Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Tiistaina, 26.08.2014 klo 21:53

Pissaamisesta kieltäminen

Doggyloverr

Doggyloverr
Viestimäärä: 20

PISSAAMISESTA KIELTäMINEN - Tiistaina, 26.08.2014 klo 21:53  
+
0
Moi! Meillä on 7 kk vanha bostoninterrieri narttu. se on sisäsiisti mutta välillä tulee pissat sisälle. Itse olen kuullut että ei saa kieltää kun pissaa sisälle. Mutta äitini ja isäni kieltävät ja käskee minua kieltämään. Äsken äiti suuttui,kun en kieltänyt. saako sitä kieltää vai ei? :o

Lukas

Lukas
Viestimäärä: 109

VS: PISSAAMISESTA KIELTäMINEN - Tiistaina, 26.08.2014 klo 23:02  
+
0
No, se ei auta. Sen minä sanon. Vahinko on jo tapahtunut. Koira ei valitettavasti voi vessahädälleen mitään, kuten et sinäkään varmaan omallesi. Omistajan vastuulla on käyttää sitä säännöllisesti ulkona ja hoitaa sen vessa-asiat. Kuinka usein narttunne käy ulkona? Oletko havainnut, että sisälle pissaaminen liittyy tiettyihin tilanteisiin (pelottavat tai innostavat tilanteet)? Mahdollisesti koiralla voi olla myös ongelmia rakon toiminnassa.

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: PISSAAMISESTA KIELTäMINEN - Keskiviikkona, 27.08.2014 klo 08:53  
+
0
Kyllä minä vaan olen molempia koiria kieltänyt pissimästä sisälle, ja molemmilla se on toiminut. Sitä kautta ne ovat oppineet pyytämään ulos. Pissiminen itsessään on tietysti sallittua, mutta sisälle ei pissitä. Enhän mä ulkonakaan anna niiden pissiä ihan mihin sattuu, esim. toisten pihoille. Mutta tietysti olen kieltänyt vain, jos olen saanut ne ns. "rysän päältä" kiinni, koska ei ne muuten tajua mistä niitä kieltää.

En myöskään lähtisi mitään luovutusikäistä kieltämään, koska se rakon toiminta on niin hillittömän holtitonta siinä vaiheessa. Maalaisjärki tässäkin asiassa!
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: PISSAAMISESTA KIELTäMINEN - Keskiviikkona, 27.08.2014 klo 09:28  
+
0
Kyllä minä kiellän, mikäli saan koiran rysän päältä kiinni. Kiellänhän koiraa muutenkin, jos se tekee jotain kiellettyä niin miksi en sisälle pissaamisestakin? Ei nyt tietenkään ihan raivona huudeta perkelettä, mutta ilmaistaan kuitenkin että koira teki väärin. Sitten seuraavilla kerroilla kun käydään ulkona, pissaamisesta kehutaan hirveästi. Eri asia tietenkin ihan pienen pennun kanssa, joka ei vielä ole ymmärtänyt että pissaaminen kuuluu suorittaa ulkona. Silloin ainoastaan kehutaan ulkopissoista (ja sanomalehtipissoista) ja sisäpissat jätetään huomiotta.

Suvi 6v varsinkin on niin hienohelma, että se tekisi tarpeensa paljon mielummin sisälle kuin ulos. Milloin maa on liian märkä, milloin tuulee liikaa, milloin on liian kuuma jne. :roll: Suvilla on myös taipumus protestoida pissaamalla, joten meidän on vähän pakkokin olla tiukkana pissaamisasian kanssa, koska muuten joudutaan siivoamaan pissoja koko ajan lattioilta.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: PISSAAMISESTA KIELTäMINEN - Keskiviikkona, 27.08.2014 klo 11:00  
+
0
Olen kieltänyt. Elenan ollessa 10kk:n ikäinen sain sen rysän päältä kiinni pissaamasta keittiön matolle. Kielsin ja hetken päästä vein sen ulos (se keskeytti pissaamisen kun kielsin) ja kun se pissasi sinne, kehuin ylenpalttisesti. Sen jälkeen ei ole sisälle pissannut. Tosin pidän kyllä huolen, että pääsee tarpeeksi usein ulos, ettei tarvitse kovan hädän takia pissata sisälle.

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PISSAAMISESTA KIELTäMINEN - Keskiviikkona, 27.08.2014 klo 16:31  
+
0
Vasta kotiutuneet pikkupennut ovat tietysti asia erikseen, mutta jos sisäsiisteys on enimmäkseen hanskassa, voi koiraa kyllä kieltää jos sattuu sopivasti paikalle. Jälkikäteen ei tietenkään. Luonnollisesti myös sellaisissa tilanteissa, joissa koira vaikka pissaa säikähdettyään tai pidätyskyky on pissatulehduksen tai muun sairauden takia heikentynyt, toimitaan toisin.
Jotkut pissailevat sisälle pidempään kuin toiset, mutta jos pidätyskyky on kunnossa eikä koira ole joutunut odttamaan ulospääsyä liian pitkään, ei ole mitään syytä katsoa käytöstä läpi sormien.

Meilläkin on joskus joku päättänyt hoitaa tarpeensa sisällä, kun ulkona on satanut kaatamalla, eikä oikein ole huvittanut lähteä sinne kastumaan. Ollaan kielletty ja toruttukin.
Lisäksi kahdella nartulla saattaa joskus pissa lirahtaa kun joku asia ei miellytä, mutta silloin on melkeinpä parempi jättää huomiotta.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PISSAAMISESTA KIELTäMINEN - Keskiviikkona, 27.08.2014 klo 16:36  
+
0
Samaa mieltä muiden kanssa ja olen myös kieltänyt koiraani kun pissas sisälle. Eli 7kuukautista saa jo tosiaan kieltää jos pissaa sisälle.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Doggyloverr

Doggyloverr
Viestimäärä: 20

VS: PISSAAMISESTA KIELTäMINEN - Keskiviikkona, 27.08.2014 klo 21:23  
+
0
Käytetään koiraa 4 tunnin välein ulkona, viimeksi pissasi kun oli 3 tuntia viime ulkoilusta, luulis että pystyis kuitenkin 4 tuntii olla pissaamatta. Pelkäsin vaan että koira alkaa pelkää pissaamista jos kielletään mutta se taiskin koskee vaan niitä pikkupentuja.:D voisikohan juoksut olla alkamassa ? Tänäänkin pissas tunnin lenkin aikana 5 kertaa .

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28186
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 06:30)