Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Lauantaina, 19.09.2015 klo 10:33

Minkä kokoinen villakoirastani tulee?

Villikoiranelämää

Villikoiranelämää
Viestimäärä: 5

MINKä KOKOINEN VILLAKOIRASTANI TULEE? - Lauantaina, 19.09.2015 klo 10:33  
+
0
Moikka! Olen tosi uusi tällä foorumilla eli jos olen tämän viestin laittanut jotenkin väärään paikkaan, niin olen pahoillani! Mutta siis, asiaan; Meillä on nyt kotona ihana 4kk ikäinen toyvillakoiranarttu, mutta yksi juttu on vähän huolestuttava. Olen tässä jo pidemmän aikaa veraillut muitten kääpiö/toyvillapentujen säkäkorkeuksia ja painoja meidän pentuumne, ja huomannut, että meidän pentumme on todella pieni. Ikää 4kk, korkeutta n.20cm ja painoa vain kyyhkysmäiset 1.2 kg. Pentu syö kunnolla ja on iloinen ikiliikkuja. Onko tämä normaali koko toypennulle? Minkäköhän kokoista kaveria tulemme täysikasvuisena ulkoiluttamaan? Agilityä olisi tarkoitus vanhempana tarkoitus harrastaa, mutta tuleeko koiran pieni koko esteeksi?

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: MINKä KOKOINEN VILLAKOIRASTANI TULEE? - Lauantaina, 19.09.2015 klo 19:30  
+
0
Kyllähän se vielä kasvaa, mutta ei ehkä viittä senttiä? Siis jos korkeudesta puhutaan. Eikös toyvillakoiran pidä olla kuitenkin vähintään 25cm korkea? Jos pentu on sopusuhtainen, ei siis liian laiha, niin varmaan max kilon verran saattaa tulla vielä painoa. Kovin on pieni agilityyn, mutta toisaalta, kyllähän chihutkin harrastavat ja kilpailevatkin agilityssa. Villakoira on kuitenkin rakenteeltaan sporttisempi kuin chihut ja siksi saattaa pienikin olla kova menijä. Yhdellä tutulla oli toyvillakoira (25cm), jonka kanssa kilpaili agilityssa kolmosluokassa. Hyvin pärjäsivät, tosin vauhti ei ihan riittänyt, vaikka koira kyllä pinkoi niin lujaa kuin pääsi.

Vertailun vuoksi, oma (kääpiö)villakoira painoi 4-kuisena 4,5kg ja nyt 11-kuisena 5,4kg. 4-kuisena se oli liian laiha, ihan luinen, nyt on sopiva. Säkä sillä oli puolivuotiaana 33cm ja nyt 34cm.

Villikoiranelämää

Villikoiranelämää
Viestimäärä: 5

VS: MINKä KOKOINEN VILLAKOIRASTANI TULEE? - Lauantaina, 19.09.2015 klo 21:14  
+
0
Kiitos vastauksesta! Ja siis pentuhan hyppii kokoajan ja kaikkialle, sen takia agilitya ajattelin, ja muutenkin tuntuu luontevalta, kun 3 vuotta sitten kisasin nyt jo edesmennellä BC:lläni agilityn 3-luokassa. Mutta BC ja toyvillis kun ovat niin kovin erilaisia, niin siksi täällä tietoa kalastelen! :D mutta tosiaan, kiitos vastauksestasi!

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 12:15)