Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Tiistaina, 10.06.2014 klo 21:41

Miten saada koira syömään nappuloita?

iisa

iisa
Viestimäärä: 3

MITEN SAADA KOIRA SYöMääN NAPPULOITA? - Tiistaina, 10.06.2014 klo 21:41  
+
0
Täältä löytyy 2-vuotias collienarttu, joka ei suostu syömään nappuloita juuri ollenkaan. Kokeiltu on useampaa merkkiä ja juurikaan ei mitään niistä syö. Olen nyt sitten ruokkinut sitä kaks kertaa päivässä, aamuisin raakaa lihaa ja riisiä, illalla märkäruokaa purkista. Näitä se syö, välillä kyllä jättääkin, on aika herkkämahainen.

Olen kokeillut liottaa nappuloita vedessä, olen laittanut sekaan öljyä, piimää, lihalientä ja märkäruokaa, mutta ei maistu. Ehkä puoli desiä saattaa syödä kun laittaa märkäruokaa sekaan, hyvällä tuurilla. Mitä mieltä joku viisaampi on tästä ruokinnasta ja kannattaako edes nappuloita yrittää syöttää? Ei ole tarkoitus siis enää noiden muiden ruokien lisäksi antaa nappuloita, vaan korvata osa muista nappuloilla. Pentuna tämä vielä nappuloitakin söi, nyt on kokeiltu ruokkia 1 tai 2 kertaa päivässä tai antaa olla hetki ruuatta, jotta söisi nappuloita, mutta ei maistu. Kissojen nappuloita kyllä söisi...

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: MITEN SAADA KOIRA SYöMääN NAPPULOITA? - Tiistaina, 10.06.2014 klo 23:22  
+
0
Sulla on käsissä nirso koira, jonka nirsoutta olet tukenut keksimällä poppas konsteja syömiseen.
Kaikki extra pois mitä et halua syöttää ja kuppi maahan, jos ei syö niin kuppi pois ja hetken päästä yritä uudelleen. Tee muutaman kerran ja seuraavaksi aamulla/illalla ruoka niin kauan kunnes alkaa itse syömään. Kaikki herkut ja muut extra pois.
Koira pärjää vallan mainiosti kun sitä ruokkii kerran päivässä ja koira ei itseään täyden ruokakipon äärelle tapa, kyllä se syö kun tulee nälkä. Vesi on koiralle tärkeämpää saada päivittäin.

Jos haluat niin voit tarjota myös nappulaa ja lihaa 50/50 suhteella, monelle koiralle toimiva ratkaisu sekin.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MITEN SAADA KOIRA SYöMääN NAPPULOITA? - Keskiviikkona, 11.06.2014 klo 09:15  
+
0
Tervetuloa palstalle! :hymy: Aiheesta löytyy jo ketjuja, joten jatketaan jossain niistä. Kannattaa koittaa haku-toimintoa ennen uuden ketjun aloittamista :hymy:

Tässä noita ketjuja vielä, voit kopioida viestisi jompaan kumpaan niistä:
Nirso koira
Ruokahaluttomuus


 
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545711
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 10:45)