Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Sunnuntaina, 04.09.2016 klo 13:20

Harrastuskoira hakusessa

yksikaksikolme

yksikaksikolme
Viestimäärä: 2

HARRASTUSKOIRA HAKUSESSA - Sunnuntaina, 04.09.2016 klo 13:20  
+
0
Vihdoin rupeaa tilanne näyttämään siltä, että voin koiran ottaa. Hakusessa on ensimmäinen harrastuskoira itselleni. En ole vielä lopullista päätöstä osannut tehdä, olen eri ehdotuksille avoin! :)

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
Aamulla n.30min, iltapäivästä illasta sitten määrällisesti enemmän ulkoilua ja treenausta.
¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
Asun pienehkössä yksiössä, luonto on kumminkin lähellä.
¤ Lapsien määrä
Ei ole, eikä lähiaikoina tämä tilanne muutu.
¤ Aiemmat koirakokemukset
Kotikotonani on Suomenlapinkoiria.
¤ Harrastustoiveet
Eniten kiinnostaa tottelevaisuuskoulutus. Olen myös avoin muille lajeille, ainoastaan metsästystä en suostu harrastamaan missään muodoissa.
¤ Turkkitoivomukset
Säänkestävä. Toivottu tilanne olisi, että harjaus silloin tällöin riittää. Puunaaminen/trimmaaminen ei ole aivan minun juttuni.
¤ Minkä kokoinen koira
Keskikokoinen (n. 10kg-20kg)
¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
Haluan että koiran kanssa pystyy harrastamaan eli koiran puolelta tiettyä motivoitumista vaaditaan. Toivottavaa olisi ettei koiran pää hajoa, vaikkei joka päivää monta tuntia kerkeäisikään aktivoimaan. Koiran kanssa tullaan matkustamaan välillä pitkiä matkoja yleisillä kulkuvälineillä, joten sopeutuminen tähän on tärkeää.
¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
-Novascotiannoutaja: Tämä on minun suosikki. Mietityttää onko kumminki "haastava" ensimmäiseksi harrastuskoiraksi.
-Islanninlammaskoira: Pidän Islanninlammaskoirista kokonaisuutena, hieman mietityttää haukkuherkkyys.
-(paimensukuinen)Suomenlapinkoira: ns. tuttu ja turvallinen. Jotenkin vaan tuntuu ettei ole kumminkaan se "minun rotuni".

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 23:00)