Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Torstaina, 28.07.2016 klo 22:27

Ensimmäinen oma koira opiskelijalle!

StalkkeriParsa

StalkkeriParsa
Viestimäärä: 2

ENSIMMäINEN OMA KOIRA OPISKELIJALLE! - Torstaina, 28.07.2016 klo 22:27  
+
0
Hei,
Osaisiko joku kertoa mikä koirarotu saattaisi olla hyvä juuri minulle? Olen kohta täysi-ikäinen opiskelija ja olen harkitsemassa koiran hankkimista. Jos ensimmäinen asia mitä mieleesi tulee on ”Olet liian nuori ottamaan koiran ja sinulla ei ole vakaita tuloja” yms, kiitos ajastasi ja voit vaihtaa keskustelua…

- Ensimmäinen koira
- Asun kerrostalossa, joten toivon että koira ei olisi kovin iso/korkea ja tietenkin mahdollisimman hiljainen
- Olisi tärkeää, että koira on sosiaalinen, niin ihmisten kuin muiden koirien suhteen.
- Matkustan paljon, joten aikomuksena on opettaa koira matkustamaan mukanani esim. bussissa ja junassa.
- Tietenkin suuri tekijä on myös rodulle tyypilliset sairaudet/terveysriskit, esimerkiksi käsittääkseni monilla mopseilla on paljon hengitys vaikeuksia yms.
- Mieluusti pehmeä karvainen, koska läheisellä ystävälläni on astma/reagoi karkea karvaisiin(?) rotuihin.
- Haluaisin alkaa harrastamaan koiran kanssa mahdollisesti agilityä(?)

Tiedän, että vaikka tietyt piirteet olisivat ominaisia rodulle, se ei välttämättä tarkoita, että näin on tietyn yksilön kohdalla. Olen siis valmis tekemään töitä näiden asioiden eteen ja tiedostan kuinka suuri vastuu ja muutos koiran hankkiminen on. Toivon kuitenkin että ymmärrätte, että olen miettinyt tätä jo hyvän tovin, enkä todella ole hankkimassa koiraa vain siksi että haluan jonkun lemmikin. Haluna löytää oikean rodun niin minun kuin koirankin eduksi, jotta voin tarjota koiralle mahdollisimman hyvän ja turvallisen kodin!

Tiedän, etten tiedä vielä paljoakaan koirista ja niiden hoidosta, mutta olen todella innokas oppimaan. Koira on kuitenkin pitkäaikainen ystävä ja kumppani, joten haluan todella panostaa ”sen oikean” rodun löytämiseen ja koiran hoitamiseen.

magik

magik