Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Maanantaina, 06.01.2014 klo 11:51

12 huonointa teollista koiranruokaa

Siirry sivulle: 1 2

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Maanantaina, 06.01.2014 klo 11:51  
+
0
http://www.holisticandorganixpetshoppe.com/top-12-worst-dog-food-brands.html

Keskustelua ja kommentteja! :)

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Maanantaina, 06.01.2014 klo 12:13  
+
0

iBox kirjoitti:



Keskustelua ja kommentteja! :)



Olisitko ystävällinen ja aloittaisit itse tuon keskustelun? :enkeli:

Pelkkä linkin heittäminen palstalle, etenkin kun kyseessä on englanninkielinen linkki ja etenkin vielä kun kyseisistä ruokamerkeistä alle puolet on myynnissä Suomessa, ei ole vielä mitenkään kovin kummoinen keskustelun avaus.

Aihe sinänsä on kyllä mielenkiintoinen ja sopii hyvin tänne ruokintapalstalle.
Ylläpitäjä

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Maanantaina, 06.01.2014 klo 12:23  
+
0
Jos haluaa saada keskustelua aikaiseksi linkin perusteella, sen lisäksi, että aloittaisi keskustelun itse, kuten Melina ehdotti, voisi myös oikeasti laittaa linkin linkiksi. Saa olla meinaan huomattavasti parempi keskustelunavaus, että vaivaudun linkin copy-pasteamaan itse. :wink:

eleena

eleena
Viestimäärä: 14

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 11:43  
+
0
Tässäpä on vielä sellanenkin jippo, että osalla tuotemerkeistä on eri sisällöt riippuen myydäänkö sitä jenkeissä vai euroopassa. Siks nuo jenkkivertailut ei nyt ihan suoraan oo sovellettavissa täällä myytäviin.

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 19:01  
+
0
1. Luppa
2. Serti, oli se nyt Friskies tai joku muu
3. X-tra ja muut kaupan halpis merkit
4. Pedigree
5. Frolic, ei kelpaa ollenkaan ruoaksi, mutta käytetään joskus nameina
6. Hill's
7. Royal Canin
8. Purinat (Beneful on kaikkein huonoin ja eläinkaupan ruoka alkaa olla jo ok)
9. Iams ja Eukanuba

Kirjoittakaa joku muu paremmin.

Morre

Morre
Viestimäärä: 335

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 20:20  
+
0
Näihin olisi kiva saada perustelujakin, jos kerran vaivautuu listaamaan...
pk collie Velho s. 11/2013
Morren velhoilua

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Torstaina, 16.01.2014 klo 11:31  
+
0
1. Pedigree - Pelkkää vilja-, sokeri-, ja lisäainemössöä. Värikkäät pakkaukset ja suuret mainospuheet. Ekana mun listalla sen vuoksi, koska monet koiranomistajat haksahtavat näihin edellämainttuihin asioihin ja syöttävät hyvässä uskossa tätä koirilleen. Tätä voi verrata siihen, jos ihminen eläisi pelkällä roskaruolla (esim. Mäkkäri). Kyllähän sillä eläisi, mutta ei sitä hyvin voisi.

2. Friskies - Samat perustelut kuin pedigreessä, lisätään vielä että tässä ruossa huijataan vielä kuluttajia värikkäällä ulkonäöllä ja erillaisilla "hienoilla" ominaisuuksilla. Hyvänä esimerkkinä nappulat joihin saa kastikkeen lisäämällä nappuloihin vettä. No onpas hienoa.

3. Royal Canin - Varmaan eniten tyhjiä lupauksia sisältävä merkki. Kaikki ruoat alkavat maissi, riisi, hydralisoitu kanaproteiini... Ratsastavat lupauksella, että kun kaikki proteiinilähteet hydralysoidaan, eivät ne voi aiheuttaa allergiaa. Lisäksi kaikki maailman rotu-ruoat yms. bullshitit. Kyllä nappulan koolla ja muotoilulla on tietty merkitys, mutta royal on profiloinut esim. westien ruoan aivan liian pitkälle, ja lupaa mm. että se valkaisee turkkia. Missä vaiheessa on vehnä tehnyt turkista valkoisemman? Näiden allergiaruoista en edes ala puhumaan...

