Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Maanantaina, 29.11.2010 klo 10:47

Kultainennoutaja vs. Labradorinnoutaja

maj__

maj__
Viestimäärä: 6

KULTAINENNOUTAJA VS. LABRADORINNOUTAJA - Maanantaina, 29.11.2010 klo 10:47  
+
0
Hei! Olen yksin asuva aktiivinen lenkkeilijä. Olen suunnitellut pitkään jo koiran hankintaa ja olen huomannut, että noutaja voisi olla minulle sopiva. Vanhempieni luona asuu kaksi pientä terrieriä. Olen pohtinut Kultaisennoutajan ja Labradorinnoutajan välillä, mitä voisi pitää niiden suurimpana erona? Molemmat vaikuttavat ystävällisiltä ja lapsiystävällisiltä roduilta.

elinann_

elinann_
Viestimäärä: 302

VS: KULTAINENNOUTAJA VS. LABRADORINNOUTAJA - Tiistaina, 07.12.2010 klo 21:09  
+
0

maj__ kirjoitti:

Hei! Olen yksin asuva aktiivinen lenkkeilijä. Olen suunnitellut pitkään jo koiran hankintaa ja olen huomannut, että noutaja voisi olla minulle sopiva. Vanhempieni luona asuu kaksi pientä terrieriä. Olen pohtinut Kultaisennoutajan ja Labradorinnoutajan välillä, mitä voisi pitää niiden suurimpana erona? Molemmat vaikuttavat ystävällisiltä ja lapsiystävällisiltä roduilta.


Turkissa ainakin on eroja. Kultaisennoutajan turkki on pitempi ja sitä pitää hoitaa enemmän kuin labbiksen turkkia, joka on hyvin helppohoitoinen. Näyttelykuntoisen kultaisennoutajan turkkia pitää esim. trimmata ja tasoitella. Labbiksen turkki ei sellaisia vaadi. Labbisuros voi olla kultsu-urosta hieman pienempi, mutta ei koossakaan suurta eroa ole. Luonnekin on paljolti yksilökysymys, molemmissa roduissa löytyy niitä tosi rauhallisia ja toisaalta tosi vilkkaitakin yksilöitä.
Koirat eivät ole koko elämä, mutta ne tekevät elämästä kokonaisen.

Tassutellen Tessun tahtiin
suomenlapinkoira Hippusen Bakkasukko "Tessu" -14

sekä mukana menossa:
sekarotuinen Rippu -04
labradorinnoutaja Rella -10
tiibetinspanieli Riitu -12

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 02:15)