Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Perjantaina, 11.06.2010 klo 21:13

Pennun kakkaamisesta..

nera

nera
Viestimäärä: 11

PENNUN KAKKAAMISESTA.. - Perjantaina, 11.06.2010 klo 21:13  
+
0
Eilen alkoi olee pennulla vatta löysällä ja illalla tulikin jo aika velliä, yön ja aamun aikana pääsikin ainakin 4 kertaa löysä kakka, mutta ei mitään vesiripulia. Viimeisin kakka on tullut nyt n.9-10 aikaa aamulla, normaalisti olen pennun syöttänyt, päivä ruoan laitoin vain veden sijasta turpoamaan gefilius piimään. Syö siis nappuloita. Nyt ei ole kakannut siis tämän aamuisen kakan jälkeen kertaakaan, se viimeisin oli jo vähän kakka kasaa muistuttava, mukana oli kyllä velliäkin vähän. Pian annan vielä iltaruoan ja senkin ajattelin turvottaa piimässä. Kannattaako olla huolestunut vai voiko olla että vauvan masu tyhjeni vaan viime yönä kun niin usein kakkasi? Pentu on ollut yhtä eloisa ja pirteä kuin yleensäkin. :)

saippua

saippua
Viestimäärä: 65

VS: PENNUN KAKKAAMISESTA.. - Tiistaina, 15.06.2010 klo 16:22  
+
0
Miltäs teillä tilanne nyt näyttää?

Meillä oli "löysä kakka"- ongelmaa noin pari viikkoa sitten. Teidän rumbanne kuulostaa enemmän ripulilta (kakkaa tiuhaan) kun meillä taas kakkiminen tuli ruuan jälkeen 3-4 löysän ja limaisen ulosteen sarjoissa jonka jälkeen rauhoittui. Me ostimme apteekista Canicur nimistä ripuli lääkettä, samoin Tehopaktia, joka tasapainoittaa vatsan pH arvoa muistaakseni. Suosittelen käymään apteekissa ja kyselemään noita merkkejä jos vaivaa myöhemminkin alkaa uudestaan.. ovat kuulemma hyviä :) Meillä nuo eivät valitetettavasti tehonneet, vaihdoimme välittömästi ruokamerkkiä --> jonka jälkeen vatsa rauhoittui välittömästi ja kaikki on hyvin, mutta meillähän tilanne olikin täysin eri kuin teillä. Käytän edelleen ajoittain Asidofilus Bifidus piimää, jonka pitäisi olla hyvää vatsalle. Olen myös kuullut, että raejuusto "koventaisi" ulostetta, mutta taitaa parantaa vain löysähköä ulostetta. En tosiaan tiedä raejuuston toimivuudesta..

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: PENNUN KAKKAAMISESTA.. - Keskiviikkona, 01.09.2010 klo 11:04  
+
0
Minun on pakko tunnustaa että olen todella herkkä kakan hajulle ja minua helposti alkaa oksettamaan.
Itse olen nyt voiton puolella siinä ettei pentu enää tee sisälle kun vahigossa.
Kyllähän minäkin kakkoja siivoan pakosta.Enkä kyllä usko että koskaan tulen kakan hajuun tottumaan.
Keksin muuten koiran pentuvaiheessa vaikka vuorasin papereilla latiaa,kakka välillä pääsi tippumaan paljaalle lattialle,ihan paras nopein keino se on ottaa pois semmosella metallisella lastalla (oikea käyttötarkotus on joku pakkelin levitys seinään).
Kuten sanoin en siedä paskan enkä kusen hajua,etenkään sisällä kotonani.
Huomasin että ihan paras keino tappaa hajut oli kloridi,semmosta vähän tiukempi kamaa eli en nyt tarkota sitä koostumukseltaan vettä muistuttavaa juttua.
Pidimme pentua paljon huoneissa jossa oli muovimatto,ettei laminaatti mene pilalle.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 13:15)