Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Torstaina, 20.05.2010 klo 00:35

Lakelandin- ja walesinterrierit

Rushdie

Rushdie
Viestimäärä: 142

LAKELANDIN- JA WALESINTERRIERIT - Torstaina, 20.05.2010 klo 00:35  
+
0
Kokeillaanpa riittäisikö näistäkin roduista keskustelua. Laitan rodut samaan triidiin koska ovat kuitenkin kaikin puolin varsin samantyyppisiä rotuja. Itseäni kiinnostaa nimeomaan lakelandinterrieri ja olisi tosi mukavaa kuulla omistajilta ja muilta rotua tuntevilta kokemuksia rodusta. Ja ilman muuta juttua walesilaisista myös!

Lakelandinterriereiden rotuyhdistys
Walesinterriereiden rotuyhdistys
Hälytysryhmäpelastuskoira, BH Voitto (X -04)
Pelastuskoiraoppilas, FI MVA BH AD Veikko (mudi -07)

Power is nothing without control!

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: LAKELANDIN- JA WALESINTERRIERIT - Tiistaina, 15.06.2010 klo 22:24  
+
0
Täältä löytyy tässä kuussa 17v. täyttänyt lakelandinterrieri uros. Temperamenttisuutta ja energiaa näiltä pieniltä terriereiltä ainakin löytyy.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

elpukka

elpukka
Viestimäärä: 121

VS: LAKELANDIN- JA WALESINTERRIERIT - Torstaina, 30.08.2012 klo 20:50  
+
0
No niin siiirrän tämän kirjoitukseni tänne, kun menin jo avaamaan uuden keskustelun walesinterrierille. En ole tähän aiemmin törmännyt, vaikka olen etsimällä etsinyt!

Moikka,
päätin kokeilla löytyisikö koirat.comista walesinterrierin omistajia, tai muutoin roduista tietäviä/kiinnostavia. Rotupohdinnoissani vuosi sitten päädyin tähän rotuun, mutta ajatuksiin on taas vaihteeksi ponnahtanut muitakin rotuja.
En ole onnistunut bongaamaan rodun edustajia kuin näyttelyissä ja walesinterrieri kerhon foorumilla on niiin hiljaista ettei rodun edustajia näy eikä kuulu :mietiskel: minne lie menneet..
No kyselevä ei tieltä eksy :aurinko:
Itseäni rodussa viehättää olemus. Mukavan kokoinen ja silti niin tarmokas. Oivallinen harrastuskoira. Näin spanieliin tottuneena terrieri kuitenkin hieman mietityttää mm. vapaana pitäminen...
Mutta siis kaikki rodusta kiinnostuneet, tietävät ja omistajat kertokaahan kokemuksianne walesilaisista karvaturreista :nauru:
Bedlingtoninterrierit Merri ja Hippa

Tähtitomuna taivaalla saksanpaimekoira Ida ja walesinspringerspanieli Justiina

Lydia79

Lydia79
Viestimäärä: 175

VS: LAKELANDIN- JA WALESINTERRIERIT - Lauantaina, 01.09.2012 klo 09:47  
+
0
Minä olen myös kiinnostunut walesinterriereistä. Valitettavasti koirasosiaalisuus hiukan huolestuttaa ja ainakaan tällä hetkellä en voi edes harkita walesia. Jos Elpukka asut pk-seudulla niin esim. agikisoissa käy aika paljon waleseja. Niin ja kasvattajia on ainakin muutama.

IrisMajava

IrisMajava
Viestimäärä: 104

VS: LAKELANDIN- JA WALESINTERRIERIT - Tiistaina, 04.09.2012 klo 11:37  
+
0
Walesit ovat Terrierejä isolla T:llä, mutta kyllä ne pystyy sosiaalistamaan ihan siinä missä muutkin. Hyvä ystäväni kasvattaa waleseja, ja hänen narttunsa tulevat kyllä hyvin toimeen esim. mun norwichien kanssa, vaikka walesit helpommin kuumana käyvätkin. Ystävälleni on myös tulossa pentue n. kuukauden päästä jos kiinnostaa... ;)
Norwichinterrierit Ringo (C.I.B FI & SE & EE & LT & LV & BALT MVA EEJMVA JV-11 EEV-11-12 EEJV-11 LTV-13 Leeway's Ringo At Rat Trap's), Sintti (FI&EE&LV MVA BALT&EE&LV< JMVA LTJV-13 Bronwyn a View To a Kill at Rat Trap's) ja toisella omistajallaan asuva Rilla (Rivale La Traviata, Ringon tytär)