4. Hills - Mietin pitkään kumman laitan kolmoseksi ja kumman neloseksi, royalin vai hillsin. Päädyin nyt kuitenkin tähän järjestykseen, koska...no ehkä koska hills ei ole niin aggressiivisesti esillä markkinoinnissa. Samanlaista kuraa se kuitenkin on kuin royal.

5. Viitossijalle pääsevät kaikki nämä kauppojen omat halpisruokamerkit, kuten esim. Luppa, X-tra, Pirkka... Täyttä kuraa, mutta eivät toisaalta lupaakkaan mitään ihmeellistä.

6. Purina - eniten sapettaa nämä markettiruokalaadut, jotka sisällöltään on samoja kuin pedigreet yms. Hienossa pussissa myytävää kuraa. Eläinruokakaupoissa myytävät laadut ovat parempia ravintosisällöltään, tietenkin mainostekstit ovat mitä ovat.

7. Frank's Pro - Taas kerran, samanlaista vilja- kuraa kuin royal ja hills. Sisältää lisä- ja säilöntäaineita.

8 . Frolic - Kivan värisiä pyöreitä kosteita nappuloita. En kyllä ole kauheasti nähnyt että kukaan tätä syöttäis ihan ruokana. Ravintosisältö on olematon ja sokeri + väriaineet pilvissä.

9. Nutro's Choice - Tämä pääsee listalle koska niillä oli hyvä tuote, mutta uusi omistaja meni muuttamaan reseptiä ja nyt ruoka on ihan skeidaa. Ennen pystyi tätä suosittelemaan, nykyään ei sovi kuin ehkä yhdelle koiralle kymmenestä ja sisältö on viljapitoista. Lisätään vielä että uuden omistajan myötä on hinta myös kohonnut huomattavasti ja tuotteen laatu laskenut.

Mulla on niin paljon näitä inhokkiruokia että jouduin ihan miettimään mitkä tänne listaisin :D Royal, Hills, Pedigree ja Friskies nyt oli itsestäänselviä, mutta nämä muut aiheuttivat päänvaivaa. Valitsin sitten nämä koska valmistajat lupaavat aivan liikoja mainosteksteissään. Mä olen vähän sellainen, että ei mua niin haittaa jos joku myy viljamössöruokaa omassa kaupassaan kaikessa hiljaisuudessa, mutta siinä vaiheessa kun valmistaja tekee täydestä skeidasta kaupallisen tuotteen ja toitottaa miten se edistää koirasi hyvinvointia, parantaa kaikki vaivat yms. niin mua rupeaa sapettamaan. Onhan se niin että suurin osa markkinoilla olevista koiranruuista on huonoja. Tuo oli myös hyvä huomio että tuon linkin takana oleva koiranruokien rankinsivusto on jenkkiläinen ja sisällöt vaihtelevat saman merkin sisällä euroopassa ja jenkeissä. Esim. Jenkeissä myydään vielä "vanhaa" Nutroa kun taas euroopassa myydään tätä uutta, johtuen eri säädöksistä ja omistajasta.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Torstaina, 16.01.2014 klo 15:17  
+
0
Perustelut tuli tossa. Allergiakoiran omistajana tykkään yksinkertaisesta tuoteselosteesta. Nykyään on muotia monen eläimen lihat ja monta eri viljalaatua ja muuta yrttiä. Käytännössä useimmissa ruuissa on siis jotain jolle koira on allerginen. Meillä on noin viis erilaista kuivaruokaa, jota tolle uskaltas antaa. Ja ykskään ruoka niistä ei ollu tossa listalla.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 09:58  
+
0
Mä kokeilein myös meidän huskylle lähes kaikki nuo eläinkaupan kalliit nappulat läpi, mutta kauheat ilmavaivat tuli kaikista. Ostin sitten piruuttani HauHauta, ja ilmavaivat loppui kuin seinään!
Se syö kyllä 50/50 nappulaa ja natures menun kuutioita, että ei mee pelkkää HauHauta, mutta kun suhde oli sama, ja nappulana Royal, niin kaasuttelu oli jotain ihan järkkyä..

