Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Lauantaina, 18.02.2017 klo 21:45

Mikä rotu minulle?

tari

tari
Viestimäärä: 5

MIKä ROTU MINULLE? - Lauantaina, 18.02.2017 klo 21:45  
+
0
Joo eli koiran hankinta menee varmaan parin vuoden päähän kun tällä hetkellä taloa asuttaa 9,5kk irlanninsetteri ja kissa, mutta ajoissa liikkeellä! Taas... :'D
¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
- Aamuisin 30-40min
- Päivällä/iltapäivällä vapaana metsässä tai koirapuistossa. Useimmiten puistossa, koska roki tykkää leikkiä muiden kanssa. Jos vapaana olo ei jostain syystä onnistu niin sit 6-8km hihnalenkki ja illalla vielä n.3km lenkki.

¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa
Rivitalo kaksio (52 neilöö ) muutto tosin hieman pienempään kerrostalo kaksioon(49 neilöö ) tapahtuu ennen mahdollista toisen koiran ottamista. Talossa on hissi

¤ Lapsien määrä
0 ja tuskin tuleekaan, mutta mistä sitä tietää.

¤ Aiemmat koira kokemukset:
No tuo irlanninsetteri ja sitä ennen sekarotuinen

¤ Harrastustoiveet
Agility, rallytoko ja koiratanssi. Näitä kaikkia harrastetaan rokin kanssa, mutta seuraavaksi olisi hakusessa se kunnon " kisatykki" ;)

¤ Turkkitoivomukset
Lyhyt, mahdollisimman helppo

¤ Minkä kokoinen koira
Keskikokoinen olisi varmaan sopivin tuota koiratanssia ajatellen. Olisko 50-55cm--->

¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
Aktiivinen, ei mielellään metsästysviettiä, ei herkkähaukkuinen. Itsepäinen saa olla, ei kovin pehmeä. Roki on vähän turhan pehmeä :D sietää myös ns " lepopäiviä" jolloin ei ole niin paljon aktiviteetteja. Aina ei vain pysty/ehdi niin ei ole kiva jos koira hyppii heti seinille. Yhden ihmisen koiraa haen, pidättyväinen vieraita kohtaan. Korkea työmotivaatio. Osaa rauhoittua kotona, kun ei ole tekemistä.

Tuskin kaikkia kriteerejä mikään rotu täyttää täydellisesti, eikä se ole tarkoituskaan :D itse olen miettinyt mudia ja appenzellinpaimenkoiraa. Molemmissa mietyttää haukkuminen/vahtiminen, muuten olisi aika täydellisiä...

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 02:00)