Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Torstaina, 14.03.2019 klo 21:02

Ulkokoira omakotitaloon?

iitaa

iitaa
Viestimäärä: 1

ULKOKOIRA OMAKOTITALOON? - Torstaina, 14.03.2019 klo 21:02  
+
0
Moikka! Oon nyt aloittamassa vanhempien suostuttelua koiraan. Isäpuolen mielestä koirat kuuluu ulos eikä sisälle, eli hakusessa rotu, joka pärjäis ULKOKOIRANA ympäri vuoden. Kovimmilla pakkasilla pääsis sisälle toki, ois sille siis lämmitetty koppi ja iso tarha. Varmaankin VAHTIKOIRAKSI tulisi. Kirjotin nuo isolla, että varmasti kaikki huomaa... Vähintään kolme kertaa päivässä, ja niistä vähintään yks ois pitempi lenkki. Maaseudulla asutaan, ei ois kauheesti liikennettä, jonkin verran tosin. Voisin myös pieniä agility- ja tokojuttuja sen kaa harrastella, mutta en aloittaa välttämättä missään seurassa tai näin. Asutaan maaseudulla, isossa omakotitalossa jossa iso piha. Tarhasta sais siis tehtyä todella kivan kokoisen, jossa mahtuis vähän juoksentelemaankin! Meitä lapsia kolme: 7v, 11v, ja 12v. Mä ja veljeni, vanhimmat siis, ollaan koiraihmisiä henkeen ja vereen, pikkuveljemme ei niinkään välitä, mutta ei se sitä haittais jos sen ei siihen koiraan tarviis koskee. Meillä asuu siis molemmat huoltajista samassa talossa: isäpuoli, joka on ihan ok koirien suhteen, ja sit äiti, joka on ihan "Ei"- linjalla ainakin nyt. Äitin äitillä on ollu melkee aina eläimiä, koiriakin, yhessä vaiheessa koiriakin oli yheksän.. :) Isäpuolen vanhemmillakin on kai ollu ulkokoiria aina, ainakin nyt on. Äitin äitillä on nytte neljä koiraa, joita käyn ite isomman veljen kaa lenkittää ja kattoo viikottain, äitin tosi läheisellä kaverilla on kaks ulkokoiraa, ja mun kavereilla on koiria myös. Eli kyllä kaikki tiedetään koirista, niitten tuomasta vastuusta jne. Ei ois liikunnan kaa mitään seura- tai kisajuttuja, eli ihan kotosalla saatettais agility- ja tokojuttui kokeilla. Eli ei tarvii olla mikään agilitykoira. Vahtikoiraks tulis siis osittain. Ei erityisempiä toiveita turkin pituuden suhteen, sillee että pärjää talvella lämmitetyssä kopissa ja ei ois kamalan vaikee hoitaa eikä takkuuntuis. Sellanen keskikokonen koira ois hyvä, saksanpaimenen kokonen suurinpiirtein. Koiran ois kiva olla luonteeltaan sellanen ulkona viihtyvä, energinen ja leikkisä, mut osais olla myös yksin eikä alkais heti räksyttää perään. Ei sais haistella riistan perään! Saksanpaimenta oon katellu. Ois ihana, sellasen haluisin. Haluis isäpuolikin, oon kysyny, saku on sen mielestä se "parhain rotu". Pärjääks ne ulkona? Pienesrä asti koiraa oon halunnu. Molemmat suostuteltavissa, äitissä isäpuolta enemmän hommaa. Aattelin ehdottaa sitä, että kaks vk käyttäisin koulun jälkee mummon koirat hoka pv, ja kaks vk kävisin ite lenkillä kolme kertaa päivässä, näkisivät että ainakin leikittäisin

Olke

Olke
Viestimäärä: 38

VS: ULKOKOIRA OMAKOTITALOON? - Lauantaina, 24.02.2024 klo 15:30  
+
0
EssayPro provides a platform where you can view the ratings, reviews, and order statistics of each essay writer https://essaypro.com/thesis-writing-service. This transparency helps in selecting a writer who fits your specific requirements.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 02:00)