Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Torstaina, 11.04.2019 klo 08:10

Suomenlapinkoira vai tanskalais-ruotsalainen pihakoira

Chiara

Chiara
Viestimäärä: 1

SUOMENLAPINKOIRA VAI TANSKALAIS-RUOTSALAINEN ... - Torstaina, 11.04.2019 klo 08:10  
+
0
Hei!
Olen pohtinut koiran hankkimista ja lukenut eri rouduista ja kaipaisin nyt neuvoja viisaammilta ja kokeneemmilta. Olen päätynyt nyt otsikossa oleviin kahteen rotuun, mutta kaikenlaiset ehdotukset otetaan vastaan. Meillä on kissoja, joten koiran on tultava niiden kanssa toimeen.

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
Riittävä määrä pissalenkkejä ja yksi pidempi (1-2h) metsälenkki päivittäin. Mahdollisuus olla myös omalla pihalla vapaana

¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
Omakotitalo taajaman ulkopuolella metsän laidalla, mutta naapureita kuitenkin vieressä.

¤ Lapsien määrä
2 teini-ikäistä

¤ Aiemmat koirakokemukset
Ei aiempaa kokemusta koiran kouluttamisesta, toisten koiria olen jonkun verran käyttänyt lenkillä.

¤ Harrastustoiveet
Lähinnä lenkkeilykaveriksi ja mukaan luontoon liikkumaan. Ehkä omaksi ja koiran iloksi jotain voisi harrastaa, mutta tarkoitus ei ole kilpailla.

¤ Turkkitoivomukset
Helppohoitoinen, ei mielellään trimmattava. Mielellään sellainen, ettei koira tarvitse vaatteita viileällä säällä.

¤ Minkä kokoinen koira
Suht kompakti, joka kulkee näppärästi mukana, muttei ihan pieni. Säkä voisi olla n. 35-50 cm.

¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
Ensmmäiseksi koiraksi sopiva, helposti koulutettava koira. Sellainen, joka tykkää lenkkeillä metsässä ja kulkea mukana, mutta osaa kotona rauhoittua eikä seuraa koko ajan. Ei tarvitse olla hirveän aktiivinen, eikä sellainen höseltäjä. Ei mielellään metsästysviettiä. Olisi hyvä, jos tulisi toimeen muiden koirien kanssa. Toiveena mahdollisimman terve rotu.

¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
Suomenlapinkoira, tanskalais-ruotsalainen pihakoira
(Viestiä on muokattu torstaina, 11.04.2019 klo 08:24)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 00:15)