Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Torstaina, 08.07.2010 klo 20:10

Pentukurssi; kummalle menisit?

Kotikoira

Kotikoira
Viestimäärä: 1

PENTUKURSSI; KUMMALLE MENISIT? - Torstaina, 08.07.2010 klo 20:10  
+
0
Saan kohta pennun ja olen kuumeisesti miettinyt pentukurssia. Vaikeus kuitenkin valita, joten olisiko jollakin tietoa / kokemusta 2 eri vaihtoehdon eroista tai ylipäätään jommasta kummasta koirakoulusta.

A) Vilanderin oppeihin perustuva pentukurssi (Koirakoulu Kiti) tai B) Kaimion oppeihin perustuva pentukurssi (Koirakoulu Koiravisio).

Koulukuntien erot ovat muuten tiedossa paitsi juuri pentuvaiheen osalta, mahtaakohan ajattelumallit olla jo varhaisopastuksessa kovin erilaisia? Kiitos ja kumarrus vastaavalle.

ridgeback

ridgeback
Viestimäärä: 626

VS: PENTUKURSSI; KUMMALLE MENISIT? - Torstaina, 08.07.2010 klo 21:49  
+
0
No mä en lähtökohtaisesti menisi kumpaankaan, mutta jos tuossa olisi ainoat vaihtoehdot niin sitten B) Koirakoulu Visio, ei siitä mitään haittakaan voi olla.
PeViin ja Kitiin en menisi vaikka siitä maksettaisiin mulle rahaa.
(Viestiä on muokattu torstaina, 08.07.2010 klo 21:51)

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: PENTUKURSSI; KUMMALLE MENISIT? - Perjantaina, 09.07.2010 klo 19:34  
+
0
Vision kurssille menisin. Kitin tai Vilanderin kursseista samaa mieltä kuin Ridgeback

grid

grid
Viestimäärä: 50

VS: PENTUKURSSI; KUMMALLE MENISIT? - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 09:36  
+
0
Samaa mieltä kahden edellisen kanssa.

Eiköhän Vilanderin opeissa aloteta jo pienestä pitäen kieltäminen, suihkepullolla sumuttaminen, ja "pelolla hallitseminen".

vahvero

vahvero
Viestimäärä: 15

VS: PENTUKURSSI; KUMMALLE MENISIT? - Perjantaina, 23.07.2010 klo 17:22  
+
0
Mun käsittääkseni Peetsan opit ei ole yhtä rankkoja pennuille, mutta en siltikään menisi tuon ideologian kouluun. Alle puolivuotiaalle ei kai saa noiden mukaan pitää jääkautta tai käyttää kolinapurkkia, mutta eikös tuon vanhan koulukunnan mukaan pennun kouluttaminen esim. harrastuksiin aloitetan vasta myöhemmällä iällä... En ole perehtynyt Peetsan oppeihin kovin tarkasti (enkä lukemani perusteella halua perehtyä...), joten korjatkaa, jos olen väärässä.

Kun itse katselin koirakouluja alkuvuonna, näytti noissa positiivisissa olevan paljon valinnanvaraa. Tuskin niistä mikään haittaa tekee, mutta kannattaa katsoa myös ryhmäkokoja ainakin pikkupennun kanssa, sillä monissa kaupallisissa koirakouluissa on hintaan nähden tosi isot ryhmät. Opetuksen yksilöllisyydessä - ja sitä kautta tehokkuudessa - on vissi ero, jos kurssilla on kolme, kuusi tai kymmenen pentua. Teorian kun voi lukea kirjastakin, niin painottaisin aika paljon käytännön tekemistä ja ohjausta, jossa ohjaaja puuttuu omistajan (huomaamattaan) tekemiin virheisiin.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28193
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6332
Viestejä yhteensä545699
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 22:30)