Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 16:56

Saksalaiset pystykorvat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Nakuna

Nakuna
Viestimäärä: 60

SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 16:56  
+
0
nalle1 kirjoittaa rotukyselyt-palstalla

hei haluan kuulla kokemuksia mitteli koiran omistajilta ja yks kysymys kumpi koira kannattaa otta poika vai tyttö



Ensimmäinen oma koirani oli valkoinen mittelinarttu Jasmi joka tuli meille vuonna -93. Jasmi oli luonteeltaan käsittääkseni aika epätyypillinen mitteli, oli hieman arka ja varautunut vieraita koiria sekä ihmisiä kohtaan. Omaan perheeseen oli hyvin kiintynyt. Mä pidin ja pidän edelleen rodusta kovasti, ovat erittäin fiksuja ja jopa minulta sujui koiran kouluttaminen tavattoman helposti (olin itse 10v. vailla mitään hajua koiran koulutuksesta). Turkki on helppohoitoinen vaikka sitä on paljon. Pesu silloin tällöin riittää, kunhan muistaa harjailla noin kerran viikossa. Agilityäkin Jasmin kanssa harrastettiin ja siinä se oli mielettömän lahjakas ja rakasti sitä. Tällä hetkellä vanhemmillani on parivuotias mittelinarttu ja sen luonteesta pidn mielettömästi, se on sosiaalinen kaikkia kohtaan, kovin energinen, mutta osaa myös rauhoittua kun on tarve. Voin kyllä suositella tätä rotua kaikille. Ainoita miinuksia mitä mä keksin on toi haukkuminen. Terveystilanne taitaa tällä hetkellä rodulla olla aikas hyvä? Jasmi eli 15- vuotiaaksi asti ja vasta 2 viimeisenä vuotenaan sitä alkoi vaivata nivelrikko ja sydänongelmat. Tässä vielä kuva Jasmista viimeisenä syksynään
Chinese Cresteds & American Bulldog

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 17:37  
+
0
Siirretty

HeLo kirjoitti: Onko täällä mittelin omistajia?

Itse harkitsen koiran ottoa, mitteli yksi vahva ehdokas.. kovin suosittuja tuntuvat olevan nykyään.

Olisi kiva kuulla ihmisiltä kokemuksia rodusta!

Miten pärjäätte kerrostalossa haukkumisen kanssa?

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

ciuccu

ciuccu
Viestimäärä: 4

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Maanantaina, 12.04.2010 klo 21:50  
+
0
Itselläni on kaksi mitteli-urosta. Vanhempi, hieman yli 2-vuotias on luonteeltaan kovapäinen, ja sen kanssa on ollut kovaakin tahtojen taistoa, ja on edelleen. Ensimmäiseksi koiraksi ei ole ollut luoteeltaan helpoin mahdollinen. Nuorempi, reilu 1-vuotias on hieman helpompi tapaus. Luonteeltaan molemmat kuitenkin eloisia, valppaita ja seurallisia kuten mittelin kuuluukin.

Asumme rivitalossa, ja pojat kyllä päivystävät pihamaalla ohikulkijoita vähän turhankin tiiviisti ja äänekkäästi. Koulutuksellayleensä saa haukun kuitenkin aika hyvin kuriin, kunhan sen osaa :roll:
Vahtikoiriahan nämä kuitenkin ovat luonteeltaan, joten täysin haukkumatonta harvemmin saa, eikä kaiketi tarvitsekaan :wink:

Turkki on tosiaan yllättävän helppohoitoinen noinkin runsaaksi. Säännöllinen harjaus (itse harjaan kerran viikossa, toiset harvemmin) ja pesu tarvittaessa pitävät turkin kuosissa. Harrastusmahdollisuudet ovat monipuoliset mittelin kanssa, löytyy kaveria moneen menoon. Tämä meidän vanhempi on kyllä sen verran kärsimätön tapaus, että tokoilu on osoittautunut häiriöiden keskellä "hieman" haasteelliseksi :viheltel: Kotona toimii kyllä ihanteellisesti kun ei ole muita häiritsemässä. Luultavasti tullaan jatkossa siis tokoilemaan vain kotitarpeisiin ja omaksi huviksi.

