Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 13:27

Irlanninterrieri

Haukkunen

Haukkunen
Viestimäärä: 25

IRLANNINTERRIERI - Keskiviikkona, 05.02.2014 klo 13:27  
+
0
Moi!

En ainakaan haulla löytänyt tästä rodusta keskustelua, joten avaan uuden. Jos ketju jo on, linkittäkää toki :)

Eli minua kiinnostaisi tämä rotu. Kaikenlaisia kokemuksia olisi kiva kuulla! Rotutesti tarjoaa irlanninterrieriä mulle hyvin sopivaksi roduksi, mutta mitään kokemusta mulla ei näistä ole, en ole varmaan ikinä tällaista edes nähnyt muualla kuin kuvissa.

Millainen koiruli on kyseessä? Nyt omistajat/rotua tuntevat jakakaa kokemuksianne :) Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Kääpiösnautseri Milla 8/15
Kääpiösnautseri Peppi 3/18

tytyclaudia

tytyclaudia
Viestimäärä: 16

VS: IRLANNINTERRIERI - Tiistaina, 02.09.2014 klo 12:39  
+
0
En oo täällä pitkään aikaan käyny mut kaivoimpa irski keskustelun esiin :D

Meillä about 1,5v irskiuros. On kyllä ihan paras tapaus! Aina menossa mukana, mut käpertyy myös kainaloon :love: Touhottaa kylläkin ihan hirveesti ja saalistusviettiä kyllä löytyy. Ja irskejä ei juoksuttamalla saa väsymään, vaan pitää keksiä paljon muuta puuhaa (hajuleikkejä tms), eli vaatii aika paljon aikaa (niinkun varmaan kaikki muutkin rodut :D).

Irskit on lempeitä ja ihmisystävällisiä, mutta huono maine on tullut siitä, kun nää voi olla muita koiria kohtaan epäsosiaalisia. Meillä Nemo on aivan päinvastanen, aina haluais moikata kaikkia eikä ymmärrä vaikka sille ärähdetään, vaan pari askelta taakse ja uusi yritys. Tosi itseppäisiä, joten omistajan pitää pitää pää kylmänä. Ihan kevyimmät keinot ei auta, meillä ollut pentuaikoina kovassa käytössä suihkepullo kun ei muu auttanut.

Nartut on äksympiä kuin urokset, urokset vähän nössyköitä mimmeihin verrattuna.

Korvat katoaa, jos jossain muuta kiinnostavaa, mutta koulutusta ja työstämistä vaan! Irskeissä mun mielestä kiehtoo ulkonäkö, luonne ja just se että niiden kanssa voi tehdä ihan mitä vaan! Myös "sopivan" kokoinen kaveri :) Nopeita oppimaan ja Nemo ainakin oikeen haluaa oppia uutta :nauru: Me harrastetaan agilityä, mutta muitakin lajeja kokeiltu. Seuraavaks rallytokoilemaan!

Turkki myös helppo hoitaa. Pesua vältetään, jotta karva pitää säänkestävyytensä. Joillakin riittää ihan vaan pari kertaa vuodessa nyppiminen, mutta Nemo on kova kasvattamaan karvaa ja käy näyttelyissä, niin helposti joutuu siistimään muutaman viikon välein :ttou:


Toivottavasti apua näin puol vuotta myöhemmin :DD Lisää kerron mielelläni! Tai jos joku muu on kiinnostunut, niin tottakai heillekkin :peukku:
Irlanninterrieriuros Nemo
PitaPata Dog tickers

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 14:45)