Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Perjantaina, 03.02.2017 klo 07:57

Koirani paimentaa suojateillä minua, miten saada lopettamaan?

sheltti89

sheltti89
Viestimäärä: 1

KOIRANI PAIMENTAA SUOJATEILLä MINUA, MITEN ... - Perjantaina, 03.02.2017 klo 07:57  
+
0
Elikkäs sellainen ongelma, että 4 vuotias shelttiurokseni on alkanut tosissaan paimentamaan minua suojateillä. Missään muualla ei ole ongelmaa, ei vedä, ei hauku ja käyttäytyy hyvin. Muuten koirani on todella tottelevainen, mutta kun lähestytään suojatietä niin alkaa vetämään hulluna kohti. Saan sen vielä rauhoittumaan ennen, mutta itse suojatiellä on ihan mahdoton. Haukkuu ja vetää. Olen yrittänyt nameilla, leluilla, sekä seuraa käskyllä. Hiljaisilla suojateillä olen pysähdellyt ja liikkunut aina kun käyttäytyy hyvin, mutta tämä ongelma on suuri juuri niillä vilkkaasti liikennöidyillä teillä, joissa minulla ei ole aikaa eikä mahdollisuutta puuttua käytökseen tarpeeksi. Koira selvästi tajuaa, että tässä on hetki, jonka kykenee käyttämään hyväkseen.

Perheeseemme on tulossa pentu ja haluaisin oikeasti saada tämän käytöksen loppumaan ennen kuin pentu kopioi tämän suojatiekäytöksen.

Nyt kaipaisinkin neuvoja, mitä tehdä? Onko jollain kokemusta ja hyviä neuvoja jaettavaksi?

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28242
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545792
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 17.05.2024 klo 14:30)