Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 08.06.2010 klo 01:50

Irlanninsusikoirat

Quinton

Quinton
Viestimäärä: 11

IRLANNINSUSIKOIRAT - Tiistaina, 08.06.2010 klo 01:50  
+
0
Ei näkynyt vielä keskustelua aiheesta, joten avataanpa sellainen. Tosin tällä kertaa aloittajana toimii sellainen ihminen, joka ei itse irlistä omista - vielä. Perheessä on kyseisen rodun edustaja kyllä majaillut ja tähän jättiin silloin ihastuin, mutta kuulisin mielelläni kyllä kokemuksia muidenkin omistajien kautta.

Erityisesti näin vastuussa olevana koiranomistajana pikkukoiriin tottuneena haluaisin tietää, onko teillä tullut irlistenne kanssa vastaan ongelmatilanteita? Tietysti pieniä on aina matkalla, mutta onko rodulla taipumusta johonkin tiettyyn epätoivottuun käytökseen liittyen esimerkiksi vieraisiin ihmisiin tai koiriin? Muitakin kokemuksia kuitenkin kuulisin mielelläni, tässä kun kauheasti odotetaan sitä päivää jolloin oma ja perheen tilanne on suotuisa tällaisen nallekarhun hankintaan.
Secret Line's January Mystery eli Fiido, s. 30.01.2004
Tippytoe's La Lumiere Noire, tutummin Nova, s. 10.07.2006
Kaunisvirran Winston, lyhennettynä vain Winston, s. 07.10.2008

Haru_

Haru_
Viestimäärä: 29

VS: IRLANNINSUSIKOIRAT - Lauantaina, 12.06.2010 klo 15:43  
+
0
Itselläni ei koiraa ole, mutta meiän lähellä asuu 4 irlanninsusikoiraa. Oikein mukavia ja hyväkäytöksisiä koiria ne ovat. :)

Kuinkohan runsas muuten irlanninsusikoirien liikunnantarve oikein on? :o

Quinton

Quinton
Viestimäärä: 11

VS: IRLANNINSUSIKOIRAT - Perjantaina, 02.07.2010 klo 00:11  
+
0
Mitä nyt muistelen rotuesittelyistä ja muista lukeneeni, ei ns. lenkkiliikutuksen tarvitse olla mitään erityisen runsasta - vajaa tunnin lenkki päivässä on jo hyvä, meidän entistä poikaa kuljetettiin vähemmälläkin kun oli pienoista lonkkavikaa nähtävissä. Enemmänkin tietääkseni kaipaisivat tätä vapaana juoksentelua, mihin kai vinttikoiramainen rakennekin jo viittaa :>
Secret Line's January Mystery eli Fiido, s. 30.01.2004
Tippytoe's La Lumiere Noire, tutummin Nova, s. 10.07.2006
Kaunisvirran Winston, lyhennettynä vain Winston, s. 07.10.2008

Elliu

Elliu
Viestimäärä: 4

VS: IRLANNINSUSIKOIRAT - Sunnuntaina, 15.08.2010 klo 22:09  
+
0
Jep, systerin kaverin irlistä hoivanneena voin sanoo et sitä vapaana juoksemista irlis varmaan eniten toivoo :D Ronja ainakinn on ihan haltioissaan kun pääsee vapaaksi metsään :)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 15.08.2010 klo 22:11)

Quinton

Quinton
Viestimäärä: 11

VS: IRLANNINSUSIKOIRAT - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 00:59  
+
0
Joku tuolla oli kirjoitellut uuden topicin aiheesta irlikset ja kissat/pikkukoirat. Kirjoittelen nyt "vastausta" tänne jos kyseinen henkilö (tai joku muu saman aiheen kanssa painiva) tänne vaikka päätyy.

Eli irlikset tulevat toimeen pienten koirien ja myös kissojen kanssa, tai ainakin siihen riittää edellytykset. Erityisesti jos irlis on pennusta asti tekemisissä pienten koirien/kissojen kanssa ei mitään ongelmaa luultavasti synny - eikä välttämättä muutenkaan. Meillekin saapui irliksen ollessa jo aikuinen sekä kissa että kiinanharjakoiran pentu, eikä kummankaan kanssa ollut koskaan mitään ongelmaa. Edes koiranpentu ei jäänyt jalkoihin vaikka sitä alkuun hieman kauhistelinkin. Tietysti sopivan kahjo irliksen pentu saattaa rehotessaan jyrätä vahingossa pienempien yli, mutta niin kai voi käydä millä tahansa isommalla koiranpenikalla :>
Secret Line's January Mystery eli Fiido, s. 30.01.2004
Tippytoe's La Lumiere Noire, tutummin Nova, s. 10.07.2006
Kaunisvirran Winston, lyhennettynä vain Winston, s. 07.10.2008

Jondde

Jondde
Viestimäärä: 20

VS: IRLANNINSUSIKOIRAT - Tiistaina, 07.12.2010 klo 23:12  
+
0
Minkä verran näistä lähtee karvaa? :)

Onneli

Onneli
Viestimäärä: 12

VS: IRLANNINSUSIKOIRAT - Maanantaina, 27.06.2011 klo 00:31  
+
0
Meille on rantautumassa vähän pidemmäksi aikaa irlisherra hoitoon, vähän jänskättää että miten sellasen Mister Jättiläisen kanssa tullaan toimeen! ;-)
Itse olen kuullut rodusta pelkkää hyvää, ja se kiinnostaa kovasti tanskandoggien ohella.
Yllätyksenä tuli kuitenkin se, että miten vähän rotua tuntuu olevan, eli ei ole Suomessakaan ollenkaan niin suosittu kuin jossain vaiheessa oletin.

Saa nähä että tuleeko mulle irliskuume kun tää tyyppi meille majottuu :-)
♥ labbis 12/03
+ hoitokoira/koiria epämääräisiä aikoja menossa mukana !

mysterious

mysterious
Viestimäärä: 843

VS: IRLANNINSUSIKOIRAT - Sunnuntaina, 20.11.2011 klo 11:00  
+
0
itse pidän rodusta paljon niinku nyt yleensäkki suurista koirista. on ollut vaihe jolloin olin ihan varma että joskus mulla irlis on, mutta pidemmän päälle mietittynä ei se taida olla se mun rotu vaikka kiinnostus ei oo lopahtanu missää vaiheessa.
mut ku näitä perinnöllisiä ja muita sairauksia löytyy aika paljon (monelta mun lempirodulta) niin pistää se aina miettii monta kertaa..

http://www.irlanninsusikoirat.org/sairaudet.html
the past should be left in the past, otherwise it can destroy your future.
live life for what tomorrow has to offer, not for what yesterday has taken away.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545725
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265868
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 16:00)