Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Tiistaina, 30.11.2010 klo 20:09

Millainen pieni koira pikkulapsiperheeseen kerrostaloon?

Shaina

Shaina
Viestimäärä: 19

MILLAINEN PIENI KOIRA PIKKULAPSIPERHEESEEN KE... - Tiistaina, 30.11.2010 klo 20:09  
+
0
Olena haaveillut havannalaisesta, mutta aloin miettiä että on niin hirveän kallis, että miten tuohon voi säästää rahat niinpä kyselisin josko jollekin tulisi mieleen halvempi. Bichon frisen pää on liian pyöreä leikkauksella makuuni.
Chihuahua liian pienikokoinen, terrierit on pois suljettuja, samoin mäyräkoirat. En keksi, havannalaiseen ei kenties tule olemaan rahaa kun maksaa miltei hevosen verran.
Hinta pitäisi olla alle tuhat euroa, mutta koiran rekisteröity ja kaikki kunnossa.
Lapset on reilusti alle kouluikäiset, joten oltava lapsirakas ja hyväluonteinen ei missään nimessä mitään agressiivisia piireitä tai taipumuksia. Helppo kouluttaa eli vaikka koirannameilla saa opetettua. Karvapeite sellainen, ettei irtoa kokoajan kauheasti karvoja, muuten saa olla pitkäturkkinen. Olen aika vaativa varmaankin, mutta tuleehan koira olemaan hyvin pitkään meidän lemmikkimme :mietiskel:
Koira haaveissa 2011-2012

nomeilija

nomeilija
Viestimäärä: 74

VS: MILLAINEN PIENI KOIRA PIKKULAPSIPERHEESEEN KE... - Tiistaina, 30.11.2010 klo 21:00  
+
0
Kyllä se koiran hankintahinta on pienin sijoitus koiran omistamisessa.
On mm. ruoka-, vakuutus-, terveys-, ruoka- ja erilaisia tarvikekuluja. Ja entäs jos koira on sairas tai allerginen, kuluja syntyy aina.

Suosittelen säästämään rahat juuri siihen rotuun, jonka haluaa, koska sen päätöksen kanssa sitten elää kymmenestä viiteentoista vuotta. Ei ole kiva katsoa koiraansa ja miettiä, että kunpa olisi jaksanut säästää.

Shaina

Shaina
Viestimäärä: 19

VS: MILLAINEN PIENI KOIRA PIKKULAPSIPERHEESEEN KE... - Tiistaina, 30.11.2010 klo 21:44  
+
0
Kiitos, tuo on varmasti kyllä ihan totta ja tosiaan jatkuuhan se rahan meno koiran ostamisen jälkeenkin. Täytyy kysellä ja pohtia varmaan havannalaisia kasvattavien kanssa...tuurillahan voisi saada sijoituksella kun näyttelytkin vähän niinkuin kiinnostaisi :hymy:
Koira haaveissa 2011-2012

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: MILLAINEN PIENI KOIRA PIKKULAPSIPERHEESEEN KE... - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 07:59  
+
0
Sijoituskoiran hankintahinta on tietysti pienempi (ja jos Kennelliiton sopimusta noudatetaan, senhän saa takaisin jos sijoituspentue toteutuu), mutta ei se kokonaiskuluja kyllä paljon vähennä. Jos koiran hinta on 1000€, sijoituksen vakuusmaksu on yleensä 500€. Sijoituskoiraa on usein "pakko" käyttää näyttelyissä, ja ilmomaksut ovat n. 30-50€. Matkakulut päälle. Havannalaisen turkki vaatii näyttelykunnossa pysyäkseen kunnon aineet. Pönikkä vaikkapa Coat Handleria maksaa melkein 50€ (kestää toki yhdellä koiralla pitkän aikaa). Eli aika nopeasti "säästö" tulee syötyä.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MILLAINEN PIENI KOIRA PIKKULAPSIPERHEESEEN KE... - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 09:11  
+
0
^Jos koiraa on "pakko" käyttää näyttelyissä, niin kyllä se sijoittaja on vaan se, joka ne ilmot maksaa. Ja jos näyttely on kaukana, niin usein myös vie koiran sinne, jos haltija ei niin kauas kerkeä/pääse lähtemään.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: MILLAINEN PIENI KOIRA PIKKULAPSIPERHEESEEN KE... - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 10:41  
+
0

Sarahia kirjoitti:

^Jos koiraa on "pakko" käyttää näyttelyissä, niin kyllä se sijoittaja on vaan se, joka ne ilmot maksaa. Ja jos näyttely on kaukana, niin usein myös vie koiran sinne, jos haltija ei niin kauas kerkeä/pääse lähtemään.



