Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 10:53

Tiibetinmastiffit

SibTiffi

SibTiffi
Viestimäärä: 1

TIIBETINMASTIFFIT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 10:53  
+
0
Olisin halunnut kysyä Koiramme-lehden jutun innoittamana, onko Tiibetinmastiffeissa esiintynyt luonneongelmia (rähjämmitä yms) minkälaisessa mittakaavassa?
Joistakin ongelma yksilöistä olen rodun kohdalla kuullut, ja nimenomaan puhun nyt synnynnäisistä ongelmista mm. hermorakenteessa, en niinkään koulutuksen puutteesta johtuvista ongelmista.

Myös kertomukset "anorektikko"-tiffeistä kiinnostaa? Onko kuinka yleistä?


// viestiä muokkasi griffon
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 10:58)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: TIIBETINMASTIFFIT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 10:59  
+
0
Keskustellaan ihan vain rodusta ja jätetään kaikki muu joko yksityisviesteihin tai kasvattajan kanssa keskusteltavaksi. - syy miksi muokkasin viestiäsi.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Kailas

Kailas
Viestimäärä: 1

VS: TIIBETINMASTIFFIT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 14:26  
+
0
Mitäköhän mahdollisesti tarkoitat "anorektikko" tiffeillä?

AmBan1

AmBan1
Viestimäärä: 1

VS: TIIBETINMASTIFFIT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 18:16  
+
0
Mitkä ihmeen anorektikko tiibetinmastiffit? En ole sellaisesta kuullutkaan?

Nuo "luonneviat" varmaan koskevat muun muassa minua, tuohan nyt oli suoraan piikki sellaisille jotka ovat onnistuneet tuomaan uutta verta Suomeen :wink:
Meillä on yksi niistä ensimmäisistä Suomeen tuoduista Kiina/Taiwan linjaisista koirista. Luonne ei ole toivottava muttei mikään pahinkaan mahdoton. Ei ole ikinä tullut meillä ikkunoista tai seinistä läpi. Tarhasta tuli pentuaikana muutaman kerran ja kun siihen asennettiin paimenpoika niin ei ole sen koommin siitä tullut läpi. Vieraita ihmisiä kohtaan on etäinen ja erittäin pidättyväinen, ei halua että siihen kosketaan. Jos ahdistetaan nurkkaan tai mennään sitä pakolla silittelemään niin varmaan puree, mitä sitä salailemaan. Tutuille ihmisille on erittäin rakas sylikoira ja esim. jotkut vieraat ovat tulleet tälle koiralle tutuksi ihan viikonlopussa, eli uusiakin tuttavuuksia koiralle saadaan "tehtyä". Suomen mittakaavassa mielestäni tämä luonneasia on aivan liioiteltu joidenkin kasvattajien ja harrastajien puolesta. Mutta totta on että joissakin maissa se alkaa olemaan jo melkoinen turvallisuusongelma mutta tähän ovat syyllistyneet niin "eurooppalaiset linjat" kuin nämä "itämaisetkin linjat".
Meillä on tällä hetkellä pennut tästä nartusta ja ne käyttäytyvät erittäin tasapainoisesti ja reippaasti, itse asiassa olen nähnyt paljon pahempia ihan kotimaisista linjoista. Kyllä sillä pentuajan sosiaalistamisella on myös melkoinen vaikutus etenkin tällaisilla roduilla. Tätä eivät vaan kaikki tajua vaan uskovat mitä sattuu jos on vain vakuuttava puhuja puhelimen toisessa päässä, niin valitettavaa kuin se onkin :ttou:
Penimuotoista tiibetinmastiffikasvatusta nimellä Shang Yu's. Kääpiöluppia vuodesta 1999 nimellä Hiawatha's.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: TIIBETINMASTIFFIT - Lauantaina, 17.04.2010 klo 21:30  
+
0
"Vääränrotuinen" hyppää tänne myös kummastelemaan, että mitä ihmettä on "anorektikko tiffit" :mietiskel: Sen mitä itse tätä rotua olen nähnyt (ja tiedän) niin en mä nyt oikein ymmärrä mitä tuolla anorektikolla edes tarkoiteitaan.

Taidankin sujauttaa tähän ketjuun pari kuvaa, kun meidän pojat pääsi riekkumaan vähän isompien kanssa :cool:


Rääpäle-Simo iski silmänsä tähän neitiin :viheltel:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Hilmuska_

Hilmuska_
Viestimäärä: 6

VS: TIIBETINMASTIFFIT - Torstaina, 22.04.2010 klo 22:25  
+
0
Simolla on hyvä naismaku :cool:

Muakin kiinnostaisi, mitä ne "anorektikko tiffit" on? Mutta aloittaja hävisi kuin pieru Saharaan...
Mitäköhän siinä aloittajan viestissä luki, kun Griffon oli käynyt heti muokkailemassa?

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: TIIBETINMASTIFFIT - Torstaina, 22.04.2010 klo 23:02  
+
0
^Eiks olekin :peukku: Se kyllä luulee itsekin olevansa aivan yhtä iso :nauru:
Heitin sua yksärillä.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 19:15)