Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Perjantaina, 06.07.2012 klo 14:47

Mikä on koirani tulevaisuus?

_lappalaishullu_

_lappalaishullu_
Viestimäärä: 173

MIKä ON KOIRANI TULEVAISUUS? - Perjantaina, 06.07.2012 klo 14:47  
+
0
Omistan vähän yli vuoden ikäisen lapinkoira Haltin. Halti on lapsirakas, iloinen, leikkisä ja välillä vähä energiaakin löytyy. Tilanne on nyt semmonen, että ollaan mietitty tässä jonku aikaa Haltin myymistä ja että otettas joku lemmikki sen "tilalle". Mikään lemmikki ei tietenkään korvaa minun rakasta mussukkaa... Iskäni ei pidä ollenkaan koirista. Minun rakas karvapallo ei saa olla edes minuuttia sisällä (paitsi omassa huoneessa) niin se on jo karjumassa että vie se ulos, tömmöstä ei tänne tuua. Halti haluaa olla maidän perheen kanssa ja se tykkää olla aina minun lähellä. Kun se on sisällä (silloin kun iskä ei ole kotona) se käy tarkistamassa että enhän minä hävinnyt minnekkään. meillä on hyvä suhde ja olen kiintynyt Haltiin nopeasti. En usko että minun ja Haltin välinen ystävyys koskaan katkeaa. Olen huomannut, että Halti alkaa nyt oppia asioita, esim niinku mitä sille on pentuna opetettu, se alkaa mennä sen aivoihin ja se ymmärtää enemmän. Toki on ollut myös "kuuroille korville" puhumista, silloin kun on jotain hajuja yms mielenkintoisampaa. Minä itse olen 14v tyttö, menen kasille. Ongelmana on siis se, että meillä ei voi pitää koiraa, koska iskä inhoo koiria ja eihän semmosessa kodissa voi koiraa pitää... Joku varmaa nyt siellä ajattelee, että miksi me sitten hankittiin koira? No tykkään tooosi tooosi paljon koirista ja olin haaveillut koirasta jo monta vuotta. Koira otettiin sillä puheella, että se otettas ulkokoiraksi, mutta sitten kun koira otettiin ja Halti kiintyi minuun todella nopeasti, en tajunnut kuinka voi ihminen ja koira olla parhaita ystäviä. En haluaisi Haltin homehtuvan ulkokoirana kun se kuitenkin on seurallinen ja sääliksi käy, kun sen joutuu laittamaan häkkiin. Aluksi olin sitä mieltä, että myydään Halti mutta nytten mietin kun mietin asiaa tarkemmin niin ajattelin että olisi väärin myydä Halti lopullisesti kun se on kiintynyt minuun ja minä siihen ja sitten meillä synkkaa todella hyvin, Haltikin tottelee yleensä ja siitä tulee varmasti hyvä luonteinen nalle joka ei halua kenellekkään pahaa. Olen miettinyt pitäisikö muuttaa kaverin Kertun kanssa sitten peruskoulun jälkeen pois kahdestaan asumaan muutaman vuoden päästä ja ottaa halti mukaan, kun ei ole vanhempia/iskää voi Haltia pitää sisäkoirana (Kerttu kuitenkin tykkää niin paljon haltista ja me ollaan Kertun kaa bestiksiä ja paljon yhteisiä asoita löytyy.) Mutta minne Halti näiksi muutomiksi vuosiksi, olisiko teillä ehdottaa? Annanko "lainaan/hoitoon" sen ja käyn sen luona niin paljon kun ehdin? Toisaalta jos Halti ei saa olla mun kaa enää (kokoajan)/ asua mun kaa, meidän suhde voi taas mennä vähä pieleen... Halti tykkää olla sisällä ja kun tulemme lenkiltä, se suuntaa yleensä etu- tai takaovelle. Kaipaisin apua tähän. Kiitos kaikille auttajille jo etukäteen :))!

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 06:45)