Ei meillä ainakaan. Sijoittaja maksaa tietysti silloin jos ehdottomasti haluaa viedä koiran tiettyyn näyttelyyn. Niiden lisäksi minun on "pakko" käyttää pentua/junnua ainakin muutamissa näyttelyissä treenausmielessä ja jotta se tottuisi hälinään ja esiintymiseen. "Pakko" oli lainausmerkeissä juuri siksi, että en tietenkään syyllistyisi mihinkään sopimusrikkoon vaikken sitä tekisikään, mutta käytännössä se on mielestäni välttämätöntä.

Muoks. Siis pointti on se, että vaikka kasvattaja vie sijoituskoirani haluamiinsa näyttelyihin, minun velvollisuuteni on huolehtia, että se on siihen valmis. Olen siis ilmoittanut ja ilmoitan jatkossakin koiran muutamiin näyttelyihin ja mätsäreihin omalla kustannuksellani.

Juuri tällä viikolla sovimme, että kasvattaja ei vie koiraani näyttelyyn johon olisi halunnut, koska minä en sinä viikonloppuna pääse pitkälle matkalle mukaan. Nuorelle koiralle on mielestäni parempi, että tottuu näyttelyihin tutun ihmisen (=minä) seurassa, vaikka se tarkoittaisikin sitä, että minä maksan viulut.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.12.2010 klo 11:35)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MILLAINEN PIENI KOIRA PIKKULAPSIPERHEESEEN KE... - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 17:35  
+
0
^No ei siellä näyttelyissä kyllä pakko ole tosiaan käyttää. Sinä itse haluat, joten se on taas sitten aivan asia erikseen ;) Ja jos koiraa haluaa hälinään totuttaa, niin voi käydä vaikka ihan vaikka mätsäreissä, reeneissä tai vaikka jossain näyttelypaikallakin, mutta menemättä kehään. Ei siihen ilmomaksuja tarvita.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: MILLAINEN PIENI KOIRA PIKKULAPSIPERHEESEEN KE... - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 17:52  
+
0

Sarahia kirjoitti:

^No ei siellä näyttelyissä kyllä pakko ole tosiaan käyttää. Sinä itse haluat, joten se on taas sitten aivan asia erikseen ;) Ja jos koiraa haluaa hälinään totuttaa, niin voi käydä vaikka ihan vaikka mätsäreissä, reeneissä tai vaikka jossain näyttelypaikallakin, mutta menemättä kehään. Ei siihen ilmomaksuja tarvita.



Ja juuri sen takia "pakko" oli alunperinkin lainausmerkeissä! Siis esimerkkinä siitä, että muutaman satasen säästö sijoituskoiran hinnassa on melko nopeasti "syöty". (<- tuo on lainausmerkeissä siksi, että en tarkoita konkreettista syömistä.)
Haluatko seuraavaksi vängätä turkinhoitoaineiden hinnasta?
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 01.12.2010 klo 17:52)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MILLAINEN PIENI KOIRA PIKKULAPSIPERHEESEEN KE... - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 21:11  
+
0
^En. Turkinhoitoaineet maksavat, ja havanna sellaisia varmaan tarviikin. Näyttelyihin ei silti ole mikään pakko (eikä edes "pakko") koiraa viedä, vaan se on ihan omasta itsestä kiinni, kuluttaako sitä rahaa siihen vaiko ei, joten se ei kuulu koiran menokustannuksiin. Moni muu asia sen sijaan kuuluu.

(Viestiä on muokattu torstaina, 02.12.2010 klo 07:13)

Harava

Harava
Viestimäärä: 8

VS: MILLAINEN PIENI KOIRA PIKKULAPSIPERHEESEEN KE... - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 18:22  
+
0
Olen myös sitä mieltä että sellainen rotu kannattaa ottaa mistä itse tykkää. Mutta ehdottaisin kuitenkin vielä lhasa apsoa, se voisi sopia teille. Meillä oli kotona tälläinen karvakasa ja tykkäsi tosi paljon lapsista ( äiti perhepäivähoitaja ja Nelli aina ulkona huolehti pienistä) Turkki on tosin pitkä ja vaatii päivittäisen kampaamisen. Hinnasta en osaa sanoa onko kalliimpi, luulisin että samoilla linjoilla liikkuu 800-1500 e.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 19:45)