Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 23.09.2010 klo 09:57

Milloin ja miten pentu ulkotarhaan

Elina_123

Elina_123
Viestimäärä: 1

MILLOIN JA MITEN PENTU ULKOTARHAAN - Torstaina, 23.09.2010 klo 09:57  
+
0
Heissan vaan kaikille, tässä uusi käyttäjä ja ehkä kohta uusi koiranomistaja myös. Olen jo pidempään harkinnut koiran hankintaa ja nyt siskoni koira sai yllätyspennut, joista liikenisi meillekin koira. Pennut ovat siis monirotuisia, emä kuitenkin puhdas labbis.

Tilanteemme on tällä hetkellä se, että olen kotona nuorimman lapseni kanssa (reilu 1 v), kaksi isompaa ovat koulutiensä alussa. Asumme maalla ja tarkoitus olisi, että koira viettäisi päivisin aikaansa isossa ulkotarhassa, varsinkin sitten kun palaan työelämään ensi vuonna. Mietinkin tässä sitä, että miten koira opetetaan ulkotarhaan. Minulla on aiemmin ennen lapsia ollut koira, mutta silloin ei ollut tarhaa ja silloin myöskään koiran ei tarvinnut viettää päiviä yksin. Nyt yksinolon aikaa tulisi 8 tuntia arkipäivisin, koululaiset tulevat toki aikaisemmin jo kotiin, mutta lienevät vielä liian pieniä hoitamaan koiraa yksinään.

Minun pitäisi tässä viikon sisällä nyt päättää otammeko pennun vai emme. Toisaaltaan haluaisin todella paljon koiraa, samoin isommat lapset, toisaaltaan mietityttää tuo koiran yksinjättäminen.

Shaina

Shaina
Viestimäärä: 19

VS: MILLOIN JA MITEN PENTU ULKOTARHAAN - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 12:59  
+
0
Mä olen jostain lukenut, ettei ihan pentua saisi pitää tarhakoirana, mutta en tiedä tarkemmin.

Löysin tämmösen ketjun tarhaan totuttelu
Koira haaveissa 2011-2012

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MILLOIN JA MITEN PENTU ULKOTARHAAN - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 16:16  
+
0
Eikö pennulle voi rajata aluetta asunnosta sisältä?

En kyllä alle puoli vuotiasta jättäis tarhaan missään nimessä, varsinkaan tälleen talvella.
Tarhakoirista mulla ei tosin kokemusta ole, joten en tiedä sit mikä on se hyvä ikä kun tarhaan voi koiran yksin jättää.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: MILLOIN JA MITEN PENTU ULKOTARHAAN - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 16:25  
+
0
Itse kannatan myös ideaa, että pennulle rajattaisiin alue sisältä? Pentu kuitenkaan ei kestä kylmää vielä yhtä hyvin, kuin aikuinen koira. Onko pennulle aitauksessa mahdollista päästä esim. lämmitettyyn koppiin ja onko sen tarkoitus viettää kaikki aikansa ulkona?

Ulkokoirista itsellä ei ole kokemusta, mutta äidilläni on belgianpaimenkoira tervuren, jolla on melkoisen paksu turkki, ja kuitenkin se on palellut näillä ilmoilla ulkona ja labbiksellahan ei ole kauhean paksu toi turkki, joten itse ajattelisi, että aikuinenkin labbis palelee kovilla pakkasilla ulkona? :eek: Mitä sanovat labbis-ihmiset? Vai ovatko pennun pidempiturkkisia?
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: MILLOIN JA MITEN PENTU ULKOTARHAAN - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 16:34  
+
0
Ihmiset hei, tää ketju on aloitettu syyskuussa, pentu joko on Elinalla tai ei ole. Neuvoja labbis-sekoituksen ulos totuttamiseen tuskin kannattaa enää antaa. :wink:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MILLOIN JA MITEN PENTU ULKOTARHAAN - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 19:15  
+
0
Lämmitetty koppi niin ei palele. Meillä aikoinaan bretoni-uros vietti työpäivät tilavassa tarhassa jossa sillä oli lämmin koppi. Hyvä vaihtoehto koiralle ja koira oli siellä mielellään.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.12.2010 klo 19:16)

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MILLOIN JA MITEN PENTU ULKOTARHAAN - Torstaina, 02.12.2010 klo 09:27  
+
0
Meilläkin beagle-suomenajokoira mix sekä kk-mäykky viettävät työpäivän ulkona, löytyy lämmin koppi niin hyvin pärjäävät. Pakkasrajana on ollut -15 astetta, silloin jäävät sisälle.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545736
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 08:30)