Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 04.04.2014 klo 20:27

Mistä löytyy asiallista tietoa koiran ruokinnasta/eri ruokintatyyleistä?

Jappys

Jappys
Viestimäärä: 7

MISTä LöYTYY ASIALLISTA TIETOA KOIRAN RUOKI... - Perjantaina, 04.04.2014 klo 20:27  
+
0
Koirien ruokinnasta en ole oikein sellaista puolueetonta ja asiallista tietoa löytänyt. Jostain kumman syystä se on niin tunteita herättävä aihe. Jotkut vouhkaavat raa'an kanssa (jossa siinäkin eri koulukuntia), toiset ovat jonkin nappulamerkin lumoissa ja kolmannet kokkaa sessulleen itse kypsän ruuan. Ja sitten on vielä ne, jotka sekoittavat iloisesti eri tyylejä. Koitappa tässä sitten olla jonakin ja löytää omalleen sopivin vaihtoehto! Tokihan se on sitä omaa koiraansa (yksilöä) vain katsottava: jos karva hyvä, silmät ja korvat puhtaat, pökäleet nättejä ja koira elinvoimainen, niin ei voi olla ruokinta kovin pielessä. Minua kuitenkin kiinnostaa eri ruokintatyylien plussat ja miinukset sekä mitä erityistä on huomioitava kussakin tyylissä. Onko jossain sellainen maalaisjärjellä ymmärrettävä kooste noista ruokintatyyleistä? En kaipaa tähän minkään tyylin ylistyksiä vaan vinkkejä siihen, mistä tietoa löytyy! Katiskaan olen tutustunut, mutta en jaksa kahloa koko tietomäärää läpi.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.04.2014 klo 22:05)

Cindybreed

Cindybreed
Viestimäärä: 82

VS: MISTä LöYTYY ASIALLISTA TIETOA KOIRAN RUOKI... - Lauantaina, 05.04.2014 klo 16:42  
+
0
Koiran ruokinta ja hoito kirja on selkeä opas ruokintaan. Pro Agrian tekemä kirja.

Jappys

Jappys
Viestimäärä: 7

VS: MISTä LöYTYY ASIALLISTA TIETOA KOIRAN RUOKI... - Lauantaina, 05.04.2014 klo 21:16  
+
0
Oi, kiitos vinkistä! Vaikuttaa just sellaiselta, mitä olen etsinyt :peukku: Vaatii kovasti seulomista ja kyseenalaistamista, kun täältä netin syövereistä yrittää tietoa löytää...

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: MISTä LöYTYY ASIALLISTA TIETOA KOIRAN RUOKI... - Sunnuntaina, 06.04.2014 klo 08:25  
+
0
Myös kirjat vaativat kyseenalaistamista. Koiran ruokinnastakin on kirjoitettu täyttä shaibaa ihan yllin kyllin. Tuohon ehdotettuun kirjaan en ota kantaa kun en sitä tunne.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Jappys

Jappys
Viestimäärä: 7

VS: MISTä LöYTYY ASIALLISTA TIETOA KOIRAN RUOKI... - Sunnuntaina, 06.04.2014 klo 11:01  
+
0
Totta varmasti tuokin! Täytyy kuitenkin tutustua tuohon Koiran ruokinta ja hoito -teokseen. Vaikuttaa asialliselta eikä Katiskakaan ollut sitä täysin lytännyt... Varmastikaan ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa ruokkia koiraa, mutta itse kaipaan tosiaan sellaista faktoihin perustuvaa ja neutraalia tietoa noista ruokinta-asioista.

Cindybreed

Cindybreed
Viestimäärä: 82

VS: MISTä LöYTYY ASIALLISTA TIETOA KOIRAN RUOKI... - Sunnuntaina, 06.04.2014 klo 17:28  
+
0
Eräs tuttavanikin kehui tuota kirjaa asialliseksi ja hyväksi luettuaan.

Jappys

Jappys
Viestimäärä: 7

VS: MISTä LöYTYY ASIALLISTA TIETOA KOIRAN RUOKI... - Lauantaina, 12.04.2014 klo 12:44  
+
0
Pikaisella tutustumisella tuo Koiran ruokinta ja hoito -kirja vaikuttaa oikein hyvältä! Siitä löytyy kyllä kaikki perustieto, mitä koiran ruokinnassa tulee ottaa huomioon. Suositus valmisruokien keskimääräiseksi koostumukseksi ja koiran tasapainosen ruokavalion suunnittelu (kotiruoka) olivat ne osiot, joista löytyy se tieto, mitä olin hakemassa. Toki taulukoiden tulkitseminen vaatii tarkempaa syventymistä, mutta eiköhän ne aukea...

Kirja painottuu siis ruokintaan. Koiran hoidosta, terveydestä ja hyvinvoinnista on jotain yleistä juttua. Jalostuksestakin on ihan mukava perustietopaketti, joka riittää ainakin mulle (en ole kasvattaja).

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545711
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 16:15)