Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Torstaina, 12.06.2014 klo 13:49

Raakaruoasta nappuloihin hetkeksi

minttuliini

minttuliini
Viestimäärä: 8

RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Torstaina, 12.06.2014 klo 13:49  
+
0
Moikka!

Me ollaan alotettu meidän 8kk vanhan sekarotusen 28 kilosen prinsessan kanssa raakaruokinta n. 2kk sitten ja nyt ei muuta siis syökkään kuin raakaruokaa.
Nyt meille tulikin ongelma vastaan:

Ollaan kuun lopussa lähössä kaheks viikoks mökille, jonka lähettyvillä ei ole kauppoja josta sais koiralle valmista raakaruokaa, eikä ihan lähellä ole kyllä ruokakauppojakaan, että sieltä kävis ostelee kalliilla koiralle ruokaa. Muuten ostettais murren murkinasta tai kennelrehusta mukaan, mutta automatka mökille kestää 3h joten pakasteet sulais matkalla ja toiseks mökillä ei ole pakastinta vaan pelkkä pakastelokero.

Mitenköhän meidän kannattas nyt sitte tehä, jotain kuivaruokaahan se on vissiin pakko hankkia, mut mikä olis sit hyvää ja ravitsevaa raakaruokintaan verrattuna. Luita aijotaan ostaa kyllä mukaan kun ne ei tartte pakastinta ja kaupasta lähtee kyllä mukaan parit kkanankoivet, että edes vähän saa kunnon lihaa.

Mökillä on kyllä maakellari, mut sielläkään ei ihan tarpeeks kylmä taida olla pakasteruoille?
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.06.2014 klo 14:11)

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Torstaina, 12.06.2014 klo 14:07  
+
0
Mä ehdottaisin, että otatte mukaan sen verran raakaa, mitä pakkaslokeroon mahtuu. Kolmen tunnin ajomatkan aikana ei ehdi sulaa, kun pakkaa tiiviisti sanomalehden sisään ja laittaa vielä kylmälaukkuun (ja kylmäkalleja tms mukaan myös jos haluaa). Sittenhän on erilaisia märkäruokia, joilla me ollaan välillä ratkottu vastaavat pulmat. Ja tosiaan kuten sanoitkin, niin koirallehan voi ihmisten ruokakaupasta ostaa vaikka niitä kanankoipia ja jauhelihaa :hymy:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Torstaina, 12.06.2014 klo 14:14  
+
0
Vaellusajatuksella. Kuivalihaa mukaan vaikka sitten sen nappulan lisäksi. Sillätavalla saa perusnapustakin lihaisampaa ja lisäksi on helppoa mökillä kun ei tarvitse kylmää (oletan, että suomessa mökiltä löytyy kuitenkin kyllä koiralle vettä). Jos menee osin nappulalla mökillä, niin kannattaa totuttaa nappulaan osana ruokana jo kotosalla, ettei mene reissussa pakki sekaisin.

Retkievästä koiralle -ketjusta voisi löytyä myös vinkkejä.

minttuliini

minttuliini
Viestimäärä: 8

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Torstaina, 12.06.2014 klo 15:16  
+
0
En kyllä usko, että pakasteruokaa voidaan ottaa kun pakkaseen pitäisi saada muutakin (emme mene yksin vaan isolla porukalla).

Mistä sellaisia kuivaruokia sitten kannattaisi ostaa? Ja minkälainen nappula olisi kaikista ns. lähinnä raakaruokaa:D?

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Torstaina, 12.06.2014 klo 15:23  
+
0
Mie olen kuljettanut molemmilla koirilla reissuissa ihan näitä makkara pötköjä (Planet Pet) tai sitten tilannut Mhimsiä. olemmat maistuneet koirille mainiosti! :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.06.2014 klo 15:26)

minttuliini

minttuliini
Viestimäärä: 8

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Torstaina, 12.06.2014 klo 16:48  
+
0

saije kirjoitti:

Mie olen kuljettanut molemmilla koirilla reissuissa ihan näitä makkara pötköjä (Planet Pet) tai sitten tilannut Mhimsiä. olemmat maistuneet koirille mainiosti! :hymy:



Tuo planet petin makkara vaikuttaa hyvältä. Saako sitä ihan ruokakaupoista vai vain eläinkaupoista? Oletko antanut lisäksi vielä jotain?