Mä muuten ihmettelen tuota, kun eikös Pedigree mainosta että ovat eläinlääkärien suosittelema merkki, että kuka eläinlääkäri ja missä suosittelee tuota väriainemoskaa yhdellekään koiralle?
Vai keksiikö ne noita mainoslauseita ihan omasta päästään?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 16:57  
+
0
Kyllä varmaan joku elänlääkäri jossain jolle maksetaan tarpeeksi suosittelee mitä tahansa moskaa :D Mainostajathan osaavat vääntää ihan mistä tahansa mainoslauseen, joten voi olla myös niin että ovat suosistelleet kuivamuonaa itsessään syötettäväksi ja siitä sitten ko. mainosfirma on vääntänyr hyvän mainoslauseen. Jos näin skeptinen saa olla. En ole kyllä ikinä kuullut että kukaan hieman ruokinnasta tietävä suosittelisi pedigreetä tai muuta vastaavaa.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Torstaina, 23.01.2014 klo 13:52  
+
0
Jep. veikkaisin että rahan takia joku eläinlääkäri suosittelee=D
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.01.2014 klo 13:52)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Torstaina, 23.01.2014 klo 21:10  
+
0
No mun mielestä sen näkee ihan suoraan koiran voinnissa onko ruoka hyvää vai ei. Ihan joka kerta kun olen omilleni syöttänyt noita halpiksia (Pedigreet, Hauhaut, Friskiesit yms.) hätävarana väliaikaisesti niin kumpikin on alkanut sontimaan liikaa, karvaa lähtenyt älyttömästi, silmät rähmii, korvat töhnii yms. Heti kun on siirrytty takaisin johonkin laadukkaampaan sapuskaan niin vointi muuttuu kertalaakista, karvan lähtö vähenee, silmät on puhtaat, korvat myös ja koira voi silminnähden hyvin. Ainakin omista koiristani näkee ihan selkeesti mikä ruoka sopii ja mikä ei. Ja usein ne on just nuo markettien halpikset mitkä ei sovi Tosin tiedän koiria jotka elää niillä, voinnista tosin en tiedä koska näillä koirilla ei ole vertailupohjaa muuhun ruokaan.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Lauantaina, 25.01.2014 klo 17:56  
+
0
^ Mutta eikös HauHau ole nimeomaan ihan OK-safkaa, vaikka onkin markettikamaa.

Vaikka onhan se tietty yksilöllistä, joku voi porskuttaa vaikkapa sillä Pedigreellä koko elämänsä terveenä ja onnellisena. Itse en kyllä sitä syöttäisi, kyllähän se pelkkä nappulan väri kertoo omaa kieltään..
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Sunnuntaina, 26.01.2014 klo 15:03  
+
0
Hau Hau Champion on kyllä halpaa, mutta se on oikeasti hyvää ruokaa! Nythän niillä on se joku uusi kalliimpi ruokakin, olikos se nyt Superpremium. Se hipoo 50€ luokkaa per 12kg, eli on kalliimpaa mutta kai ihan OK sapuskaa (ei ole siitä kokemusta). Noissa tavallisissa HHC nappuloissa vaan tuppaa olemaan aivan liian vähän rasvaa. Esim. Kana-Riisi nappulassa rasvaa 13%, joten ihan pakosti joutuu lisäämään öljyä ruuan sekaan.

En nyt rupea listaamaan mitään paskoja ruokia järjestyksessä, mut nää kaikki Pedigreet, Frolicit, Lupat, Pirkat yms. on kaikki ihan yhtä ja samaa sontaa. Kaikki on täynnä väri,- ja säilöntäaineita ja niissä on lihaa aina tyyliin max. 4% ja loput on kaikkea viljamössöpaskaa. Ja Pedigreetä mainostetaan vielä "eläinlääkäreiden kehittämä" :roll:

Ja lisätäkseni vielä Royal Canin. Ei anna hyvää kuvaa mm se, että ei mainita lihan osuutta ja sitä kysyttäessä saa aina epämääräisiä vastauksia, eikä lihan osuus ole heidän mielestään tärkeä. Meillä syötiin RC:tä Nitan pentuaikana, mutta lopetin sen käytön suht äkkiä. Sontaa, sontaa ja sontaa, mitä muuta ko. ruuasta voi sanoa?
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 26.01.2014 klo 15:05)

