Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Tiistaina, 22.11.2016 klo 17:10

Eroahdistunut koira ja väsynyt omistaja

Raakiles

Raakiles
Viestimäärä: 1

EROAHDISTUNUT KOIRA JA VäSYNYT OMISTAJA - Tiistaina, 22.11.2016 klo 17:10  
+
0
Meillä vuoden ikäinen uros on kärsinyt heti sen meille tultua eroahdistuksesta. Heti pennun kotiuduttua aloitettiin yksinolo harjoitukset, eikä pentu joutunut pitkiä aikoja olla yksin. Erilaisia virikkeitä järjestetty, mutta ne ei kiinnosta. Ruoka annettu vasta kun lähdetään, siitä seurasi syömättömyys, koska yhdisti ruuan aina lähtemiseen joten nyt annetaan ruoka noin puolituntia ennen lähtöä. Kongi, DAP haihdutin ja sitruunapanta ollut käytössä ei vaikutustua. Ongelmakoirakouluttajalla käyty joka totesi koiran olevan todella ylivilkas ja eroahdistunut ja samaan kertoi oman mielipiteensä kun tälläisiä koiria useasti nähnyt että on siinä rajoilla voiko tämän käytöstä saada hallintaan. Koira siis haukkuu, ulisee ja on masentunut kun näkee että tehdäön lähtöä. Hiusten harjaus, takin päälle laitto tai avaimen kilinä saa sen haukkumaan, vaikka ei edes tehtäisi lähtöä. Koira on kokoajan todella stressaantunut ja seuraa taukoamatta perässä. Saunassa, vessassa tai suihkussa pitää käydä ovi auki tai tuo haukkuu. Asutaan rivitalossa ja voitte kuvitellla kuinka tilanne on hermojaraastava naapureille joka taas tuottaa minulle suurta ressiä. Tällä hetkellä koiralla on lääkitys mikä ei ainakaan vielä ole tuottanut tulosta. Itse olen todella loppu henkisesti, kun kaikkeni yrittänyt eikä mikään tepsi. Töiden jälkeen en voi liikkua kotoa ilman koiraa minnekkään, ettei naapureiden tarvitse montaa kertaa päivässä kuunnella haukkua. Koira ollut kerran kahdessa koti ehdokkaan luona, joista se tuotiin bomerangina takaisin kun eivät ymmärtäneet eroahdistuksen olevan nuon rankkaa. Kokeilut vain pahentaneet iiron tilaa ja on entistä ahdistuneempi. Lisäyksenä vielä, että koira ei oireile vain yksin jäädessään vain myös silloin kun vain toinen meistä (eli minä tai miesystäväni) poistuu kotoa. Eli jää hysteerisenä ovelle haukkumaan eikä se reagoi mitenkään paniikissaan herkkuihin tai leluihin.Nyt koiran lopettaminen mielessä. Yrittånyt miettiä koiran parasta, kodin vaihto pahentaa selvästi tilannetta ja pelkään ihmisten tietämättömyyttä tästä eroahdistuksesta, että koirani joutuu kiertoon. Jatkuva koiran stressi ja paniikki päivittäin tuntuu pahalta. Vaikka pahalta tuntuu ja koira on minulle äärettömän rakas niin oma jaksaminen ja hyvinvointi lopussa. Haluaisin kuulla teiltä kokemuksia ja vinkkejä? Milloin tietää että on oikeasti jo tehnyt kaikkensa ja on oikeus luovuttaa?
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.11.2016 klo 17:17)

pampulainen

pampulainen
Viestimäärä: 455

VS: EROAHDISTUNUT KOIRA JA VäSYNYT OMISTAJA - Sunnuntaina, 27.11.2016 klo 21:03  
+
0
Sitten kun on käynyt Pevi-kouluttajalla.:peukku:

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 17.05.2024 klo 14:30)