Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOULUTUS JA KäYTTäYTYMINEN - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 17:03

riehuminen iltaisin

hulbega

hulbega
Viestimäärä: 26

RIEHUMINEN ILTAISIN - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 17:03  
+
0
elikkäs,meidän bullanarttu riehaantuu toden teolla iltaisin ku nukkumaan mennään:/käydään ennen nukkumaan menoa lenkillä ja sisällä leikitää.
eli alkaa purra sormia ja varpaita ja hyppimään vasten jne..
ollaan välillä koitettu jäähyä,mutta riehuminen jatkuu,samoin kiellot ei tehoa.
ollaan myös annettu ns.luvallista puremista esi.luu,lelu jne mut pentu vaan käyttää lelua suussaan ja jatkaa..ja välillä puree lahkeesta kun sisälle tullaan pissalta,eikä usko kieltoja,kunpennun ottaa pois,pureminen jatkuu :/
onko muilla samanlaisia ongelmia?jos niin,miten saitte loppuu,vinkit tervetulleita

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: RIEHUMINEN ILTAISIN - Torstaina, 09.12.2010 klo 14:35  
+
0
Mä olen ainakin huomannut että juuri lenkin jälkeen koiralla saattaa jäädä meno päälle. Eli yleensä lenkitän koiran hyvissä ajoin, ennen nukkumaanmenoa on sitten vaan pissalla käynti. Myöskään villejä leikkejä ei kannata harrastaa, vaan antaa vaikka possunkorva järsittäväksi. Minunkin pentu on juuri tuollainen iltaeläjä, ja siksi pyrinkin väsyttämään koiran päivällä niin ettei tulisi kauheeta hepulia illalla.

Oletko ollut johdonmukainen noissa jäähyissä? Vietkö koiran jäähylle pari kertaa ja sitten luovutat? Kyllä minun pentuun on jäähyt ja huomioimattomuus tehonnut, mutta sitä täytyy tosiaan tehdä joka ikinen kerta kun ei käytöstä hyväksy.
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

hulbega

hulbega
Viestimäärä: 26

VS: RIEHUMINEN ILTAISIN - Torstaina, 09.12.2010 klo 14:59  
+
0
juu,sillä on ollu erilaisia puruluita leluja jne.
ja lenkillä käymme n.pari tuntia ennen nukkumaan menoa..
ja tosiaan oon koittanu pyrkiä siihen et aina kieltää tms,ku koira ei tottele

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: RIEHUMINEN ILTAISIN - Perjantaina, 10.12.2010 klo 09:26  
+
0
Kuulostaa aika tutulta ja normaalilta pennun riekkumiselta. Tuossa tilanteessa kannattaisi antaa jotain pähkäiltävää ja itsenäistä tekemistä, kuten täytetty kongi, piilotella makupaloja, kääriä niitä pyyhkeen sisään, täyttää puuhapallo tai näistä keinoista vaikka useampi. Tälläinen "työnteko" saakin sitten koiran keskittymään, käyttämään vähän päätään, ja johtaa lopulta (ainakin toivottavasti) rauhoittumiseen ja väsymykseen.

Ei kyllä olla itsekään saatu tuota ihan täysin kitkettyä. Kuuluuhan se varmasti siihen pentumaisuuteenkin. Meillä(kin?) on aika taistelutahtoinen pentu, eli kiellot, pois työntäminen ja muu saa pennun vaan innostumaan lisää tästä "taisteluleikistä". Jäähy on tosiaan hyvä keino, muttemme viitsi itse sitä vielä soveltaa, sillä yksinoloa emme ole vielä juurikaan harjoitelleet, joten pentu saattaisi meidän kotoa lähtemisen yhdistää näihin jäähy-rangaistuksiin :/. Kannattaa myös koittaa ottaa pentu syliin ja päästää vasta sen rauhoituttua, toistoja voi kyllä tulla monen monta kertaa perättäin... Mutta, eiköhän siitä jossain vaiheessa tajua :).

Niin ja semmoinen vielä, että vetoleikit, pallon heittely ja muut villitsevät leikit kannattaa varmaankin leikkiä päivällä, noistakin voi tosiaan jäädä se meno niin sanotusti päälle.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28192
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545694
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265844
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 09:15)