Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Maanantaina, 12.09.2016 klo 19:01

Nuorelle parille kerrostaloon koira

eveliiina

eveliiina
Viestimäärä: 1

NUORELLE PARILLE KERROSTALOON KOIRA - Maanantaina, 12.09.2016 klo 19:01  
+
0
Avokin kanssa ensimmäisen yhteisen koiran hankinta alkaa pikku hiljaa tulla ajankohtaiseksi. Olemme kumpikin 22-vuotiaita, mies käy töissä ja itse opiskelen. Koira tulisi luultavasti minun nimiini, avokki tietysti auttaa hoidossa, mutta minä olen kuitenkin se, joka ensisijaisesti koiran sitten hoitaa.

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
1½-2h päivittäin, viikonloppuisin enemmänkin. Aamuisin ja iltaisin lyhyemmät pissalenkit, iltapäivällä/alkuillasta sitten pidempiä lenkkejä. Lähellä paljon ulkoilualueita, ja myös koirapuisto, jota myös tietysti käytettäisiin.

¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
Kerrostalokaksio, reilu 40 neliötä. Kuitenkin seuraavan parin kolmen vuoden päästä muutto mitä luultavimmin isompaan rivitaloasuntoon, mutta anyways kerrostaloasunto tällä hetkellä.

¤ Lapsien määrä
Nolla, ja asia ei luultavasti muutu koiran eliniän aikana.

¤ Aiemmat koirakokemukset
Lapsuudenkodissani on aina ollut koiria, ja olenkin kasvanut niiden keskellä. Vanhemmillani on ollut mäyräkoiria sekä metsästyskäytössä olleita spanieleita. Tällä hetkellä siellä asustaa lauma mäyräkoiria. Avomiehellä ei paljoa aiempaa koirakokemusta, kaikki kokemus lähinnä vanhempieni koirista.

¤ Harrastustoiveet
Ei mitään tiettyjä toiveita, seurallista kotikoiraa etsitään. Itse tykkään käydä juoksulenkeillä, joten olisi mukavaa jos koirasta saisi tähän kaverin. Liikumme myös jonkun verran luonnossa patikoiden ja luonnollisesti tuleva koiramme osallistuu myös näille reissuille. :-)

¤ Turkkitoivomukset
Helppohoitoinen turkki mieluiten. Turkin viikottainen harjaus tai esimerkiksi nyppiminen kerran pari vuodessa ei ole ongelma.

¤ Minkä kokoinen koira
Pieni/keskikokoinen. Noin 40cm säkäkorkeudessa menee raja.

¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
Kaikista mieluisin olisi koira, jolla ei kovaa metsästysviettiä olisi, jotta sitä voisi pitää esimerkiksi mökillä kesäisin vapaana. Koska kyseessä on kuitenkin meidän yhteinen ensikoiramme, mitkään kovapäiset rodut eivät tule nyt kyseeseen, miellyttämisenhalua saa olla. Haukkuherkkää koiraa emme halua, tämäkin tietysti osittain koulutuskysymys. Sosiaalisuus plussaa, täytyy tulla muiden koirien kanssa toimeen. Myöskin rodun terveys on tärkeä tekijä.

¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
Mäyräkoirat kiinnostavat lähinnä siksi, että se on minulle hyvin tuttu rotu, mutta en tiedä sopisiko se meille. Meidän vanhempien mäykyt kun ovat aika kovaäänisiä sekä tarpeen tullen myös hyvin kovapäisiä. :-D Myöskin hakusessa ehkä vähän mäykkyä isompi koira.

Kääpiösnautseri kiinnostaisi, kaverilta löytyy tälläinen ja vaikuttaa oikein hauskalta kaverilta. En vaan tiedä, jaksaako snautseri pidempiä, esim. 2-3h patikkaretkiä?

Mutta nyt annan pallon teille, kaikki ehdotukset otetaan iloiten vastaan. :)
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.09.2016 klo 19:04)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NUORELLE PARILLE KERROSTALOON KOIRA - Maanantaina, 12.09.2016 klo 20:32  
+
0

eveliiina kirjoitti:

Kääpiösnautseri kiinnostaisi, kaverilta löytyy tälläinen ja vaikuttaa oikein hauskalta kaverilta. En vaan tiedä, jaksaako snautseri pidempiä, esim. 2-3h patikkaretkiä?


Varsinaista rotusuositusta en näin pikaisella lukemisella vielä osaa antaa, mutta tuohon viimeiseen kysymykseesi totean vain että kyllä jaksaa kun meidän kääpiörotuisiin kuuluvat griffonitkin jaksaa :hymy:

Kaikenkokoisista snautsereista muuten löytyy keskustelu kuvinee tuolta rotupalstalta > suora linkki keskusteluun
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28194
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545704
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.04.2024 klo 19:15)