Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Perjantaina, 10.02.2012 klo 00:43

Skotlanninhirvikoira

NainenLapista22

NainenLapista22
Viestimäärä: 1

SKOTLANNINHIRVIKOIRA - Perjantaina, 10.02.2012 klo 00:43  
+
0
HEI! :aurinko:
Olen hankkimassa skotlanninhirvikoiraa pitkän pohdinnan jälkeen. Toivoisin skottien omistajilta vastauksia, kun en itse ketään tunne vanhalta enkä uudelta paikkakunnalta. :) Onko tosiaan laji vielä niin harvinainen? Onko pentuja vaikea saada? Tuleeko miten toimeen toisten lajien kanssa? Olen pohtinut uroskoiraa mielellään. Onkohan tosi, että on hankalampia saada kuin narttuja. Miten uroksien suhtautuminen toisiin koiriin? Olen palstoja lukenut ja kasvattajia seurannut ja vain naaraita on aina vapaana. Pilvissäköhän pyörivät uroksien hinnat? Miten suureksi "yleensä" kasvaa? En kaipaa näyttely standardi mittoja. Näyttelyistä puheen ollen, mitkä on mahdollisuudet saada pentu jos suoraan sanoen en haluaisi käyttää koiriani näyttelyssä. Rehellisesti sanottuna matkat olisivat mahdottoman pitkiä näyttelyihin, mutta koiran elinolo suhteet olisivat loistavat . Eikös vain sillä ole väliä? Eiköhän siinä ollut ihan tarpeeksi suuri kysymyspommi näin aluksi. Näihin tietoihin jos saisin joltain "alan ammattiliselta" vastauksia olisin todella kiitollinen ja onnellinen :kumarrus:


// otsikko muokattu - griffon
(Viestiä on muokattu maanantaina, 13.08.2012 klo 07:56)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SKOTLANNINHIRVIKOIRA - Perjantaina, 10.02.2012 klo 09:33  
+
0
Skotlanninhirvikoira tosiaan on suht harvinainen rotu (koiranetin mukaan v.2011 rekisteröity 31 pentua) eikä täällä ole tainnut niiden harrastajia kirjoitella?

Vinttikoirillel löytyy kyllä oma keskustelu tästä linkistä joten kannattaa kahlata se läpi, josko sieltä joku löytyisi. Haku -toiminto ei tosin antanut yhtään tulosta :(

Jätetään tämä nyt kuitenkin avoimeksi, jos joku harrastaja löytäisi tiensä tänne.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Poppamies

Poppamies
Viestimäärä: 7

VS: SKOTLANNINHIRVIKOIRA - Maanantaina, 13.08.2012 klo 00:26  
+
0
Hommasimme muutama viikko sitten skottineidon. Miten pennun syöttäminen? Kuinka paljon pitää/saa antaa ruokaa tälle todella nopeasti kasvavalle neidille. Tällä hetkellä Dusty saa "koirakauhallisen" neljä kertaa päivässä. kaikki menee aina. Ruokahalu on hyvä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 13.08.2012 klo 00:31)

Poppamies

Poppamies
Viestimäärä: 7

VS: SKOTLANNINHIRVIKOIRA - Maanantaina, 13.08.2012 klo 23:44  
+
0

NainenLapista22 kirjoitti:

HEI! :aurinko:
Olen hankkimassa skotlanninhirvikoiraa pitkän pohdinnan jälkeen. Toivoisin skottien omistajilta vastauksia, kun en itse ketään tunne vanhalta enkä uudelta paikkakunnalta. :) Onko tosiaan laji vielä niin harvinainen? Onko pentuja vaikea saada? Tuleeko miten toimeen toisten lajien kanssa? Olen pohtinut uroskoiraa mielellään. Onkohan tosi, että on hankalampia saada kuin narttuja. Miten uroksien suhtautuminen toisiin koiriin? Olen palstoja lukenut ja kasvattajia seurannut ja vain naaraita on aina vapaana. Pilvissäköhän pyörivät uroksien hinnat? Miten suureksi "yleensä" kasvaa? En kaipaa näyttely standardi mittoja. Näyttelyistä puheen ollen, mitkä on mahdollisuudet saada pentu jos suoraan sanoen en haluaisi käyttää koiriani näyttelyssä. Rehellisesti sanottuna matkat olisivat mahdottoman pitkiä näyttelyihin, mutta koiran elinolo suhteet olisivat loistavat . Eikös vain sillä ole väliä? Eiköhän siinä ollut ihan tarpeeksi suuri kysymyspommi näin aluksi. Näihin tietoihin jos saisin joltain "alan ammattiliselta" vastauksia olisin todella kiitollinen ja onnellinen :kumarrus:// otsikko muokattu - griffon



En ole "ammattilainen" mut kerron sen minkä tiedän. Laji on todellakin aika harvinainen. Ymmärtääkseni alle 200 koiraa. Uroksia voi olla vaikeampi löytää mutta me haluttiin nimenomaan narttu. Rotu tulee kuulemma hyvin toimeen muiden koirien kanssa. Meillä itsellä on 9v vanha Cotton rouva ja hyvin tulevat kyllä periaatteessa toimeen vaikka välillä 11 viikkoinen pentu ärsyttää kyllä tahallaan vanhaa rouvaa. Pitkän päälle homma varmaan toimii. Kasvattajalla itsellä oli kaksi skottia, kaksi venäjänvinttikoiraa ja cockespanieli. Ei meilläkään välttämättä ole tarkoitus käyttää nättelyissä vaikka ymmärsin kyllä että kasvattaja niin toivoi, mutta ei painostanut millään tavoin.
Meillä tää on kaiken kaikkiaan seitsemäs koira ja fiksumpaa ja helpompaa pentu en muista että olisi ollut koskaan.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 13.08.2012 klo 23:45)

Poppamies

Poppamies
Viestimäärä: 7

VS: SKOTLANNINHIRVIKOIRA - Perjantaina, 31.08.2012 klo 09:24  
+
0


Dusty 13viikkoa ja 14,5kg
(Viestiä on muokattu perjantaina, 31.08.2012 klo 09:28)

Northern

Northern
Viestimäärä: 13

VS: SKOTLANNINHIRVIKOIRA - Maanantaina, 24.11.2014 klo 19:20  
+
0
Hei,

meillä on toisen koiran harkinta mielessä. Menee kuitenkin vielä parin vuoden päähän, mutta skotti on yksi roduista mikä kiinnostaa.
Miten hyvin tulee toimeen pienemmän koiran kanssa (ennestään meillä on puolitoista vuotias heeler uros) ?
Olisi kiva kuulla myös minkälaisiin käytännön ongelmiin ootte törmänneet rodun koon takia?
Happy with heeler :)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 12:45)