Mitteleiltä suositellaan tarkastettavan polvet sekä silmät. Suhteellisen terve rotu kyllä on kyseessä. Juuri äskettäin samassa joukkotarkastuksessa noin 40 mitteliä todettiin polviltaan ja silmiltään terveeksi :peukku:

Lisää saa meikäläiseltä ainakin kysellä yksärillä :aurinko:
Kennel Nenipsin
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.04.2010 klo 21:53)

dischiles

dischiles
Viestimäärä: 52

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Lauantaina, 05.06.2010 klo 16:02  
+
0
Mulla on 3 mitteliä, joskin ne asuvat sijoituksessa omien perheittensä ilona, yksi uros ja kaksi narttua :)
kennel Dischile´s - kooikerhondje, mittelspitz
www.dischiles.com

dischiles

dischiles
Viestimäärä: 52

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Lauantaina, 26.06.2010 klo 17:36  
+
0
Noh, kovin on hiljaista, eikö ole muita spitzi ihmisiä tänne vielä eksynyt? :(
kennel Dischile´s - kooikerhondje, mittelspitz
www.dischiles.com
(Viestiä on muokattu lauantaina, 26.06.2010 klo 17:36)

Pihka

Pihka
Viestimäärä: 13

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Sunnuntaina, 04.07.2010 klo 20:59  
+
0
Tänne päin on tulossa kleinpitz pentu kolmen viikon päästä. Mitteliä ensin suunnittelin, mutta niin hyvän kasvattajan löysin ja vieläpä juuri sopivasti pentu luovutuksessa loman alkaessa, että pakko oli tämän pienemmän saksalaisen mukaan lähteä. :)
Mitä olen asiaa tutkinut, niin ilmeisesti mitteleillä ja kleineilläkään ei kuitenkaan hirveästi muuta eroa ole kuin juuri tuo koko?
Löytyykös muilta kleinejä ja millaisia kokemuksia on näistä pikku turrikoista?

ps. on muuten ihka ensimmäinen oma koira, joten hirvee jännitys päällä miten onnistuu koulutukset, sosiaalistamsiet yms. miljoonat asiat jotka pitäisi tehdä okein :D

Anzku

Anzku
Viestimäärä: 58

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Tiistaina, 06.07.2010 klo 20:17  
+
0
Minuakin kiinnostaa, onko mittelillä ja kleinillä jotain luonne-eroja tms? Vai onko se erottava tekijä vain säkäkorkeus ? ;o
beagleuros "Topi" 5/09

maatiaiskissat Eetu 6/02 ja Minja 8/10

<3

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Keskiviikkona, 07.07.2010 klo 14:19  
+
0
Noista mittelien ja kleinien luonne-eroista. Mulla on itelläni kleini ja tuttavapiirissä on muutama mitteli. Kovin kattavaa kuvaa mulla ei kummastakaan rodusta ole - tosiaan muutama rodun edustaja kummastakin - joten ihan varmaksi en osaa sanoa. En kuitenkaan itse ole huomannut näiden tuttujen koirien luonteessa ihan hirveästi eroja, vaikka onhan jokainen koirayksilö hieman erilainen. Sekä mitteleitä että kleinejä voi kuvailla aika pitkälti samoilla adjektiiveillä - iloinen, vilkas, ystävällinen, mitä näitä nyt onkaan.

Piko_09

Piko_09
Viestimäärä: 14

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Torstaina, 29.07.2010 klo 23:37  
+
0
Kleinipoika Piko 9kk ilmoittautuu omistajineen. :)
Saara & kleinspitzpoika Tirhan Exclusive Design, "Piko"

Firebolt

Firebolt
Viestimäärä: 45

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Perjantaina, 30.07.2010 klo 10:42  
+
0
Heippa kaikki saksalaisten pystykorvien ystävät!

Kyselisin teiltä asiantuntijoilta sopisiko mittelspitz rotuna minun ja avomieheni arkeen.

Hakusessa on ollut koira, joka sopisi harrasteluun, mutta taitaisi myös seurallisen puolen. Minulla ei ole tähtäimessä kilpailut, vaan haluaisin harrastaa omaksi ja koiran iloksi mm. tokoa ja ehkä agilityakin ja lisäksi jotain vähän erikoisempaa, kuten sienimetsää. Koirasta toivomme myös löytyvän vähän sitä "sohvakaveriakin" :) Lenkitystä tulisi saamaan päivittäin ainakin 2 tuntia, usein enemmän.

