpäin sainkin jo ideaa tosta jutusta,mutta hyvä kun koira saa sentään nukkua missä haluaa. Enskesänä vois mennä kennelliiton koiraleirille kaverin kanssa :)

Mutta siis onko leireillä huonekaveri vaiko ihan omat huoneet? Tuli vaan mieleen äkkiseltään.

Jaja mitä leirille täytyy ottaa mukaan suurinpiirtein ? :D

Kilppari

Kilppari
Viestimäärä: 802

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Lauantaina, 05.03.2011 klo 12:20  
+
0
^ Siellä leirillä missä ite olin, niin oli ainakin kaikilla huone-/mökkikaveri :-)

Mukaan tietenkin itselle vaihtovaatteita reilusti (kannattaa ottaa huomioon myös se, että sääennusteista huolimatta ilma voi olla vaikka millainen), hygieniatarvikkeet, hyvät kengät ellei paritkin, kamera kannattaa ottaa jos vain haluaa muistoja leiriltä, uimakamppeet jos on uintimahdollisuus jne. Koiralle sitten se häkki tietysti (tosin meillä ainakin sai leiriltä lainaan häkkejä jos ei omaa ollut), hihna tai pari kaiken varalta, juoma ja ruokakupit, jos on jotain erikoista ruokaa niin omat koiranruuat mukaan (meillä leiriltä sai perus pedigreen nappuloita jos koira vain söi niitä), paljon kakkapusseja, harjat, kynsisakset ja muut perustarvikkeet. Harjoituksissa leiri tarjosi kaikille leiriläisille herkkupaloja (Froliceja), joten niitä ei omalla leirilläni ainakaan tarvittu, ellei sitten jotain erilaista halunnut.

Eipä itsellä tule ainakaan muuta mieleen :)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 05.03.2011 klo 12:20)

sukkax

sukkax
Viestimäärä: 10

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Torstaina, 17.03.2011 klo 21:32  
+
0
enpäs mennytkään kennelliiton koiraleirille. tietääkö joku jotain muita hyviä? sielä voisi olla mielellään alle 80 leiriläistä mutta kuitenkin enemmän kuin 15. ei mitään sellasia leirejä joissa on telttamajoitus. telttaan en mee. en ikinä.
niin mitkä olis hyviä leirejä?

annaa

annaa
Viestimäärä: 35

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Maanantaina, 19.03.2012 klo 12:36  
+
0
Onkos kuinka moni tulossa tänä vuonna gouhau- leirille? Ite oon menossa ja olis kiva tietää kuka muu on tulossa. Ja kaikki joilla on kokemuksia niin olis kiva jos voisitte kertoo omia kokemuksianne :) Oon lukenu aikas lailla kahdenlaisia mielipiteitä, niin olis kiva tietää minkälaisia kokemuksia täällä on ihmisillä.

appenzelli

appenzelli
Viestimäärä: 277

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Maanantaina, 19.03.2012 klo 15:51  
+
0
^ Olinkin jo kirjoittanut tuohon ylös. Mutta siis itse viihdyin leirillä. Ainoa miinus oli se, ettei mökkikaverini koira ollut tottunut olemaan häkissä. Joten se huusi kuin syötävä joka kerta kun se sinne jätettiin...

Leirillä ohjaajat olivat mukavia, ja ohjelmaa oli tarpeeksi muttei liikaa. Jos olisi aikaa ja rahaa niin menisin kyllä uudestaan leirille!

annaa

annaa
Viestimäärä: 35

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Maanantaina, 19.03.2012 klo 16:01  
+
0
Okei, no kiva kuulla. Mä vähän pelkään, että toi mun hauveli ilmasee mielipiteensä siitä kun se jätetään häkkiin vaikka se siihen on tottunut. Joskus ei tarvi jättää se kun johonkin tolppaan esim. agitreeneissä kiinni siks aikaa, että kävellään rata ja näin, niin siinä vaiheessa on jo mammaa ikävä, mutta täytyy vaan harjotella sitten sitä :)

Mietin, että mitenkäs paljon on sitä treenailua siellä. Jos esim. agia harrastat niin hypitäänkö siellä sitten koko 4 päivää? Vai onko esim. osa treenipäivistä kontaktia tai yms?

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Maanantaina, 19.03.2012 klo 19:11  
+
0
Itse olin viimevuonna GouHau-eirillä ja nytten mennään Suurleirille.

Tosiaan, tuossa olikin jo vähän ylempänä kaikki tarvittavat tavarat. Häkistä vielä sen verran, että pitäisi olla oma, metallinen häkki. Kangashäkki ei käy. Leiriohjaajilla ei myöskään ole antaa kaikille häkkiä, joten olisi hyvä jos oma olisi. Häkki ei saa myöskään olla kaverin kanssa yhteinen (siis että koirat olisivat samassa häkissä). Ja koira on pakollisesti häkissä vain koirattoman ohjelman ajan (ruokailut, ihmisohjelma (yleensä iltaisin) ja silloin, kun omistaja/huonekaveri ei ole huoneessa). Koira saa nukkua vapaana, mutta itse pidin häkissä, koska on tottunut nukkumaan ulkona ja olisi vieraassa paikassa voinut vahingot tehdä sisälle. Olin toki totuttanut koiran nukkumaan häkissä.

