Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 01.11.2015 klo 00:39

MustaSeropi

MustaSeropi

MustaSeropi
Viestimäärä: 10

MUSTASEROPI - Sunnuntaina, 01.11.2015 klo 00:39  
+
0
Musta, lähes Dogo Argentino. Ensimmäinen...

Hei olen täysin varma, että viestini ärsyttää monia. kax niin selvää mielipidettä ja jos se on henkilön mutu-juttui, vois olla alottamatta.. Minulla on siis ensimmäinen oma (kunnon) koira ja se on monirotuinen. 1/4 american Bulldog, 1/8 Hovawart ja loput sit onki tota pahaa ja VAARALLISTA Dogoa. Ei oo ollu nii erityisen helppoa mutta kun vähän kertynyt sosiaalistamista(kun käytii juuri rokotukses). ja viikkoja, on kulunut, tuntuu et aika lentää. Käsittämättömän viisas tossa iässä. Tiedän kyllä mitä ehkä n. 8kk-2v. tuo tullessaan mutta meijän välit on hyvät. Rekkasin foorumille ja jos sais ihmisten mielipiteitä. No en itekään oo nii varma ollu ennen ku nyt kun rupeaa oppii, tykkää musta selvästi, kuin myös toisinpäin.. Varmasti joku aattelee et tääki on vaa joku jatke, mutta sain siis koiran ja samalla kuulin mitä rotuja on. 10 pentuu syntyi siis elävänä, 2 kuoli. ajatuksia, mietteitä. Kaikki varmaan miettii onko musta hoitaa tämmösii täysikasvuisija mutta olen hoitanu tämän äitiä(1/2Dogo 1/2american bulldog, perun karvatonta,bodengoo plus muita pentuja ennen luovutusta ja se vaatii kärsivällisyyttä ja sitä et dogit tajuu kuka on pomo. ainoo jota hieman välil pelkäsin oli minun koirani äiti muta ei ikinä siiis edes yrittänyt mtn. se voima ja purukoneisto+et sillon pitäisi olla itse isäntä tai ....
(1/2 american bulldog 1/2 Dogo Argentino). isässä oli Dogoja Molemmat puolet mutta yksi isän isovanhempi siis Käsittääkseni oli 1/4 Hovawart
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 01.11.2015 klo 00:42)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: MUSTASEROPI - Torstaina, 05.11.2015 klo 13:43  
+
0
Jep sulla hieno koira. En nyt dogo argentinoista osaa sanoa millaisia ne on. Koirapuistossa olen nähnyt silloin tällöin semmoisen dogo uroksen ja vaikuttaa aika lupsakalta tapaukselta :). Varmaanon vaativia koiria ainakin siinä murrosiän kynnyksellä et tarvitsee kunon tapakasvatuksen . Ei ihan joka heebon koira.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.11.2015 klo 13:49)

jokuvaan

jokuvaan
Viestimäärä: 10

VS: MUSTASEROPI - Lauantaina, 07.11.2015 klo 12:54  
+
0
"Dogo argentino on ollut Suomessa palveluskoirarotu vasta vuodesta 2009 ja sen soveltuvuudesta on siksi niukasti kansallisen tason kokemusta. Suomessa rotua on pyritty pitämään palvelus-, harrastus- ja seurakoirana. Suomen Dogo Argentino Club ry:n mukaan ”dogoja luonnetestataan edelleen harmittavan vähän”.[9] Luonnetestitulokset ovat olleet kuitenkin pääsääntöisesti hyviä ja mm. avoimuudesta ja luoksepäästävyydestä rodun keskiarvo on +2,75 (asteikko huonoimman ja parhaan tuloksen välillä on -3 ja +3)."

Pisti vain silmään tuo "pahaa ja VAARALLISTA Dogoa". Hyvin ystävälliseltä rodulta vaikuttaa ainakin wikin perusteella.

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: MUSTASEROPI - Sunnuntaina, 08.11.2015 klo 19:39  
+
0
Onhan se tosiasia että tuon tyyppisen koiran kanssa voi mennä helpommin asiat pieleen jos sattuu joutumaan väärälle omistajalle. Noi kaks muutakaan rotua ei ole sieltä helpoimmasta päästä eikä se dogo ole sen vaarallisempi kuin nekään :hymy: Mutta oli rotu mikä tahansa niin aina kannattaa mennä koulutuksiin jos ensimmäinen koira on menossa.

Piti vaan kysyä että mikä tän viestin tarkoitus oli?
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

MustaSeropi

MustaSeropi
Viestimäärä: 10

VS: MUSTASEROPI - Maanantaina, 09.11.2015 klo 06:48  
+
0
Joo, kiitos viesteitänne. On sen kanssa ollut välil melko Hmm.. hankalahkoa, pentu kun on ja tullut suhtauduttua liikaa, asenteella, kyllä mä tän/sen tiiän mutta nöyränä huomannu, kuinka fiksuja ne kunnon kasvatusoppaat ovat. Koirista on kokemusta paljonkin mutta kasvattamisesta/kouluttamisesta ei pahemmin kokemusta, kun "omat koirat", on ollut lapsuudenkodissa ja pikkukoiria (vaikka periaattees, sama sen koiran koko/voima, sama koulutus pääpiirteittäin on) Iso koira vaan esmes. turhautuneena aiheuttaa isoa tuhoa, kuten huonekalut ja jos viel vaarallisen "onnistuu" "kouluttamaan", voi vahingot olla erittäin pahat. No mutta on tässä jo molemminpuolin opittukkin ja aateltiin jatkaa sitä.

MustaSeropi

MustaSeropi
Viestimäärä: 10

VS: MUSTASEROPI - Maanantaina, 09.11.2015 klo 08:42  
+
0
Tietty mä sen rauhalliseksi parhaani mukaan koulutan mut nyt alkaa koira vasta olla sen ikänen, et sen pään sisälle on mahd. päästä. n.14,5vkoa. ja jos en pärjäiskään niin hankin kyl jeesii, melko vieras rotu itellekki. Mut tän äiti Ab/Dogo on tosi ihmisystävällinen, jonka tunnen hyvin. isää en o tavannu mut dogo/(dogo/hov..) on vanhemmat sieltä
:paapatus: nois mun luvuis tuol alus o varmaa heittoo mutku ei jaksa miettii, eikä muistu ne opetukset koulust

edit: niin, mikä pointti. ei kummempi. tuli vaan mieleen, ku luki jonku palautteita, siitä kelle se sopii ja kelle joku jatke, ku suoraansanottuna tää oli (EKA lähinnä heräte), mut, mitä enemmän sitä mietti, sitä enemmän ssiin siin tuntu olevan järkee. Ja ku oon tosiaan varmistanu koiran tulevaisuuden, jos ei itest kasvattajast olis ja pentu sekä se (joku) tuntevat toisensa.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 09.11.2015 klo 08:53)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 14:00)