Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Sunnuntaina, 22.01.2017 klo 20:42

Muutto uuteen kotiin aran koiran kanssa

NellaMiBella

NellaMiBella
Viestimäärä: 1

MUUTTO UUTEEN KOTIIN ARAN KOIRAN KANSSA - Sunnuntaina, 22.01.2017 klo 20:42  
+
0
Vuosi sitten hankin itselleni rescue koiran. Kuukausi koiran tulos jälkeen poikaystäväni saapui kuvioihin.
Koirani on edelleen hiukan arka vieraita ihmisiä kohtaan, etenkin aikuisia miehiä. Poikaystävääni kohtaan koira on edelleen hieman arka kun olemme kotona, mutta muualla esim. Kylässä, koirani hakee turvaa ja tottelee poikaystävääni. Heillä on kotona myös hyviä hetkiä yhdessä sillloin kun minä olen läsnä, esim. Makoilevat sohvalla ja koira nauttii poikaystäväni rapsutuksista, mutta kun minä poistun paikalta koirani vetäytyy omaan kuoreensa.

Kysymykseni kuitenkin nyt on se, että olemme muuttamassa yhteen poikaystäväni kanssa hänen asuntoonsa, jossa koirani ei ole koskaan vieraillut. Olemme siis käytännössä asuneet minun luonani miehen remontin vuoksi.
Miten muutto kannattaisi hoitaa niin että koira ei alkaisi uudessa kodissa myös arkailemaan?
Auttaisiko esim. Jos poikaystäväni veisi koiran ja koiran pedin ensin ja tutustuttaisi huoneisiin ja vasta sitten minä tulisin uuteen kotiin ns. Viimeisen kuorman kanssa?

pampulainen

pampulainen
Viestimäärä: 455

VS: MUUTTO UUTEEN KOTIIN ARAN KOIRAN KANSSA - Maanantaina, 23.01.2017 klo 08:57  
+
0
Ehdottamasi kuulostaa hyvältä.:)

lko0

lko0
Viestimäärä: 7

VS: MUUTTO UUTEEN KOTIIN ARAN KOIRAN KANSSA - Lauantaina, 11.03.2017 klo 09:26  
+
0
Mulle tuli myös mieleen, että miehen ja koiran suhteen vahvistaminen esim. lenkkeilyllä, leikillä ta joidenkin helppojen temppujen harjottelulla vois omalta osaltaan helpottaa. :)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 21:30)