Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Maanantaina, 14.11.2016 klo 18:34

Nuorelle liikkujalle lenkkikamu

mimmu_hoo

mimmu_hoo
Viestimäärä: 3

NUORELLE LIIKKUJALLE LENKKIKAMU - Maanantaina, 14.11.2016 klo 18:34  
+
0
Olen 17 vuotias, autoalalla opiskeleva tyttö. Ensi kesälomalle olen sopinut äitini kanssa saavani koiran joten nyt on hyvä aika etsii itelle se sopiva rotu :)


¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
Aamuisin 20min-1h lenkki (riippuen monelta alkaa), koulun jälkeen 2-4h ulkoilua esim metsässä juoksemista, koirapuistoilua, pyöräilyä, uintia, mitä nyt ikinään tekeekään mieli tehä ja mitä keli sallii :) Sekä illalla vielä 20min-1h lenkki. + päivän mittaan pissatuksia. Viikonloppuisin olen pihalla aina melkeen koko päivän riehumassa. Sekä kesäisin vähintään kerran vaellusreissu lappiin :) Olen siis aika aktiivinen liikkuja.
Olen tottunut pitämään ulkoilujen aikana päivittäin tunnin edestä aivojumppaa. Ja aivojumppakin yleensä on sit semmost mitä tulee mieleen jne. Yleensä olen piilotellu nameja ja se on ollu aina kiva leikki :D
¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
Asun 88 neliöisessä kerrostalossa lähellä kaupunkia, mutta 5 metriä kumminkin todella isoon metsään.
¤ Lapsien määrä
Perheessämme on mun 7 vuotias pikkuveli, mutta omia ei oo tulossa (tulevaisuudessakaan)
¤ Aiemmat koirakokemukset
Meillä on aijemmin ollut 2 belgianpaimenkoiraa, beagle sekä cockerspanieli. Tällä hetkellä meillä asustaa russel/mäykkä/bolonka mix.
Kokemusta multa kumminkin sit löytyy dalmatialaisista, bordercollieista, amstaffeista, tanskandogeista, boksereista, pitbulleista, kultasistanoutajista, jne..noihan on siis rotuja joihin olen tutustunut useiden yksilöiden kautta, että nähnyt laidasta laitaan roduista erillaisia yksilöitä ja hoitanut heitä, kouluttanut, lenkittänyt jne.
¤ Harrastustoiveet
Harrastustoivetta mulla ei silleen oo, mut näyttely on alkanu vähän kutkuttelemaan sekä agility, mutten nyt niist oo ihan varma.. Eli koira tulisi aktiiviseksi "kotikoiraksi"
¤ Turkkitoivomukset
Mul ei turkin suhteen oo mitään toivomusta, oon tottunu hoitaa trimmattavii sekä karvattomia :D
Mut jos nyt iha pakko olis valita joku laatu pois niin ehkä se karvaton malli..Mut ei karvattomuuskaa mahotonta oo..
¤ Minkä kokoinen koira
Etsin noin 50-70cm säkältään olevaa koiraa.
¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys )
Etsin koiraa joka tulisi mukaani ulos aktiivisesti tekemään, mutta sisällä osaisi rauhoittua. Ei tarvitse olla helppo motivoida semmoinen kohtalainen on ihan hyvä. Kovapäisyys on kiva piirre mut sekää ei kuulu pakollisiin, kun tykkään pehmoistakin. Haukkuherkkyys on semmonen mistä en tykkää, mut jos rotu on koulutettavissa siitä pois niin ei sekään haittaa. Vieraisiin ihmisiin suhtautuminen varauksellisesti olisi bonusta, en tykkää oikein semmosista kaikkien kaveri koirista, mut sellasiinki kaikkie kamuihi voi kouluttamalla vaikuttaa vähän..En oikein osaa tätä luonne juttua kuvastaa, kun tykkään aikalailla kaiken luonteisista koirista..Metsästysviettistä en kumminkaan halua..
¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
Dalmatialainen, bokseri, australianpaimenkoira (tämä on vähä semmone etten osaa päättää, kun tuntuu etten kumminkaan ole riittävän aktiivinen), hollanninpaimenkoira, amerikanbulldoggi, faaraokoira, cane corso jne.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 21:15)