Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Torstaina, 10.03.2011 klo 21:26

pikkupennun koko

smirre

smirre
Viestimäärä: 13

PIKKUPENNUN KOKO - Torstaina, 10.03.2011 klo 21:26  
+
0
Heippa!

Minulle on ehkä tulossa chihu narttu, joka on syntynyt jo. Kuitenkin tämä kyseinen pentu on sisartaan paljon isompi ja kasvattajakin sanoo pennun olevan iso (yleisestikin), koska toinen pentu oli jo syntyessään hyvin heikossa kunnossa.

Haluaisinkin kysyä että kasvaako tästä pennusta sitten aikuisena rotuominaisuuksiltaan liian iso, jos pentuna on jo pontevan kokoinen?

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PIKKUPENNUN KOKO - Torstaina, 10.03.2011 klo 22:24  
+
0
Saattaa kasvaa tai sitten ei. Suuri pentukoko tai ero sisarusten koko voi johtua sitä, että toinen esim. kehittyy nopeammin tai saa enemmän ravintoa. Eikä koirasta voi kasvaa suurempaa kuin mitä geenien puitteissa on mahdollista ja myös ympäristötekijät vaikuttaa paljon. Eli aika paha sanoa pennusta. :wink:

Omassa rodussani suuret kokovaihtelut on todella yleisiä, eikä pennusta yleensä voi sanoa, kasvaako siitä liian suuri vai ei. Oma koirani oli pentuna paljon siskojaan suurempi ja siitä kasvoikin sheltiksi liian suuri. Kuitenkin olisi voinut käydä myös niin, että se olisi jäänyt normaalikokoiseksi ja toisaalta joskus pienistä pennuista kasvaa liian suuria.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: PIKKUPENNUN KOKO - Maanantaina, 14.03.2011 klo 15:52  
+
0
Minun pentuni oli syntyessä huomattavasti suurempi kuin kaksi muuta, mutta niin vain on käynyt että siskotyttö on mennyt jo aika reilusti ohi Lillistä. Lilli 5kg sisko 6kg. Ovat nyt 4 kk ikäisiä, ja aikuiskokoa voi jo alkaa ennustamaan pikkuhiljaa. Joten en menisi sanomaan mitään sen perusteella, minkä kokoinen pentu on syntyessään. :wink:

katahrin

katahrin
Viestimäärä: 168

VS: PIKKUPENNUN KOKO - Tiistaina, 15.03.2011 klo 00:13  
+
0
Meillä Lylly syntyi normikokoisena, mutta otti sitten kauhean spurtin ja meni ohi jättipentuina syntyneistä. Se oli aivan valtava joskus 3 viikkoisena ja nopea painontulo jatkui 5 viikkoon asti. Sen jälkeen kasvu tasoittui ja luovutusiässä se oli jo normikokoinen. Nyt 12vk vanhana se painoi 1,0kg ja on kohtuu pieni. Minun normikokoinen uros painoi tuon ikäisenä jotain 1,6kg.

Vielä ei tiedä minkä kokoinen tuosta loppujen lopuksi kasvaa, mutta ei ole mitään syytä (enää) olettaa, että siitä tulee liian iso. Alku kyllä näytti huolestuttavalta ja olin varma, että siitä tulee vähintään jättiläinen :nauru:
Kennel Atacamigor
4x venäjäntoy + kääpiöpinseri

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 08:00)