www.kennelrattraps.com

Iitu333

Iitu333
Viestimäärä: 3

VS: LAKELANDIN- JA WALESINTERRIERIT - Torstaina, 06.09.2012 klo 20:18  
+
0
Heipä hei! Itse en omista Lakelandinterrierriä, mutta ihaia ne ovat! Mihin tarkoitukseen käytätte niitä? :)

elpukka

elpukka
Viestimäärä: 121

VS: LAKELANDIN- JA WALESINTERRIERIT - Torstaina, 06.09.2012 klo 20:25  
+
0
Kiitos kovasti vastauksista :kumarrus: Asun turun seudulla ja täällä päin tuntuu walesin terrierit olevan kivenkolossa ja piilossa :mietiskel: Kasvattajat tuntuvat olevan myös keskittyneet pääkaupunkiseudulle. No eihän helsinkinkään niin kovin pitkä matka ole, mutta jos rodun omsitajia/kasvattajia löytyisi täältä päin tulisin mielelläni tutustumaan.

No niin, siirrän saman kysymyksen tänne koskien walesinterrieriä minkä kyselinjo cockereistakin. Eli walesinterrieri asiantuntijat, mitäs arvelette pärjääkö walesi kaverina maastojuoksussa? Maastojuoksuhan on siis metsässä tapahtuvaa juoksua erittäin vaihtelevassa maastossa.
Koira on siis irti ja kilometrejä lenkillä 3-8 maastosta riippuen. Välillä meno on hitaampaa (jopa reipasta kävelyä) ja välillä taas harpotaan vauhdilla kalliota ylös. Niin ja tottakai koira totutetaan lajiin pienistä lenkeistä aloittaen :aurinko: ja koiran ehdoilla mennään tottakai. Maastojuoksu lenkkejä noin pari viikossa.

Lisäksi harrastamme päivävaelluksia, eli päivän aikana saatetaan tarpoa 10-20 kilometriä taukoja pidellen ja luontoa ihastellen noin kerran viikossa tai jokatoinen viikko.

Eli mitä mieltä olette, pärjääkö WT harrastuksissani?
Bedlingtoninterrierit Merri ja Hippa

Tähtitomuna taivaalla saksanpaimekoira Ida ja walesinspringerspanieli Justiina

IrisMajava

IrisMajava
Viestimäärä: 104

VS: LAKELANDIN- JA WALESINTERRIERIT - Maanantaina, 05.11.2012 klo 12:09  
+
0

elpukka kirjoitti:

Eli walesinterrieri asiantuntijat, mitäs arvelette pärjääkö walesi kaverina maastojuoksussa? Maastojuoksuhan on siis metsässä tapahtuvaa juoksua erittäin vaihtelevassa maastossa.

Lisäksi harrastamme päivävaelluksia, eli päivän aikana saatetaan tarpoa 10-20 kilometriä taukoja pidellen ja luontoa ihastellen noin kerran viikossa tai jokatoinen viikko.

Eli mitä mieltä olette, pärjääkö WT harrastuksissani?



Justiin se ystäväni joka waleseja kasvattaa (http://www.elisanet.fi/dixiesound), harrastaa maastojuoksua. Treenaa itse maratonille...eli walesi jaksaa kyllä kun tottuu meininkiin. Päivävaelluksillakin terrieri on kyllä ihan omiaan. Mun norwichikin jaksaa tollasia 10-16 päivämatkoja tauoilla.

Mä olen sitä mieltä, että walesi kyllä pärjää sun harrastuksissa!
Norwichinterrierit Ringo (C.I.B FI & SE & EE & LT & LV & BALT MVA EEJMVA JV-11 EEV-11-12 EEJV-11 LTV-13 Leeway's Ringo At Rat Trap's), Sintti (FI&EE&LV MVA BALT&EE&LV< JMVA LTJV-13 Bronwyn a View To a Kill at Rat Trap's) ja toisella omistajallaan asuva Rilla (Rivale La Traviata, Ringon tytär)

www.kennelrattraps.com

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 19:15)