Koira saisi olla innokas touhuilija, joka mielellään kulkee aina mukana jokapaikkaan.

jenni_

jenni_
Viestimäärä: 1

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Perjantaina, 30.07.2010 klo 21:03  
+
0
Kokemuksia siitä sopiiko kerrostaloon haukkuherkkyytensä vuoksi?

dischiles

dischiles
Viestimäärä: 52

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Perjantaina, 30.07.2010 klo 22:56  
+
0

Firebolt kirjoitti:

Heippa kaikki saksalaisten pystykorvien ystävät!

Kyselisin teiltä asiantuntijoilta sopisiko mittelspitz rotuna minun ja avomieheni arkeen.

Hakusessa on ollut koira, joka sopisi harrasteluun, mutta taitaisi myös seurallisen puolen. Minulla ei ole tähtäimessä kilpailut, vaan haluaisin harrastaa omaksi ja koiran iloksi mm. tokoa ja ehkä agilityakin ja lisäksi jotain vähän erikoisempaa, kuten sienimetsää. Koirasta toivomme myös löytyvän vähän sitä "sohvakaveriakin" :) Lenkitystä tulisi saamaan päivittäin ainakin 2 tuntia, usein enemmän.

Koira saisi olla innokas touhuilija, joka mielellään kulkee aina mukana jokapaikkaan.



Kyllä, miksipäs ei sopisi? Mikä rodussa ja sen soveltuvuudessa arveluttaa eniten? Noihin kriteereihin kun käy melkein rotu kuin rotu meinaan :D
kennel Dischile´s - kooikerhondje, mittelspitz
www.dischiles.com

dischiles

dischiles
Viestimäärä: 52

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Perjantaina, 30.07.2010 klo 22:59  
+
0

jenni_ kirjoitti:

Kokemuksia siitä sopiiko kerrostaloon haukkuherkkyytensä vuoksi?



Sopii, tiedän monia jotka asuu niin mittelin kuin kleininkin kanssa kerrostalossa, jopa rotua kasvattavia joilla on useita koiria! Haukkuherkkyys on koulutettavissa ja opetettavissa mitä ääniä saa haukkua ja miten. Mitteli harvoin haukkuu koko työpäivän ajan sisällä, enemmänkin vahtihaukkua eli postille saattaa haukkua sen pari "väyväy" ja ovikelloa yms. Mutta haukku ei yleensä jää päälle.

Yksi sijoitus mittelini asustelee kerrostelossa ongelmitta. Toinen asustelu aiemmin luhtitalon alakerrassa ongelmitta, ovat nyt muuttaneet muista syistä asumismuotoa. Eniten sijoituskoiristani haukkuu se mikä on asunut alusta asti omakotitalossa :D siellä on kun omaa pihaa mitä täytyy vahtia ja haukkua..
kennel Dischile´s - kooikerhondje, mittelspitz
www.dischiles.com

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Tiistaina, 03.08.2010 klo 16:30  
+
0

jenni_ kirjoitti:

Kokemuksia siitä sopiiko kerrostaloon haukkuherkkyytensä vuoksi?



Mulla on pommi joka elämänsä alku vuodet asui kanssamme kerrostalossa, ainut mitä tuo haukkuu on ovikello.
Muita kuuluvia ääniä ei hauku, vaikka joskus ulkoa kuuluu mitä metakkaa vaan.
Täysin hiljaiseksi on varmasti vaikea saada, haukkumaanhan nämä on "luotu":wink:

andyi

andyi
Viestimäärä: 11

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 10:20  
+
0
Täällä ilmottautuu yksi spitzi-fani, tosin oma pommi laitettiin 19.7. ikiuneen... Kova paikka oli laittaa alle 3vuotias paras ystävä piikille, mutta ei ollut koiran arvoista neidin elämä enää joten jatkaa touhujaan terveenä jossain tuolla...

