Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 11:15

Koirat seuraavat ihmisiä sisätiloissa jatkuvasti

nippi

nippi
Viestimäärä: 37

KOIRAT SEURAAVAT IHMISIä SISäTILOISSA JATKU... - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 11:15  
+
0
Eli siis koirani (5v tolleri ja 1½v bretoni) ovat varsinaisia perskärpäsiä :shifty:

Ihmisten liikkeitä vahdataan koko ajan, ja seurataan mahdollisuuksien mukaan joka paikkaan.
Keittiöön ja vessaan koirilla ei ole asiaa, ne sitten parkkeeraavat pyllynsä kynnykselle ja odottavat, että tulemme vaikkapa keittiöstä pois ja seuraavat taas olkkariin tms.
Koirat siis pyörivät kokoajan jaloissa, pari kertaa ollaan meinattu kompastua karvaiseen säntäilevään esteeseen :nauru:

Varsinkin vanhempi koira tekee tätä, jotenkin tuntuu ettei se oikeen osaa "rentoutua".
Ja jos esimerkiksi nousemme sohvalta hieman tavallista reippaammin, tolleri ampaisee itsekkin pystyyn valmiina lähtöön :ttou:

Olisikohan jotain konsteja, joilla tämän (joskus todella ärsyttävän) vahtaamisen saisi loppumaan?

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KOIRAT SEURAAVAT IHMISIä SISäTILOISSA JATKU... - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 15:40  
+
0
Onkohan niillä vähän tylsää? Varsinkin tolleri on aktiivinen koira ja tarvitsee paljon sekä liikuntaa, että aivotyötä. Mitä koiriesi kanssa päivittäin harrastat?

nippi

nippi
Viestimäärä: 37

VS: KOIRAT SEURAAVAT IHMISIä SISäTILOISSA JATKU... - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 21:10  
+
0
No mitäpä muutakaan- yksinkertaisesti tylsyyttähän sen täytyy olla!
Maalaisjärki hoi :nauru: :ttou:

Tosiaan, koirat ovat kyllä paljon "rennompia" pikku puuhailuhetkien jälkeen.
Liikuntakaan ei- niinkuin Kadi sanoitkin- pelkästään auta kummallakaan, nytkin tunnin iltalenkin jälkeen näyttävät vielä "puuhaa, lisää puuhaa"- ilmettä :heiluti:
Täytyykin piilottaa vähän nameja kämppään, katsotaan pyöriikö kukaan enää sitten jaloissa..
Olen huomannut, että se "väsyttää" meidän koirat aika hyvin, ja ne kyllä nauttivat, kun saavat nuuskuttaa jonkun aikaa..

Kiitos siis tästä erittäin yksinkertaisesta mutta oikeasta vinkistä :jjei:

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: KOIRAT SEURAAVAT IHMISIä SISäTILOISSA JATKU... - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 21:25  
+
0
Meilläkin koirat seuraavat minua jatkuvasti sisällä. Olen niin tottunut siihen,ettei se minua häiritse.
Eikä siihen juurikaan vaikuta se kuinka paljon ollaan touhuttu ja treenattu päivittäin.

Jotkut koirat vaan on sellaisia etteivät päästä omistajaansa silmistään.Belgi varsinkin kiintyy syvästi omistajaansa ja haluaa olla "varjona kannoilla".

ellu

ellu
Viestimäärä: 35

VS: KOIRAT SEURAAVAT IHMISIä SISäTILOISSA JATKU... - Torstaina, 26.08.2010 klo 11:00  
+
0
Moikka!
Tohon sisällä vahtaamiseen: olet varmaan oikeassa, eli eivät osaa rentoutua kun olette kotona.
Teetkö niitten kanssa jotain usein, leikit tms. kotona? Tai otat kontaktia aina ohimennessäsi?
Silloin niistä tulee sellaisia, että odottavat, että joka hetki voi tapahtua jotain hauskaa ja täytyy olla koko ajan valppaana. Se on koiralle aika rankkaa.
Kun leikit tms. opeta lopetussana esim "oli hyvä leikki" ja TODELLA lopetat siihet etkä tee mitään vähään aikaan. Älä myöskään ota kontaktia niihin joka kerta kun menet ohi. Älä siis aina katso koiriasi saati sano mitään. Ne eivät koe sitä huomiotta jättämiseksi, vaan huomaavat pikkuhiljaa, että nyt on aika ottaa vaikka nokoset, emäntä tekeekin jotain muuta.
Minulla on borderi ja collie-sakemanni-rottweiler-sekoitus-pentu ja toimii hyvin. Jopa bortsu, jonka kanssa olen aina puuhannut kaikenlaista, osaa rentoutua, kun on oppinut nämä systeemit. Sehän ei lopettaisi koskaan kohkaamistaan, jos se saisi valita. Eli ei koira tajua itse että nyt on aika lopettaa, kun adrenaliini on pilvissä leikiin tai treenin jälkeen.

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KOIRAT SEURAAVAT IHMISIä SISäTILOISSA JATKU... - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 19:08  
+
0
Täällä on kanssa yks kannoilla kävelijä. Mä luulen, että mun koiralla kyse on siitä, että se on aivan liian takertunut muhun. Yksinolo on sen mielestä aivan hanurista, ja se, ettei se saa nukkua mun vieressä sängyssä on aivan hanurista. Liikunnan ja puuhastelun määrällä ei ole väliä: koira seuraa aina minua, oli se kuinka väsynyt tahansa. Jotain "itsenäisyysharjotuksia" olisi varmaankin ihan hyvä tehdä (?), mutta mulla itselläni ei ole hajuakaan, millaisia ne on. Osaisko joku auttaa?

nippi

nippi
Viestimäärä: 37

VS: KOIRAT SEURAAVAT IHMISIä SISäTILOISSA JATKU... - Perjantaina, 08.10.2010 klo 10:47  
+
0
ellu, olen tehnyt jo pitkään- ihan siitä asti kun koirat olivat pentuja- tuota ns. "huomioimattomuutta", en katso koiria kävellessäni ohi, en ota katsekontaktia kun koira tulee jalkoihin pyörimään yms.

Olen myös yrittänyt olla sanomatta mitään että "höh älä kyttää" tms, ettei koira saa sillä tavallakaan huomiota.

Pienet ajatusjumppatuokiot auttavat kyllä, mutta se ei kuitenkaan lopeta tätä kyttäämistä kuin hetkeksi, olen nyt seuraillut tilannetta ihan tarkoituksella jonkin aikaa..

No, täytyy jatkaa sitkeästi harjoituksia, jos tuottaisi jossain vaiheessa tulosta :eitietoo:

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545700
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 10:15)