Leireillä on koulutuslajit ja ainakin viimevuonna meni niin, että alotettiin vaikka tokosta, mentiin puoli tuntia, sitten siirryttiin pienen tauon kautta junnuihin, sitten temppuihin ja lopuks agia. Koulutuskerta oli puli tuntia per laji, yleensä kahdesti päivässä. Eli yhteensä koulutusaika oli 2 x 2h. Leireille ei valita omaa lajia, vaan kaikki osallistuvat kaikkiin.

Mulla oli kans mukavaa, plussina mm. mukava meininki ja avoin asenne kaikkia kohtaan. Miinuksia onkin sitten helpompi luetella, kun ovat yksinkertaisempia. Miinuksia ainakin kiire (esim. siirtymiseen oli varattu niukasti aikaa), koulutusten alkeistaso (ei tosin liity mitenkään siihen, että olis huono leiri, mitäs valittiin GouHau) ja se, että koirankiekka oli ihan sika lyhyt ja sinne sai mennä vain kerran päivässä ja tiettynä aikana. Et periaatteessa lenkki/päivä systeemillä. Ja koirankiekalla oli kysymyksiä, jotka osaltaan vaikeuttivat matkaa. Ja sitten jos muuten halusi käyttää koiraa niin siinä pihalle sitten seisoskeleen vaan.
Tuli myös sellanen onkelma tuon meidän äkkipikaisen ja äksyn kanssa, että kerran tappeli yhen toisen kanssa. Leiriohjaajat eivät sitten puuttuneet tappeluun mitenkään vaan itse erotin oman ja tappelupukarin toisistaan. Ja leiriohjaajia ei ilmeisesti oltu opastettu vaaratilanteiden varalta, vaan he oitis eristivät koirat toisistaan, jolloin viha pääsi patoutumaan. Itse olisin tasavahvat koirat päästänyt uudestaan rauhoittumisen jälkeen yhteen niin kauan, kunnes olisivat sopineet yhteen. Mutta tehty mikä tehty.

Leiri oli kaikinpuolin mukava ja pidin siitä. Vaikka miinuksia tuli listattua ne eivät syöneet kokonaista nautintoa koirien keskellä ja iloa siitä. Ollaan menossa niin kauan kuin päästään ja sitten kun ei enään päästä niin lappalaiskoirien leirille. On se vaan ihanaa irooittua arjesta ja päästä moneksi päiväksi koiraihmisten keskelle.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

annaa

annaa
Viestimäärä: 35

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Maanantaina, 19.03.2012 klo 19:27  
+
0
Jepjep, tää selvensi taas aika paljon :) Näin ihan huvikseni kysyn, että mitä harjoteltiin koulutuksissa jne. kun lukee että alkeistasoista. Jostakin luin, että koiraa ei saanut pitää vapaana agiharkoissa. Mites teillä?

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Maanantaina, 19.03.2012 klo 23:18  
+
0
Agis ei saanu (eikä kyllä muutenkaan) koira olla vapaana, vaan agissa oli pitkässä liinassa jos tarvis. Tosin me mentiin vaan yks rata, jossa oli pöytä, matala hyppy, putki ja kahen laudan pituus.

Tokossa mentiin perusasentoa, kontaktia, seuruun alkeita ja luoksari. Tosin vedin vaikeutettuna.

Temppukoulussa opeteltiin ekaks tassu, sit jalkojen välistä pujottelua, ryömimistä, katsekontaktia ja tälleen.

Junnuissa mentiin ihan peruskuvioita, ympyrää, kolmio, seisontaa, hampaitten näyttö, ryhmätyöskentelyä ja sit ravia.

Ja leirin lopuks oli "kooste", jossa näytettiin taitoja. Agissa oli hyppy ja putki, jotka meni meiltä erinomaisesti. Tokossa vapaavalintainen liike, menimme Rollen kans seuraamisesta maahanmenon. Junnuissa piti mennä kolmio ja tempuissa vapaavalintainen, joka jäi meiltä suorittamatta sateen vuoksi.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

annaa

annaa
Viestimäärä: 35

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Sunnuntaina, 22.04.2012 klo 20:20  
+
0
Onkos kukaan tulossa gouhau- leirille? Kyselinkin sitä aikasemmin, mutta kukaan ei sillo ainakaa ilmottautunu :D Eli mä siis oon tulossa ja olis kiva tietää ees joku joka tulee :)

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Sunnuntaina, 22.04.2012 klo 21:08  
+
0
MINÄ olen tulossa gouhau leirille!
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

annaa

annaa
Viestimäärä: 35

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Maanantaina, 23.04.2012 klo 12:25  
+
0
Jei! ees yks jonka tietää et on tulossa :D

away

away
Viestimäärä: 8

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Torstaina, 03.05.2012 klo 21:58  
+
0
onko kukaan tulossa SAGI:n koiraleirille? joo lol KENNELLIITON koiraleirit on aiheen otsikko mut :----D tuskin haittaa vaikka muistakin leireistä täällä puhuu ? :')

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KENNELLIITON KOIRALEIRIT - Tiistaina, 08.05.2012 klo 12:56  
+
0
Mä oon hämmästyny. Viime vuonna startti ja gouhau oli täynnä viikon sisässä ja nyt on menny reilu kuukausi eikä ykskään oo vielä täynnä. Mietin vaan, et mitä tapahtuu, jos ne ei täytykkään.

Ite oon menossa kaverin kanssa suurleirille, onko kukaan tulossa sinne?
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28203
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545720
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään3
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265866
(Tilastot päivitetty viimeksi 02.05.2024 klo 11:00)