Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Maanantaina, 15.11.2010 klo 20:33

Voihan ongelma sentään

Anniss

Anniss
Viestimäärä: 15

VOIHAN ONGELMA SENTääN - Maanantaina, 15.11.2010 klo 20:33  
+
0
Olen tässä yrittänyt tuijotella peiliin, mutta homma ei tee oikein järkeä. Vajaan 5 kk ikäinen narttupentuni osoittaa välillä todellisia uhman(?) merkkejä. Voiko tämä olla jo nyt uhkaikä sitten, vai ilmaiseeko pentu näin epävarmuutta? Juju on, että koira on ollut kaikinpuolin vilkkaasta rodustaan ja luonteestaan huolimatta helppo kakara. Puuhaan penskan kanssa paljon opintojen ohella, eikä tuhoja ole juurikaan ollut pitkienkään poissaolojen aikana. Harrastellaan omaa tottista ja opetellaan uusia asioita aina kun kumpaakin huvittaa. :) Kivaa siis puuhata ja leikkiä yhdessä ja sujuu kuin rasvattu.

Mutta sitten ilmenee tämä jännä piirre aina välistä. Saa niin sanotun "hepulin" joistain asioista, kun kieltää. Etenkin jos liittyy ruokaan, tai asiaan, jota pentu haluaa paljon. Jää selkeästi tuijottamaan, haukahtaa, tuijottaa edelleen ja saattaa jatkaa kimeää haukahtelua. Jossain vaiheessa saattaa käydä käsiin/ihmiseen kiinnikin. Ei kovasti PUREMALLA, vaan pikemminkin että ottaa käden kokonaan suuhun ja mutkuttaa sitä siellä. Toinen vaihtoehto on että "jätkyttää" etuhampaiden kärjillä ja tarttuu kiinni. Ei siltikään tunnu kivalta, vaikka ei olekaan kovaa ja tämänkokoisen rodun kanssa en haluaisi yhtään katsella tuota tulevaisuudessa. Olen kokeillut olla huomioimatta asiaa, toistaa kieltoa tyynen rauhallisella äänellä ja kokeillut laittaa pentua jäähylle ja vaikka mitä. Mitä mieltä te olette, mitä tämä on ja mistä tämä voi johtua? Luultavimmin minusta, mutta oma itsetutkiskeluni ei selkeästikään nyt riitä ongelman löytämiseen. Apuja apuja. Kyseessä on sakemanninarttu ja ensimmäinen koirani. Vai onko tämä vain vaihe, joka menee ohi kun tyynesti jaksaa pistää koiraa eristysjäähylle esimerkiksi parvekkeelle? Kiitän suuresti! :D
Willenskraft Assi, "Tara"
Saksanpaimenkoira, narttu
Syntynyt: 17.6.2010

Anniss

Anniss
Viestimäärä: 15

VS: VOIHAN ONGELMA SENTääN - Maanantaina, 15.11.2010 klo 20:36  
+
0
Jatkoa. (Ja pahoittelut ylläolevista kirjoitushäröistä...) Voiko olla, että pentu tulkitsee koko touhun leikiksi? Se kuitenkin urisee ja välistä heiluttaa häntää. En muista että olisi koskaan irvistämällä irvistänyt kenellekään? Onko kellään vastaavia kokemuksia? :)
Willenskraft Assi, "Tara"
Saksanpaimenkoira, narttu
Syntynyt: 17.6.2010

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: VOIHAN ONGELMA SENTääN - Maanantaina, 15.11.2010 klo 22:13  
+
0
Minä olen poistunut itse (kylpyhuoneeseen), jos pentu on yhtään yrittänyt komentaa. En kiellä koiraa, mutta se huomaa kyllä komentamisen seurauksen. Pennulla oli komenteluvaihe parin viikon ajan. Yritti välillä komentaa ja saada huomiota. Salamana kylppäriin ja koira jäi ihmeissään katsomaan, mistä on kyse. Meillä tämä oli todella tehokas tapa.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545736
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 05:00)