Palstaa tulee kuitenkin lueskeltua vaikken omistajiin enää kuulukkaan, kuitenkin niin täydellinen koira tämä pommi oli että varmasti tulee olemaan joku pikkupystäri mulla vielä joskus :)

Piko_09

Piko_09
Viestimäärä: 14

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 11:56  
+
0

jenni_ kirjoitti:

Kokemuksia siitä sopiiko kerrostaloon haukkuherkkyytensä vuoksi?



Me asutaan kerrostalossa (tosin suht uudessa ja hyvin äänieristetyssä), ja hyvin on mennyt. Piko ei ole herkkä haukkumaan ulkoa tai rapusta joskus silloin tällöin kuuluville äänille, ei siis vahdi. Haukahtelee ainoastaan silloin tällöin huomiota saadakseen, mutta se nyt ainakin pitäisi olla poisopetettavissa...tai no, kyllähän tuo saattaa tuntemattomille vieraille hetken haukkua, jos yllätteän tulevat, mutta lopettaa kyllä melko pian. Pikon kasvattajalta myös kysyin tuota silloin kun olin Pikoa ottamassa, ja hän vastasi: "Kyllä kleini soveltuu kerrostaloasumiseenkin mitä mainioimmin, itse asuimme aikanaan 5 kleinin kanssa kerrostalossa." :peukku:
Saara & kleinspitzpoika Tirhan Exclusive Design, "Piko"

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Torstaina, 05.08.2010 klo 14:42  
+
0

andyi kirjoitti:

Täällä ilmottautuu yksi spitzi-fani, tosin oma pommi laitettiin 19.7. ikiuneen... Kova paikka oli laittaa alle 3vuotias paras ystävä piikille, mutta ei ollut koiran arvoista neidin elämä enää joten jatkaa touhujaan terveenä jossain tuolla...

Palstaa tulee kuitenkin lueskeltua vaikken omistajiin enää kuulukkaan, kuitenkin niin täydellinen koira tämä pommi oli että varmasti tulee olemaan joku pikkupystäri mulla vielä joskus :)



Voi pientä, mikä vei pikkuisen nuin nuorena sateenkaari sillalle?
Voimia!

Zarina

Zarina
Viestimäärä: 118

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Sunnuntaina, 08.08.2010 klo 01:51  
+
0
Hei, Itselläni kaksi pommia kerrostalossa, aluksi oli ongelmia haukkumisen kanssa mutta kyllä koluttamisella tuloksia tulee eikä yhtään valituksia ole tullut. Nykyään postinkantajaa vähän yrittävät puhista, mutta vähän katsoo silmänurkasta niin lopettavat =)
Pommi tytöt Luna -07 & Cara -08
Siperianhusky Elvis -10

smirre

smirre
Viestimäärä: 13

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Maanantaina, 16.08.2010 klo 11:54  
+
0
Voisiko joku kertoa onko pomeranian kuinka sotkuinen rotu? Siis että esimerkiksi pissaako turkilleen lenkillä ja onko sitä oltava kokoajan pesemässä? Kurakeleillä tuleeko pestyä joka lenkin jälkeen ja mietin että miten koiran iho tälläiseen reagoi. Uskoisin että kurapuku voisi olla aika passeli kurakeleillä, mutta eikös siinäkin masukarvat mene kuraan?

Zarina

Zarina
Viestimäärä: 118

VS: SAKSALAISET PYSTYKORVAT - Maanantaina, 16.08.2010 klo 15:21  
+
0
Ei pommit sen sotkuisempia ole kuin muutkaan rodut, kurakelin jälkeen huuhtelen jalat tai pyyhin pyyhkeeseen. koko kurapukua en käytä koska sitä on vaikea pukea ja suosin mieluummin sellaista pienempää mallia joka peittää vain selän, kaulan ja mahan huomattavasti helpompi! omia pommejani pesen 1-2 kertaa vuodessa riippuen miten "likaisia" ovat tai ennen näyttelyitä tosin en niissäkään paljon ole käynyt. Ei mene pissaa turkille ennemmin jos löysällä ovat niin takapuoli saattaa mennä kuraan jolloin se pitää huuhdella.
Pommi tytöt Luna -07 & Cara -08
Siperianhusky Elvis -10

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28236
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6351
Viestejä yhteensä545776
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265916
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 01:45)