Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 22:04

Mun pikkukoirasta on tullut ihan hullu!

huono

huono
Viestimäärä: 1

MUN PIKKUKOIRASTA ON TULLUT IHAN HULLU! - Keskiviikkona, 15.12.2010 klo 22:04  
+
0
Eli omistan kaksi toyvillakoiraurosta, toinen 2-vuotias ja toinen 4-vuotias. Saimme nuoremman noin vuosi sitten, ja kaikki on sujunut siihen asti suhteellisen hyvin.
Nyt kuitenkin, tämä meidän vanhempi toyvillis on tullut ihan höpsöksi, ja kulkee kokoajan nuoremman perässä. Toinen ei missään saa olla rauhassa, kun tää tulee kokoajan perässä, pientä näykkimistä ja kiusoittelua, pahimmillaan astumista. Jos otamme nuoremman syliin tai edes silitämme, alkaa hirveä hyppiminen tällä toisella ja ulvonta "mustasukkaisuudesta".. ja kun päästämme sen alas, alkaa kauhea astutus-yritys ja perässä juokseminen ja näykkiminen..
Mistähän tälläinen käytös yhtäkkiä voi johtua? Todella ärsyttävää.

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: MUN PIKKUKOIRASTA ON TULLUT IHAN HULLU! - Torstaina, 16.12.2010 klo 09:42  
+
0
Varmaksihan syytä ei voi tietää, mutta veikkaisin, että vanhemman mielestä nuorempi on vihdoin tullut aikuiseksi ja vanhempi on epävarma asemastaan ja haluaa siksi pomottaa nuorempaa. Mikäli homma menee yli ja "kiusaamiseksi", niin ihan yksinkertaisesti kieltäisin vanhempaa ja käskisin sen pois.

Frodo09

Frodo09
Viestimäärä: 163

VS: MUN PIKKUKOIRASTA ON TULLUT IHAN HULLU! - Torstaina, 16.12.2010 klo 13:43  
+
0

Vuorisumu kirjoitti:

Varmaksihan syytä ei voi tietää, mutta veikkaisin, että vanhemman mielestä nuorempi on vihdoin tullut aikuiseksi ja vanhempi on epävarma asemastaan ja haluaa siksi pomottaa nuorempaa. Mikäli homma menee yli ja "kiusaamiseksi", niin ihan yksinkertaisesti kieltäisin vanhempaa ja käskisin sen pois.



Lisään: jos ette ole omalla käytöksellä jo vahvistaneet vanhemman asemaa, nyt olis hyvä aika tehdä niin. Vanhempaa kohdellaan johtajakoiran tavoin, sille ruoka ensin jne. Mutta koirille on myöskin näytettävä tuo oma johtajuusasema, vanhemmalla ei ole mitään oikeutta kiusata toista. Tsemppiä!
Pembroket Frodo (-09) ja Maya (-10)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28192
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545695
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265844
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 11:15)