Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Tiistaina, 16.08.2011 klo 09:14

Mitä ruokaa seuraavaksi?

Wiineri

Wiineri
Viestimäärä: 53

MITä RUOKAA SEURAAVAKSI? - Tiistaina, 16.08.2011 klo 09:14  
+
0
Mulla on 12viikkonen pentu joka on puoleksi valkonenenpaimenkoira. Syötän sille Jahti ja Vahti pentunaksuja. Mietin tässä että siirtyisikö tuon jälkeen Jahti ja Vahti Junioriin vai suoraan esim Kana Riisiin? Mitä etuja on kummassakin? Hirveen vaikee päätös tuntuu olevan kun oon miettiny että kumpaa sitten. Ja ei tunnu kellään olevan kokemuksia tuosta Juniorista? Ainakaan en ole edes googlettamalla kovin hoksannu. Niin ja mistä ihmeestä tietää millon lopettaa penturuokinta ja siirtyä aikuisten (tai no, joko sitten siihen Junioriin)? Kun kaikki sanoo aina niin eri ikiä millon siirtyä. Riippuu kai toki rodustakin.. Pitäskö tätä asiaa kysyä vaikka eläinlääkäriltä kun kuukauden kuluttua tulee käyntiä muutenkin!

Wiineri

Wiineri
Viestimäärä: 53

VS: MITä RUOKAA SEURAAVAKSI? - Tiistaina, 16.08.2011 klo 09:16  
+
0

Wiineri kirjoitti:

Mulla on 12viikkonen pentu joka on puoleksi valkonenenpaimenkoira. Syötän sille Jahti ja Vahti pentunaksuja. Mietin tässä että siirtyisikö tuon jälkeen Jahti ja Vahti Junioriin vai suoraan esim Kana Riisiin? Mitä etuja on kummassakin? Hirveen vaikee päätös tuntuu olevan kun oon miettiny että kumpaa sitten. Ja ei tunnu kellään olevan kokemuksia tuosta Juniorista? Ainakaan en ole edes googlettamalla kovin hoksannu. Niin ja mistä ihmeestä tietää millon lopettaa penturuokinta ja siirtyä aikuisten (tai no, joko sitten siihen Junioriin)? Kun kaikki sanoo aina niin eri ikiä millon siirtyä. Riippuu kai toki rodustakin.. Pitäskö tätä asiaa kysyä vaikka eläinlääkäriltä kun kuukauden kuluttua tulee käyntiä muutenkin!



Oho apua.. Oli tarkotus laittaa tää viesti tonne Jahti ja Vahti keskusteluun vaan tuli vahingossa ihan uusi aihe.. :D

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: MITä RUOKAA SEURAAVAKSI? - Tiistaina, 16.08.2011 klo 10:26  
+
0
Paina seuraavalla kerralla "Vastaa", ei "Uusi aihe". :)

Kannattaa lueskellä läpi tuota J&V keskustelua, sieltä saa paljon hyödyllistä tietoa.
Siksi ei varmaan löydy paljon tietoa, että kuka syöttää Junioria, sillä hyvin moni siirtyy suoraan aikuisen ruokaan jota suosittelee varmasti minun lisäkseni moni muukin.

Pentunapua ei tarvitse tosiaan syöttää siihen "the ikään" asti, vaan sitä voi syöttää sen yhen säkin, tai vaikkapa vuen ikäiseksi asti. Ihan miltä itestä tuntuu ja kuinka kauan jaksaa maksella. Kuten on todettu, nämä aikuisten- ja pentujen ruuat ovat vain mainoskikkoja, eli ei ole mitään väliä, syöttääkö sille pennulle sitä kanariisiä vai pentu ruokaa. Yhtälailla se kasvaa ja pyöristyy.

Voithan kysyä ell mielipidettä asiaan, mutta varaudu siihen että sieltä saattaa tulla hyvä mainospuhe ruuasta joka maksaa 100€/15kg, laadultaan sama kuin J&V tai jopa huonompi.

Lyhyestä virsi kaunis; Siirry suoraan aikuisten ruokaan, koiran tarpeiden mukaan kanariisi/energia. Siihen sekaan vaikkapa jauhelihaa, öljyä ja piimää tms, niin son siinä!
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6353
Viestejä yhteensä545785
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 21:45)