Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Sunnuntaina, 13.01.2019 klo 12:15

Koirakamu opiskelijalle

Jantteri

Jantteri
Viestimäärä: 1

KOIRAKAMU OPISKELIJALLE - Sunnuntaina, 13.01.2019 klo 12:15  
+
0
Heippa! Täällä kirjoittelee pian 19 vuotias opiskelijanuori. Asun yksiössä yksin, mutt puolet ajasta kodissa majailee saman ikäinen poikaystävä. Mulla ei ole kokemusta koirista, mutta mm. Poikaystävän isä kasvattanut palveluskoiria ja muutenkin on ollut koirien kanssa tekemisissä, joten ainakin häneltä saisin paljon apua. Hoitoapua saan myös omilta porukoilta ja poikaystävän sisaruksilta ja äidiltä jos tarvitsen pikaisesti hoitopaikkaa tms.
Käyn itse siis lukiota ja aina välillä töissä. Olen hieman ahdistunut ja masennukseen taipuva, mutta nämä ei ikinä tuli minun ja koiran hyvinvoinnin tielle. Saattaa olla että välillä en jaksa leikkiä, mutta ulos pääsee aina. Ainiin ja olen itsekin urheilullinen eli harrastan salilla käymistä ja kamppailulajeja. Juoksulenkit ei siis tulisi ihan huonoon saumaan.

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
Jos liikunta on vain minusta kiinni niin aamuisin 10-15 min pissatus, koulun jälkeen 20-60min lenkki ja illalla 30-80 min lenkki. Lenkit on siis kävelyä. Jos juoksulenkki niin silloin luultavasti lyhyempi. Viikonloppuisin on enemmän liikuntaa. Koirapuistoissakin pääsee käymään pari kertaa viikossa eli pitäisi olla koirapuistokoira. Myös eri harrastukset kiinnostaa, mutta lähinnä itsenäisesti. Rahaa ei ole ainakaan tässä elämäntilanteessa ryhmiin tai kursseihin. Palveluslajit, jälki, agility ja toko kuulostaa tosi kivoilta. Itse meinaan kouluttautua psykologiksi niin koiran kouluttaminen terapiakoiraksi viehättää myös, mutta ei pakollinen. Olisi kuitenkin kiva että koira ainakin totuttelun jälkeen lähestyisi ihmisiä.
Poikaystävä osallistuu mielellään myös lenkittämiseen välillä.
¤ Talon koko
Päälle 30 neliötä yksiö ilman parveketta kerrostalossa.
¤ Lapsien määrä
Ei yhtään, koiran elinaikana todennäköisesti tulee.
¤ Aiemmat koirakokemukset
Ei aiemmin omia koiria, mutta olen ollut koirien kanssa tekemisissä ja minulla onmahdollisuus saada koiria hoitoon lähiaikoina.
¤ Harrastustoiveet
Ei toiveita, tehtäisiin kaikennäköistä lähinnä huvin ja aivotyöskentelyn vuoksi. Pk-lajit kiinnostaa.
¤ Turkkitoivomukset
Ei kiharaa, mutta muita toiveita ei ole
¤ Minkä kokoinen koira
Keskikokoinen tai iso.
¤ Koiran luonne
Tuli varmaan aika hyvin jo muista teksteistä selville, mutta:
Lojaali minulle (ja poikaystävälle), olisi kiva jos joskus pääsisi pitämään vapaana ja käymään uimassa, tykkäisi oppia uutta ja olisi miellyttämisenhaluinen.
¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
Sheltti
Collie
Saksanpaimenkoira
Australianpaimenkoira
Kultainennoutaja
Labradorinnoutaja
Suomenlapinkoira

Kiitos etukäteen vinkeistä ja ehdotuksista.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545689
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 16:45)