Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 23:12

10 vk pentu mukaan hotelliin?

Espoolainen

Espoolainen
Viestimäärä: 2

10 VK PENTU MUKAAN HOTELLIIN? - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 23:12  
+
0
Meillä on varattu pentu, jonka luovutusaika on kaksi viikkoa ennen koulun syyslomaa. Lomalle olemme aikoja sitten varanneet kaksi yötä kylpylästä. Mitä tehdä pennulle: ottaa mukaan (jos hotellille sopii) vai hankkia hoitaja kotiin?

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: 10 VK PENTU MUKAAN HOTELLIIN? - Maanantaina, 13.09.2010 klo 08:09  
+
0
Hoitaja kotiin...
Vaikka pennun saisikin ottaa kylpylään, mitä sitten? Se ei ole vielä sisäsiisti, joten sitä pitäisi viedä koko ajan ulos.
Se ei osaa olla vielä yksin (todennäköistä), joten joku joutuu olemaan sen kanssa koko ajan. Parissa viikossa ehtii tietysti opetella yksinoloa eli voi olla, että se pystyykin olemaan vähän aikaa yksin. Mitä, jos pentu tuhoaa hotellihuonetta? Pissaa matoille, jyrsii sänkyjä jne. Hotelli ei ole oikea paikka 10-viikkoiselle ellei sen kanssa ehdi olla siellä. Te ehditte paremmin lomailla, kun pennulla luotettava hoitaja kotona.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

pömpylä

pömpylä
Viestimäärä: 27

VS: 10 VK PENTU MUKAAN HOTELLIIN? - Maanantaina, 13.09.2010 klo 09:53  
+
0
Tai kysyt jos kasvattaja ottais hoitoon pariksi päiväksi.
Cairnterrieri Frans
s.25.1.2010

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: 10 VK PENTU MUKAAN HOTELLIIN? - Maanantaina, 13.09.2010 klo 10:59  
+
0
^ Myös hyvä vaihtoehto.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: 10 VK PENTU MUKAAN HOTELLIIN? - Torstaina, 16.09.2010 klo 21:35  
+
0
Mä voin näin hotellivirkailijana edustaa hotellin näkökulmaa... Kyllä meille on pennutkin tervetulleita, mutta niiden kanssa on ihan sama juttu kuin aikuistenkin kanssa, että ei me kyllä hyvällä katsota jos koira viettää pitkiä aikoja (= yli puoli tuntia) yksin hotellihuoneessa. Enkä mä tiedä sitten kuinka mielekästä se on lähteä perhelomalle kylpylään, jos joku joutuu koko ajan olemaan huoneessa pennun kanssa.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: 10 VK PENTU MUKAAN HOTELLIIN? - Perjantaina, 17.09.2010 klo 21:14  
+
0
Mulla oli 11-viikkoinen pentu mökkilomalla mukana. Ei ongelmaa. Sisäsiisti ei ollut, mutta teki peperille joten ei ollut siinäkään ongelmaa. Ei tuhonnut juuri mitään koska joku oli sen kanssa koko ajan. Huolehdittiin siitä ettei pääse järsimään huonekaluja kun vuokramökki oli kyseessä. Mä ottaisin mukaan jos pentu opetettu tekemään paperille tarpeensa. Oma koirani ainakin teki pelkästään paperille sisällä, joten ei tarinnut pelätä, että lattiat menee.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: 10 VK PENTU MUKAAN HOTELLIIN? - Lauantaina, 18.09.2010 klo 22:32  
+
0

eepi78 kirjoitti:

Mulla oli 11-viikkoinen pentu mökkilomalla mukana. Ei ongelmaa. Sisäsiisti ei ollut, mutta teki peperille joten ei ollut siinäkään ongelmaa. Ei tuhonnut juuri mitään koska joku oli sen kanssa koko ajan. Huolehdittiin siitä ettei pääse järsimään huonekaluja kun vuokramökki oli kyseessä. Mä ottaisin mukaan jos pentu opetettu tekemään paperille tarpeensa. Oma koirani ainakin teki pelkästään paperille sisällä, joten ei tarinnut pelätä, että lattiat menee.


