Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Lauantaina, 21.08.2010 klo 01:19

Millaisia leikkejä pennun kanssa?

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

MILLAISIA LEIKKEJä PENNUN KANSSA? - Lauantaina, 21.08.2010 klo 01:19  
+
0
Mulla on vähän huono mielikuvitus ja tuppaan leikkimään samantyyppisiä leikkejä Nellin kanssa. Lelun/palllon heittelyä ja lelun retuuttamusta. Lisäksi ne pelaa erilaisia älypelejä mtä meillä on ja noin kerran viikosssa laitan niille namin etsintää.
Jälkeä ja hakua haluaisin kokiilla muta nyt toko ja agi ovat vieneet vapaa-ajat.
Lisäksi piilotan nameja esim, tyhjiin pahvipakkaiksiin.

Olisiko muita ideoita miten pentua voisi leikitttää?
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: MILLAISIA LEIKKEJä PENNUN KANSSA? - Lauantaina, 21.08.2010 klo 10:14  
+
0
Mä en oikein tiedä, että meneekö tää leikin vai koulutuksen puolelle, mutta opetin junnun pienenä kantamaan tavaroita oikeille paikoille. Eli siis keräämään lelujaan koriin ja viemään käytetty sukkapari pyykkikoriin, luettu sanomalehti lehtikoriin jne. Koira oppi aika nopeasti kantamisen ja tavaran laittamisen koriin, mutta välillä sen mielestä ilmeisesti sukkapari olisi voinut hyvinkin olla hänen lelunsa ja pallo saattoi löytyä lehtikorista...:roll:

Hauskaa sillä silti tuntui olevan ja sit ku koira osas tekniikan ja itse laittoi vähän vauhtia toimintaan, niin koira tuntui nauttivan 'kiireestään' aivan suunnattomasti :)

emde

emde
Viestimäärä: 34

VS: MILLAISIA LEIKKEJä PENNUN KANSSA? - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 11:48  
+
0

kadi kirjoitti:

Mä en oikein tiedä, että meneekö tää leikin vai koulutuksen puolelle, mutta opetin junnun pienenä kantamaan tavaroita oikeille paikoille. Eli siis keräämään lelujaan koriin ja viemään käytetty sukkapari pyykkikoriin, luettu sanomalehti lehtikoriin jne.



Toiv. tämä nyt tulee oikein, kun olen uus täälä keskustelupalstalla! Mutta niin kuinkas tämän opettaminen tapahtuu? Mietin että olisi kätevää opettaa itsekkin tuo tulevalle pennuilleni :>
Elmo, englanninbulldoggi s. 15.02.2002
Leino, Welsh corgi pembroke s. 16.07.2010

<3

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: MILLAISIA LEIKKEJä PENNUN KANSSA? - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 12:33  
+
0
^naksuttimella helpoiten, mutta kehuenkin onnistuu jos naksu on itselle vieras. Kannattaa aloittaa niistä penskan omista leluista ja siirtyä esim. sanomalehtiin vasta sitten kun koira on sisäsiisti. Muuten se keräilee niitä pissapapereita siellä leikin toivossa ;)

Eli oletus on, että pentu kantaa kaikkia tavaroita mielellään, tätä kannatta siis pikkupennusta asti vahvistaa kehuilla. Lisäksi sen pitäisi osata päästää irti käskystä.

Sitten kun nuo on hallinnassa niin innostetaan vaan pentua liikkumaan lelun kanssa kohti koria ja kun sen pää on korin yläpuolella, käsketään irti. Ja kamalasti kehuja.

Meillä penska lähti itse tarjoamaan lelun 'korittamista' kun huomasi että se on palkitsevaa, joten sit ei tarvinnu muutakuin hokea koiran touhutessa 'kerätään lelut'.

Ja kun tämä onnistuu, niin siirrytään muihinkin esineisiin ja koreihin.

Sit ku koira ymmärtää tavaroiden erot ja suunnilleen tietää mihin koriin ne pitää laittaa, niin tehdään pennulle 'kiire' käskyttämällä nopeasti. Ensin 'kerätään lelut' ja just kun lelu tippuu koriin kehutaan ja heti perään 'sukat pyykkiin' jne..

emde

emde
Viestimäärä: 34

VS: MILLAISIA LEIKKEJä PENNUN KANSSA? - Tiistaina, 24.08.2010 klo 08:11  
+
0
Tuo naksutinkoulutus kyllä kiinnostaa joten saapa nähä jos lähtisi sitä harjoittelemaan pennun kanssa :) Toimiihan se kouluttaminen tosiaan ilmankin.

Kiitos vinkeistä! Täytyy koittaa opettaa tuota pennulle sitten :) Enää pari viikkoa niin saan hakea pentuni!
Elmo, englanninbulldoggi s. 15.02.2002
Leino, Welsh corgi pembroke s. 16.07.2010

<3

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 17:00)