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Sunnuntaina, 26.01.2014 klo 16:38  
+
0
Mä oon tosi samaa mieltä monen edellämainitun kanssa noista ruuista. Mun mielestä jokainen ruoka jossa ei merkitä mikä on lihaprosentti on aika kyseenalainen ruoka. Meillä tällähetkellä Golden Eaglen holistic kana käytös mutta aion kyl vaihtaa takas J&V Extra Energiaan (söi pentuna jv penturuokaa mun luona, mutta kasvattajalla Eaglea). Omaan mieleen ainakin jv kuulostaa älyttömän paljon laadukkaammalta ja hinta kohtuullinen. Ja mä oon samaa mieltä et HHC on halpaa ja HYVÄÄ! Ikinä en oo ymmärtänyt tätä "en voi syöttää markettiruokaa.piste." meininkiä :roll: Sit syötät RC ruokaa, joka on pelkkiä tyhjiä lupauksia kun toinen syöttää HHC, joka on omasta mielestäni satakertaa parempaa :nauru:

//muok. kirjotusvirheitä ja tosi omituisia lauseita... yövuoro takana :nauru:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 26.01.2014 klo 16:39)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Sunnuntaina, 26.01.2014 klo 18:09  
+
0
Mä en hauhausta sen enempää tiedä kun että kummallekaan omalleni ei sopinut. Ravintosisältö en muista tähän hätään vaikka sen joskus olen lukenut kun koirille kokeilin. Ei varmaan ole huonoimmasta päästä markettiruokia, sen käsityksen itsekin olen saanut. Eihän kaikki eläinkauppojenkaan ruuat oo välttämättä hyviä. Just esim. RC, huonoja kokemuksia mullakin sekä omasta kokemuksesta että kavereiden.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Beloved

Beloved
Viestimäärä: 2

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 09:27  
+
0

eleena kirjoitti:

Tässäpä on vielä sellanenkin jippo, että osalla tuotemerkeistä on eri sisällöt riippuen myydäänkö sitä jenkeissä vai euroopassa. Siks nuo jenkkivertailut ei nyt ihan suoraan oo sovellettavissa täällä myytäviin.



Minulle riittää ihan se, jos valmistaja käyttää mahdollisimman halpoja raaka-aineita jossain muussa maassa. Sen jälkeen en enää luota ko. valmistajaan. Esim. Hau Hau Champion raksuja pidin ihan kelvollisina siihen asti, kunnes kuulin heidän valmistavan Hau Hau täyslihaherkut Kiinassa. Ja sen pakkauksen päällä lukee Premium...

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Sunnuntaina, 09.03.2014 klo 15:43  
+
0
Mitä mieltä olette Profine ruuasta?
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Sunnuntaina, 09.03.2014 klo 21:14  
+
0
^ Profinesta on ketju, käyhän lukaisemassa. Vissiin jotkut hylkii koska on perunapohjainen, hintatasolta taitaa olla keskitasoa tai vähän alle, ei marketeissa ainakaan toistaiseksi oo näkynyt. Olen vanhemmalle koiralle joskus lightversiota syöttänyt, nyt syö HHCtä ja lihoja/kalaa/kanaa kuten nuorempikin.

Profineen tykästyin jonkin kokeilupussukan myötä, sen lammasversiossa tuoksui mukavasti rosmariini, tosin tuossa lightissä ei ollut mitään erikoista omaa tuoksua ja oli kuin styroksia tuohon norminappulaan verrattuna :]
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 09.03.2014 klo 21:22)

KatPur

KatPur
Viestimäärä: 14

VS: 12 HUONOINTA TEOLLISTA KOIRANRUOKAA - Keskiviikkona, 23.04.2014 klo 12:15  
+
0

eleena kirjoitti:

Tässäpä on vielä sellanenkin jippo, että osalla tuotemerkeistä on eri sisällöt riippuen myydäänkö sitä jenkeissä vai euroopassa. Siks nuo jenkkivertailut ei nyt ihan suoraan oo sovellettavissa täällä myytäviin.


En tiennytkään tuota, mutta eipä tuo toisaalta yllätä. Jenkeissä kaikki poikkeaa Eurooppalaisesta niin miksei koiranruoatkin. Täältä löydy hyvä lista koiranruokiin liittyvistä merkeistä. Meillä on kyllä käytetty pääaisassa vain muutamaa lähikaupasta löytyvää merkkiä itse tehtyjen ruokien lisäksi eikä niistä ole ollut toistaiseksi mitään huonoa sanottavaa. Netistä en ole vielä tilannut ruokaa, mutta miksei sitä toisaalta voisi. Aika yleistä se taitaa olla kumminkin.

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545711
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 10:30)