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Torstaina, 12.06.2014 klo 17:21  
+
0
^En ole lisänä antanut mitään reissuilla, maksimi meillä on ollut neljä päivää.
Petenkoiratarvikkeest olen ostanut. Marketeissa on myös HauHaun makkaraa, minua se ei kyllä vakuuttanut yhtähyvin kuin tämä Planet petin.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

minttuliini

minttuliini
Viestimäärä: 8

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Torstaina, 12.06.2014 klo 22:18  
+
0

saije kirjoitti:

^En ole lisänä antanut mitään reissuilla, maksimi meillä on ollut neljä päivää.
Petenkoiratarvikkeest olen ostanut. Marketeissa on myös HauHaun makkaraa, minua se ei kyllä vakuuttanut yhtähyvin kuin tämä Planet petin.



Meidän mökkireissu kestää 2 viikkoa:/ hitsi vie, mitähän me nyt keksitään. Tosiaan kaupassa ei ihan joka päivä vitsi käydä kun matkaa lähimpään on 30km ja sekin on pieni siwa, mikä on ylihinnoiteltu.. Täytyy kai mennä mustiin ja mirriin tai murren murkinaan kysymään, että mitä ne suosittelee. Ei tuolla makkarallakaan 2 viikkoa viitsi toista nälättää..

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Torstaina, 12.06.2014 klo 22:29  
+
0
Saije: Onko tuo Planet petin makkara kuinka luupitoista? Mietin, että tuo voisi olla sopiva ratkaisu parin päivän reissulle, mutta jos on kovin luupitoista niin koiralle tulee todennäköisesti ummetusta, joka taas ei ole mukavaa. Kuinka paljon olet antanut Nilalle päivässä? Netissä ollut annossuositus oli aika iso, joten jäin vähän ihmettelemään. Vai onko tuo makkara sitten niin höttöä ainesten suhteen, että joutuu syöttämään tosi paljon, jotta kupu tulee ravittua :mietiskel:
Vpn 06/13

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Torstaina, 12.06.2014 klo 22:45  
+
0
^^Sitä koirille tarkoitettua kuivalihaa sitten vaikka sen makkaran kaveriksi, niin saat vielä lihaisampaa. Tai napun. Voit hankkia kaikki etukäteen, kun ei tarvitse kylmää (muuta kuin se avattu makkarapaketti).

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Torstaina, 12.06.2014 klo 23:20  
+
0

Tingelstiina kirjoitti:

Saije: Onko tuo Planet petin makkara kuinka luupitoista? Mietin, että tuo voisi olla sopiva ratkaisu parin päivän reissulle, mutta jos on kovin luupitoista niin koiralle tulee todennäköisesti ummetusta, joka taas ei ole mukavaa. Kuinka paljon olet antanut Nilalle päivässä? Netissä ollut annossuositus oli aika iso, joten jäin vähän ihmettelemään. Vai onko tuo makkara sitten niin höttöä ainesten suhteen, että joutuu syöttämään tosi paljon, jotta kupu tulee ravittua :mietiskel:



Meillä on tarkalleen tätä. Nilalle mie olen reissussa antanut päivässä lähes koko pötkön/pv, ehkä sellainen 600g. Mhimsiä olen antanut kaksi tetraa.
Raakaruokaa tuo syö nyt sellainen n.700g lihaa ja lihaista rasvaa.

Minttuliini Tuota Mhimsiä ainakin itse voisin huoletta syöttää sen pari viikkoakin- ottaen toki ne omat lisärit mukaan (ei kasvis). Jos sulla on vaan aikaa hakea sitä/tilata, niin sitä kyllä suosittelen :)

