Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Sunnuntaina, 27.08.2017 klo 12:18

Johtajuus/ jääräpäisyys/pelko -ongelma?

koire

koire
Viestimäärä: 1

JOHTAJUUS/ JääRäPäISYYS/PELKO -ONGELMA? - Sunnuntaina, 27.08.2017 klo 12:18  
+
0
Minulla on nyt 1,5v lapinkoirauros ja mä en oikein tiedä mikä meidän ongelma on.
Mä olen opiskelija ja asun vielä kotona (pieni omakotitalo jaettuna mun lisäks 5:lle muulle). Tosta mun koirasta oli tarkotus tulla harrastuskaveri mm. rally-tokoon sekä muuten vain seurakoira, jota pystyis pitää 2 irti melkein missä vain ja tehdä kaikkia hauskoja temppuja, mutta tuntuu, että kaikki on menetetty.
Mä tiiän, että oon tehnyt ihan hirveesti virheitä ihan vain mun omien mielen ailahtelujenkin vuoksi, mutta tilanne on nyt tämä; musta tuntuu, että mun koira pelkää mua (ainakin välillä kun näkee, että oon kiihtynyt), mä en tiedä pystynkö enää luottaa sen luoksetulokoulutus niin, että pystyisi pitää ollenkaan irti, eikä mulla oo enää intoa tehä sen kanssa ja tuntuu aina vain helpottavammalta ajatus siitä, että koiraa ei olis. Mutta vaikka mä sanon noin, se on mulle silti kaikki kaikessa, se on oikeesti mun elämän keskipiste, eikä mulla oo muuta.
Eli suurin ongelma tässä on varmaan se, että mun motivaatio on mennyt, mulla ei oo enää intoa lähteä lenkille, vaikka normaalisti tykkään liikkua luonnossa, eikä mulla oo motivaatiota opettaa sille uusia juttuja/temppuja enää, vaikka siitä tykkään. Ja toinen suuri ongelma on mun perhe, ne jatkuvasti päästää mun koiran karkuun sekä meidän perheen oman (kotona siis ennestään toinen koira + mun oma) ja ei se olis yhtään paha, jos mun koira livahtais, sen sais takas, mutta tuo toinen ei kuuntele yhtään, eikömunkaan oma sillon ku se vaan seuraa sitä toista. Oon huomauttanut ja raivonnu tuosta asiasta satoja kertoja, mutta se ei mee perille! Ja mä just halusin koiran, joka ei opi livahtamaan ovenraosta tilaisuuden tullessa, mutta sekin haave on jo mennyttä... Ja näissä tilanteissa mä en tiiä mitä mun pitäis tehä, kun tiiän että se koira ei haluis sisälle, mut ei se voi pitkin kyliäkään mennä vapaana... Apua...

Kysykää lisää, jos jäi epäselväksi, vastaan parhaani mukaan

urpo

urpo
Viestimäärä: 171

VS: JOHTAJUUS/ JääRäPäISYYS/PELKO -ONGELMA? - Sunnuntaina, 27.08.2017 klo 19:56  
+
0
Hyötyisit nyt varmasti osaavan kouluttajan opetuksesta. Olet turhautunut ja pettynyt koska et onnistunutkaan koirasi koulutuksessa. Etkä omin keinoin tiedä, miten pääsisit eteenpäin. Tuhannen taalan paikka mennä kouluttajalle! Virheitä tekee jokainen, varsinkin ensimmäisen koiran kanssa, mutta tilanteen voi korjatakin. Googlettelet lähiseutusi koirankouluttajat, otat heihin yhteyttä ja kyselet heidän periaatteistaan jotta voit valita itsellesi sopivan koulutustyylin.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 27.08.2017 klo 19:57)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28216
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 08.05.2024 klo 00:00)