Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Maanantaina, 21.09.2015 klo 22:16

BC toyvillakoiran kaveriksi?

Villikoiranelämää

Villikoiranelämää
Viestimäärä: 5

BC TOYVILLAKOIRAN KAVERIKSI? - Maanantaina, 21.09.2015 klo 22:16  
+
0
Moikka! Eli siis meillä on nyt vuoden ikäinen toyvillakoiranarttu. Kokoa n. 25cm ja painoa n. 2,5 kg, eli pieni on. On erittäin "kypsä" eli ei siis mitään murkkuikää ja on muutenkin täyspäinen. Toy on kuitenkin hyvin energinen ja iloinen. Sen suurempia tottelevaisuusongelmia ei ole. Olen aktiivisesti harrastanut sen kanssa rallytokoa. Toy suhtautuu muihin koiriin iloisesti, ja on hyvä leikkijä, mutta ei pidä siitä, että joutuu jyrätyksi, tai liian rajuista leikeistä.

Nyt kysymys kuuluu: Olen jo pitkään haaveillut bordercolliesta (jo 6 vuotta on sitä tosissani pohtinut), ja tullut siihen tulokseen, että meillä riittää aikaa ja tahtoa liikunnalle, harrastamiselle ja muulle aktiviteetille bordercollielle. Ajankohtaiseksi bc:n ostaminen tulisi noin puolen vuoden päästä, koska silloin työt hellittävät hieman, ja pennulle olisi enemmän aikaa. Suurin huolenaihe on tällä hetkellä se, että miten koirat tulisivat toimeen keskenään. Tallooko BC toyvillani, eli onko kokoero liian suuri? Saattaako borderi ruveta paimentamaan toyta? Ovatko liian erilaiset elämään yhdessä? Kokemuksia pienen ja ison koiran yhteiselosta kaivataan, samoin kuten vinkkejä ja tietenkin mielipiteitä ja neuvoja bordercollieiden omistajilta! Kiitos jo etukäteen!

Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: BC TOYVILLAKOIRAN KAVERIKSI? - Maanantaina, 21.09.2015 klo 22:51  
+
0
Onko tämä toyvillakoirasi nyt siis vuoden vai 4kk, kuten aikaisemmin avaamassasi ketjussa kerroit? Jos kyseessä on vielä pentu, niin itse varmaan antaisin sen rauhassa kasvaa aikuiseksi ennen uuden koiran hankkimista. Silloin riittäisi paremmin resurssit kasvattaa kummastakin yhteiskuntakelpoinen kaveri. :hymy:

Villikoiranelämää

Villikoiranelämää
Viestimäärä: 5

VS: BC TOYVILLAKOIRAN KAVERIKSI? - Tiistaina, 22.09.2015 klo 15:56  
+
0
Siis meillä on tällä hetkellä 2 toyvillakoiraa, toinen 4 kk ja toinen vuoden ikäinen. Opiskelen ja teen töitä, ja olen nyt pian muuttamassa omaan kotiin, johon ainoastaan tuo vuoden ikäinen tulisi mukaan, pentu jäisi vanhemmilleni. (:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.09.2015 klo 16:47)

Villikoiranelämää

Villikoiranelämää
Viestimäärä: 5

VS: BC TOYVILLAKOIRAN KAVERIKSI? - Tiistaina, 22.09.2015 klo 16:46  
+
0
Siis meillä on tällä hetkellö 2 toyvillakoiraa, toinen 4 kk ja toinen vuoden ikäinen. Opiskelen ja teen töitä, ja olen nyt pian muuttamassa omaan kotiin, johon ainoastaan tuo vuoden ikäinen tulisi mukaan, pentu jäisi vanhemmilleni. (:

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: BC TOYVILLAKOIRAN KAVERIKSI? - Torstaina, 08.10.2015 klo 20:38  
+
0
Vastaan nyt tähänkin, vaikka bc:tä en omistakaan. Mutta minulla on chihuahua (2,6kg) ja villakoira (5,5kg) ja ei oikein toimi. Siis kotona sisällä menee ihan ok, chihu komentaa ja villakoira yleensä uskoo ja väistää. Mutta vapaana kun ovat, villakoira innoissaan käy chihun päälle, yrittää napata sitä niskasta kiinni ja se ei tietenkään ole chihusta kivaa, eikä kyllä minustakaan. Eli meillä metsälenkit menee nykyään niin, että chihu kävelee koko matkan minun takana, metrin päässä ja villakoira kirmailee pitkin metsää. Jos chihu jää vaikka 5 metrin päähän minusta, villakoira käyttää heti tilaisuutta hyväksi ja hyökkää chihun päälle. Siinä ei auta minun eikä chihun komentamiset yhtään. Bc on kuitenkin paljon isompi kuin toyvillakoira. Kokoero on isompi kuin meillä kääpiövillakoiran ja chihun välinen. Toisilla toimii vaikka on isokin kokoero, toisilla ei. Se riippuu paljon koirien luonteistakin, miten tulevat juttuun keskenään. Tuo minun chihu on tosikko, ei tykkää painia eikä juosta, eikä muutenkaan tykkää muista koirista. Villakoira sitten on häslä, vilkas, tykkää etenkin juosta mutta painiakin jos sopiva kaveri löytyy. Meillä siis villakoira haluaisi vain leikkiä, mutta sen leikit on liian rajuja chihulle.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 16:45)