Tai sitten kuten Sarahia neuvoikin, ottaa kylkeen kuivattua lihaa.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.06.2014 klo 23:21)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Perjantaina, 13.06.2014 klo 08:59  
+
0
Jos koiralla ei ole ruokarajoitteita, niin esim. Ziwipeak on hyvä vaihtoehto raakaruokinnalle. On tosin aika hinnakasta mutta hyvin riittoisaa. Saa joistakin eläinruokakaupoista tai tilaamalla esim peten koiratarvikkeelta. Mä olen myös käyttänyt applawsin purkkiruokia hätävarana, näitä menee kuitenkin aika paljon tuon kokoiselle koiralle joten voi jopa kalliimmaksi kuin ziwipeak. Applawsia myy ainakin Musti ja Mirri.
Sitten voit myös ostaa ihan kuivalihaa josta jo vinkattiin, se on edullisin vaihtoehto näistä ja vaikka kaveriks pellavarouhetta. N. 1 rkl pellavarouhetta turvotettuna riittää tuon kokoiselle koiralle kuitulisäksi. Ei kannata tehdä tästä liian vaikeaa, itse vaihtelen aika huoletta tuon ei- ruokarajoitteisen raakaruokinnalta nappulalle tarpeen vaatiessa, enkä näe tässä mitään ongelmaa kun maha kestää. Allergikon kanssa joutuu sitten pelaamaan noilla purkeilla ja kuivalihalla, kun ei nappulaa pysty syömään.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

minttuliini

minttuliini
Viestimäärä: 8

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Perjantaina, 13.06.2014 klo 13:28  
+
0

raggetti kirjoitti:

Jos koiralla ei ole ruokarajoitteita, niin esim. Ziwipeak on hyvä vaihtoehto raakaruokinnalle. On tosin aika hinnakasta mutta hyvin riittoisaa. Saa joistakin eläinruokakaupoista tai tilaamalla esim peten koiratarvikkeelta. Mä olen myös käyttänyt applawsin purkkiruokia hätävarana, näitä menee kuitenkin aika paljon tuon kokoiselle koiralle joten voi jopa kalliimmaksi kuin ziwipeak. Applawsia myy ainakin Musti ja Mirri.
Sitten voit myös ostaa ihan kuivalihaa josta jo vinkattiin, se on edullisin vaihtoehto näistä ja vaikka kaveriks pellavarouhetta. N. 1 rkl pellavarouhetta turvotettuna riittää tuon kokoiselle koiralle kuitulisäksi. Ei kannata tehdä tästä liian vaikeaa, itse vaihtelen aika huoletta tuon ei- ruokarajoitteisen raakaruokinnalta nappulalle tarpeen vaatiessa, enkä näe tässä mitään ongelmaa kun maha kestää. Allergikon kanssa joutuu sitten pelaamaan noilla purkeilla ja kuivalihalla, kun ei nappulaa pysty syömään.



Okei, no täytyy varmaaan osta jotain hyviä nappuloita, kuivalihaa, vähän kans makkaraa ja sit ostaa aina kkauppareissuilta jauhelihaa ja kanaa:) täytyy kattoa tota petentarvikesivua!:)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Maanantaina, 16.06.2014 klo 08:13  
+
0
No totaah,miksei vois syöttää kuivaruokaa sen 2-viikkoa. Mun neuvo on että siitä vaan :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Maanantaina, 16.06.2014 klo 09:09  
+
0
^Mie ainakin voin kuvitella kuinka omilla menisi vatsa kuralle siitä, joten miksi vääntää hetkeksi nappulalle kun muitakin vaihtoehtoja on :wink:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

minttuliini

minttuliini
Viestimäärä: 8

VS: RAAKARUOASTA NAPPULOIHIN HETKEKSI - Tiistaina, 17.06.2014 klo 00:55  
+
0

magik kirjoitti:

No totaah,miksei vois syöttää kuivaruokaa sen 2-viikkoa. Mun neuvo on että siitä vaan :)



No siis mä justiin sitä ajattelin ajattelin, että kun on nyt tottunut syömään kunnon raakaruokaa niin yhtäkkiä sitten vaan pelkkää raksuun hetkeksi voi olla kova paikka. Tottakai osa ruoasta on melkeempä pakko olla papanoita, koska emme ole rikkaita niin ei ole varaa ostella erilaisia kuivaruokia yms. Kanankoipia, jauhelihaa, maksalaatikkoa, koiranmakkaraa, kuivalihaa, luita ja napsuja, eikös toi ole ihan hyvä setti ihan kaikilta kysyn siis :)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545711
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 09:30)