Mökkiloma ja kylpyläloma eroavat toisistaan siinä mielessä, että mökkilomalla usein hengaillaan ja rentoudutaan siellä mökillä, ja kylpyläreissulla hotellihuoneessa lähinnä nukutaan ja rentoutuminen tapahtuu siellä kylpylässä. Mökillä koiranpentu menee vähän niinkuin siinä sivussaa, kun taas kylpyläreissu menee kyllä hukkaan jos pitää istua pennun seurana hotellihuoneessa. Ellei sitten halua kipaista kylpylän puolelle vuorotellen, eikä sekään kovin mielekäs ratkaisu ole. Lisäksi syöminenkin tapahtuu ulkona, eikä sitäkään varmaan haluaa suorittaa vuorotellen tai kiirellä.
Minä jättäisin ilman muuta pennun hoitoon jollekin ja keskittyisin rauhassa kylpylän tarjontaan.

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: 10 VK PENTU MUKAAN HOTELLIIN? - Sunnuntaina, 19.09.2010 klo 13:57  
+
0
Mun mielestä tämä kysymys tuntuu jotenkin järjettömältä. Miksi ihmeessä ottaa pentu yksin vieraaseen huoneeseen kököttämään noin pitkäksi ajaksi?
Mielummin kotiin joku hoitaja tai pentu hoitoon, jossa saa olla ihmisten parissa. Eriasia jos olisi kotona niitä aikoja yksin kun olette esim syömässä, uimassa jne, kun on tuttu paikka.
Ja voihan olla että pentu häiritsee muita kylpyläläisiä jos alkaa haukkumaan / vinkumaan peräänne, kun se jätetään vieraaseen paikkaan yksin.
Toki olisihan tuossa puolensakin, oppisi olemaan myös muualla yksin kuin kotona mutta minä en henk.koht ottaisi mukaan. Eriasia, jos olisi vain pieniä hetkiä itsekseen siellä ja pääsisi normaalisti ulkoilemaan ja touhuamaan.

KatPur

KatPur
Viestimäärä: 14

VS: 10 VK PENTU MUKAAN HOTELLIIN? - Maanantaina, 24.08.2015 klo 23:47  
+
0
Aika harva hotelli suostuu siihen, että koiran vie hotelliin. Varaahotelli.fi sivustolla oli hyvin tietoa hotelleista, joihin pystyi viemään koiran ja siitä kuinka koiran kanssa tulee toimia hotellissa. Yleensä on tosiaan hyvä varmistaa etukäteen että se on ok hotellin suhteen, ettei käy niin ikävästi että jo etukäteen maksettu hotellihuone joudutaankin jättää käyttämättä koiran takia. Monissa paikoissa koiran koko ja luonne vaikuttavat siihen saako niitä tuoda hotelliin mukaan vai ei. Pienet sylikoirat huolitaan helpoimmin, mutta joihinkin paikkoihin saa tuoda isojakin koiria. Varmin tapa on kuitenkin kääntyä koirahotellin puoleen tai sitten viedä tutulle tai vaikkapa kasvattajalle kuten joku täällä aiemmin vinkkasi.

Espoolainen kirjoitti:

Meillä on varattu pentu, jonka luovutusaika on kaksi viikkoa ennen koulun syyslomaa. Lomalle olemme aikoja sitten varanneet kaksi yötä kylpylästä. Mitä tehdä pennulle: ottaa mukaan (jos hotellille sopii) vai hankkia hoitaja kotiin?

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: 10 VK PENTU MUKAAN HOTELLIIN? - Keskiviikkona, 26.08.2015 klo 19:28  
+
0
^En sanoisi että "aika harva" hotelli ottaisi koiria vastaan. Päinvastoin aika moni hotelli ottaa niitä koiria vastaan koirahuoneisiin, mutta koirista veloitetaan maksu.
Ei hotellia kiinnosta onko kyseessä sakemanni vai fifi, koira kuin koira. Jos oleskelun aikana tuhoja tulee, niin ne veloitetaan.
Hotellia etsiessä voi kysyä onko koirahuoneita ja niitä on aika useassa, etenkin suurissa hotelleissa- koiria kun Suomessa on paljon. Jos hakee nettivarausjärjestelmien kautta huonetta, voi rajata hakuehtoon että lemmikkieläimet sallittuja.
Hotellissa missä itse työskentelen on kokonainen kerros pyhitetty koirahuoneiksi.

Mutta eniveis, aloittaja on varmaan saanut jo 5v aikana asiansa ratkaistua.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 12:15)