Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Torstaina, 16.12.2010 klo 10:37

Koira jäi auton alle ja nyt pelkää -neuvoja?

tirppanen

tirppanen
Viestimäärä: 1

KOIRA JäI AUTON ALLE JA NYT PELKää -NEUVO... - Torstaina, 16.12.2010 klo 10:37  
+
0
Elikäs sellainen ongelma on muodostunut että meidän 5kk:n ikäinen mopsityttö jäi auton alle jonkin aikaa sitten. Selvittiin onneksi lähes säikähdyksellä mutta koiran henkiseen puoleen taisi jäädä syvemmät arvet :/

Eli tyttöä ei saa ulos enään millään ja ulkona vetää itseänsä pois pannasta ja pelkää ihan kaikkea, ja etenkin niitä autoja. Piiloutuu heti kun näkee että olen laittamassa ulkoilukampetta päälle, ei anna laittaa itseänsä naruun, tärisee ihan shokissa jo ulko-ovella.

Olen koittanut olla välittämättä koiran reaktioista ulkona, mutta kävely on lähes mahdotonta, koira laittaa kaikin voimin vastaan. Olen kuitenkin vienyt ulos n. 5krt päivässä ihan pikku hetkeksi ja kehunut heti jos on ollut reippaampi.. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä kuinka pitäisi toimia etten ainakaan ruoki pelkoa... ? ? Tilanne tuntuu menevän koko ajan huonompaan, enään ei edes kotipihassa ole oma itsensä vaan siinäkin menee ihan shokkiin.. Sisällä on lähes normaali, kovia ääniä säikähtää muttei niitäkään ihan kamalasti.

Muokkasin otsikkoa kuvaavammaksi - Tigru
Aapo beaglen, Alma basset houndin ja Maikki mopsin onnellinen omistaja :)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 21.12.2010 klo 00:33)

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: KOIRA JäI AUTON ALLE JA NYT PELKää -NEUVO... - Lauantaina, 18.12.2010 klo 00:08  
+
0
Olen ehkä vähän huono auttamaan jos kerran uusi siedätyskään ei saa koiraa unohtamaan pelkoaan, mutta mulle tulee heti mieleen dap haihdutin, onko tuttu? Eli saa pullossa joka laitetaan seinään pistorasiaan ja on myös kaulapanta malleja. Eli rauhoittaa koiraa, sisältää feromoneja. Linkissä kerrottu tarkemmin. http://www.petenkoiratarvike.com/d_a_p__panta/45_cm_pr_1108003.html#product_description_anchor

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28215
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 10:15)